کمک میلیونها دلاری گوگل به ویکی :   گوگل در حال ارائه ۲ میلیون دلار کمک مالی ...



 

گوگل در حال ارائه ۲ میلیون دلار کمک مالی به بنیاد ویکی مدیا است، یعنی این سرویس آنلاین میتواند همچنان به ارائه خدمات خود ادامه دهد تا محققان دانشگاهی بتوانند از آنها استفاده کنند.

 


به گزارش خبرنامه کامپیوتر و وب www.PcWebPaper.com از رجیستر، هنوز هیچ اعلام رسمی درباره این کمک انجام نشده است اما جیمی ولز و میچ کاپور، از اعضاء هیئت مدیره آن، در توییتر به نکاتی در اینباره اشاره کرده اند. بودجه بنیاد ویکیپدیا روی انواع زبان های مختلف و همچنین ویکی کوت، ویکی بوکز و پروژه های دیگر صرف میشود.

 


بنیاد ویکی مدیا یک سازمان غیر انتفاعی است که اختصاص به ارائه مطالب رایگان به دنیا دارد. انواع پروژه ها در ویکی مدیا در حال اجراست که عبارتند از: ویکی پدیا، ویکشنری، ویکی کوت، ویکی بوکز، ویکی سورس، ویکی نیوز، ویکی ورسیتی، ویکی سپسیز، مدیا ویکی، ویکی مدیا، ویکی مدیا کامانز، ویکی مدیا انکوباتور. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه به آدرس اینترنتی http://www.wikimedia.org مراجعه نمائید.

 


بنیاد غیرانتفاعی ویکی مدیا با ۳۳ نفر کارمند در سال ۲۰۰۹ بیش از ۶ میلیون دلار کمکهای مالی دریافت کرده است. با این وجود، در حالی که این هدایا میتواند وضعیت مالی ویکیپدیا را فعلا امن نگهدارد، اما این سایت، هنوز با مشکل کاهش تعداد افرادی روبروست که برای ویرایش سایت به صورت رایگان کار میکنند.

 


انتظار می رود که اعلام رسمی در مورد این کمک بزودی انجام شود.

 

 

 


ویدیو : کمک میلیونها دلاری گوگل به ویکی