کفاشیان: از اصفهانیان خواستم به داوری‌ها حساس‌ باشد/با تبانی‌کنندگان به شدت برخورد می‌کنیم :



با کودکانی که فحش می دهند چگونه برخورد کنیم؟ , چگونه با کودکی که بد رفتاری میکند برخورد کنیم , با قدرنشناسی دیگران چطور برخورد کنیم؟

رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید در جلسه دیروز هیات رییسه نسبت به بازی‌های چند هفته اخیر به اصفهانیان تذکر داده شده است.

به گزارش ایسنا، علی کفاشیان درباره صحبت‌های وزیر ورزش درباره داوری‌های چند هفته اخیر گفت: دیروز در جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال، رییس کمیته داوران حضور داشت و به اصفهانیان گفتیم نسبت به بازی‌ها حساس‌تر باشد چرا که اخیرا اشتباهاتی از داوران رخ داده و در بازی‌ها تاثیر گذاشته و همین نتایج باعث به خطر افتادن جایگاه تیم‌ها شده است. باشگاه‌ها هم این اشتباه‌ها را منعکس کرده‌اند. به دلیل اینکه نمی‌توانیم نتایج بازی‌ها را بعد از تمام شدن تغییر دهیم سعی می‌کنیم با خاطیان برخورد کنیم. به کمیته اخلاق و کمیته انضباطی هم گفتیم نسبت به اتفاقات داخل و خارج بازی دقیق باشند و اگر لازم شد با آن‌ها برخورد شدیدی انجام دهند.

رییس فدراسیون فوتبال در واکنش به رده‌بندی اخیر لیگ‌های فوتبال جهان و قرار گرفتن ایران پایین‌تر از لیگ امارات و قطر گفت: مطمئنا لیگ ایران جزو برترین لیگ‌های آسیاست اما قطر و امارات از لحاظ مالی و سخت‌افزار در سطح بالایی نسبت به ما قرار دارند و در این زمینه هزینه‌های زیادی را انجام می‌دهند. امیدوارم با حل مشکلات سال گذشته امسال لیگ پویایی داشته باشیم و به جایگاه اصلی خودمان بازگردیم. لیگ ایران لیگ خوبی است و مجددا برای کسب عنوان نخست تلاش می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که ستارگان فوتبال جهان در هفته‌های آینده به ایران می‌آیند و در این زمینه هزینه‌های زیادی صورت گرفته آیا بهتر نبود این مبالغ در زمینه‌های دیگری مانند فوتبال پایه استفاده می‌شد، تاکید کرد: هزینه این کار از طریق اسپانسرهای خاصی تامین می‌شود و خودشان از این ستارگان دعوت کرده‌اند و هزینه‌ها را هم تامین می‌کنند ما هم قرار است با آن‌ها ملاقاتی داشته باشیم و به نظرم حرکت خوبی است که صورت گرفته است.

کفاشیان با بیان اینکه در بحث تبانی در فوتبال شدیدترین برخوردها را انجام می‌دهیم، افزود: در بحث تبانی در حوزه فوتبال طبق آیین‌نامه و وظایف رکن قضایی به شدیدترین نحو ممکن برخورد می‌کنیم. طوری برخورد می‌کنیم که دیگر نتوانند در فوتبال حاضر شوند.

وی درباره دیدار روز گذشته با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دیدار خوبی با ایشان انجام دادیم. از طریق هیات رییسه نامه‌ای را به ریاست مجمع تشخیص فرستادیم و از آن‌ها خواستیم که درباره حق پخش فوتبال و موانع موجود در این راه برای پرداخت از سوی صداوسیما راه حلی را پیدا کنند و آن‌ها هم این موضوع را در دستور کار قرار دادند. همچنین گزارش‌های سالانه فوتبال را به او ارائه کردیم و تاکید کردیم که اگر می‌خواهیم به سمت فوتبال حرفه‌ای حرکت کنیم باید این موانع حل و برطرف شود و ان‌شاءالله هم این اتفاق رخ خواهد داد.

رییس فدراسیون فوتبال درباره موضوع حضور نکونام در کادر فنی تیم ملی اظهار کرد: نکونام امسال به عنوان بازیکن با سایپا قرارداد بسته و طبیعتا نمی‌تواند به عنوان دستیار در تیم ملی حضور پیدا کند. البته اگر کی‌روش در هر زمینه‌ای از او کمک بخواهد ما هم از این موضوع استقبال می‌کنیم چرا که او یکی از بهترین بازیکنان و سرمایه‌ ملی کشورمان محسوب می‌شود.

کفاشیان درباره موضوع بازیکنان هپاتیتی گفت: کمیته پزشکی از تمامی بازیکنان تست گرفته و گزارش آن را هم به باشگاه‌ها ارائه کرده است. باشگاه‌ها در این باره تصمیم گیرنده هستند و ما نمی‌توانیم اسامی بازیکنان هپاتیتی را اعلام کنیم.

او در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود یکی از بازیکنان نفت با مشکل هپاتیت مواجه است تاکید کرد: تاکنون این خبر را نشنیده‌ام.

کفاشیان در پایان درباره افزایش پاداش بازیکنان تیم ملی خاطرنشان کرد: نسبت به دوره‌های قبل افزایش داشته‌ایم. هیات رییسه فدراسیون درصدی را در اختیار فدراسیون قرار داده که افزایش یا کاهش داشته باشیم. ما هم در بعضی از زمینه‌ها افزایش و کاهش را در دستور قرار داده‌ایم.

در این مراسم همچنین تفاهم‌نامه انجمن حمایت از حقوق کودکان کار با فدراسیون فوتبال امضا شد. همچنین منشور حمایت فوتبال از مناطق محروم و راه‌اندازی مراکز فوتبال و کارگاه‌های آموزشی مهارت زندگی تدوین شد.


  اخبار ورزشی  -  ایسنا 


ویدیو : کفاشیان: از اصفهانیان خواستم به داوری‌ها حساس‌ باشد/با تبانی‌کنندگان به شدت برخورد می‌کنیم