کشتی های جنگی ایرانی دوباره به سودان می روند : کشتی های جنگی ایرانی دوباره ...



کشتی های جنگی ایرانی دوباره به سودان می روند

بازتاب رونمایی از دستاوردهای نظامی جدید ایران، سفر مجدد دو کشتی جنگی ایرانی به سواحل سودان، انتقاد ایران از تصمیم آمریکا در لغو کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای، تأثیر استعفای ایهود باراک بر سیاست رژیم صهیونیستی در قبال ایران و چالش های چهار سال آینده باراک اوباما در مقابل ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

بازتاب رونمایی از دستاوردهای نظامی جدید ایران، سفر مجدد دو کشتی جنگی ایرانی به سواحل سودان، انتقاد ایران از تصمیم آمریکا در لغو کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای، تأثیر استعفای ایهود باراک بر سیاست رژیم صهیونیستی در قبال ایران و چالش های چهار سال آینده باراک اوباما در مقابل ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 

عکس های کشتی گیر ایرانی , بدنسازی حسن یزدانی کشتی گیر ایرانی , کشتی گیر ایرانی

 

به گزارش «تابناک»، خبر رونمایی از برخی دستاوردهای جدید ایران در حوزه نظامی، امروز در میان شماری از مطبوعات و رسانه های جهان بازتاب پیدا کرده است. سایت شبکه خبری «راشا تودی» به نقل از فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی نوشته ایران طی روزهای آینده از یک ناو موشک انداز ساخت داخل رونمایی واهد کرد. راشا تودی می نویسد این اقدام چند روز پس از آن صورت می گیرد که ایران، نیروی دریایی ایالات متحده را به انجام اقدامات غیرقانونی و تحریک آمیز در خلیج فارس متهم کرد. این سایت با اشاره به سخنان امیر دریادار حبیب الله سیاری می نویسد علاوه بر ناو موشک انداز «سینا 7»، از نوع جدیدی از زیردریایی «غدیر» و تعدادی دیگر از دستاوردهای نظامی ایران نیز در روزهای آتی رونمایی خواهد شد.

 

پرافتخارترین کشتی گیر ایرانی , قهرمان کشتی باجگیر ایرانی در ژاپن , قهرمان کشتی ایرانی باجگیر در ژاپن

 

در همین حال، از شب گذشته تاکنون، شمار فزاینده ای از سایت ها و خبرگزاری ها، از جمله خبرگزاری فرانسه، موضوع بازگشت کشتی های جنگی ایران به سودان را مورد توجه قرار داده اند. این خبرگزاری به نقل از سخنگوی ارتش سودان می نویسد دو کشتی جنگی ایرانی روز 30 نوامبر از بندر سودان بازدید کرده و در چارچوب همکاری نیروهای دریایی، به مدت سه روز در این بندر لنگر خواهند گرفت. خبرگزاری فرانسه اشاره می کند که حدود یک ماه پیش، بعد از آنکه رژیم اسرائیل متهم به انجام حمله ای به یک کارخانه ساخت تسلیحات در سودان شد، کشتی های ایرانی در سواحل این کشور لنگر انداختند. خبرگزاری رسمی عربستان سعودی نسبت به این اقدام اعتراض کرده است.

 

پناهنده شدن یک کشتی گیر ایرانی و واکنش فدراسیون , کدام کشتی گیران ایرانی مدال المپیک دارند ؟ , ورود کشتی های جنگی روسیه به بندر انزلی

 

خبرگزاری «رویترز» در مطلبی با اشاره به لغو برگزاری کنفرانس«خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای»، از انتقاد ایران و کشورهای عربی نسبت به این تصمیم خبر داده است. این خبرگزاری می نویسد در راستای اعتراض این کشورها به عدم برگزاری کنفرانس مذکور، ایران، ایالات متحده را به «عقب نشینی جدی» از معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (ان. پی. تی) متهم و اعلام کرده این کشور به جهانی عاری از سلاح های هسته ای پایبند نیست. در همین حال، اتحادیه عرب نیز در بیانیه اعلام کرده لغو این کنفرانس، تأثیری منفی بر امنیت منطقه ای و سیستم بین المللی جلوگیری از اشاعه سلاح های هسته ای خواهد داشت. 

 

بازیگران ایرانی به کجا می روند؟ , توهین دوباره یالثارات به هنرمندان ایرانی , کشتی زنان ایرانی

 

اما در پی اعلام استعفای «ایهود باراک»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از سمت خود و تصمیم وی برای ترک عرصه سیاست، برخی مطبوعات بین المللی در مطالبی کم و بیش مشابه به بررسی نسبت وی با سیاست های رژیم صهیونیستی در قبال ایران پرداخته اند. از جمله، روزنامه «دیلی تایمز» پاکستان، وی را «معمار سیاست ایران» در این رژیم دانسته و به بررسی نقاط اشتراک و افتراق وی با بنیامین نتانیاهو درباره ایران پرداخته است. به اعتقاد این روزنامه، استعفای باراک موضوعی محوری در عرصه سیاسی رژیم اسرائیل است؛ زیرا وی نقشی میانه رو و متعادل کننده را در تصمیم حمله احتمالی این رژیم به ایران ایفا می کرده است.

 

هواپیمای جنگی ایرانی , بانوان کشتی گیر ایرانی , دانلود فیلم ایرانی

 

در نهایت، در راستای مطالب متعددی که درباره سیاست آمریکا در قبال ایران در دوره دوم ریاست جمهوری باراک اوباما مطرح می شود، روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز با انتشار مطلبی تحلیلی، به بررسی چالش هایی پرداخته که اوباما در تعامل با موضوع ایران، با آن ها سر و کار خواهد داشت. تحلیل این روزنامه با اشاره ای به جنگ اخیر غزه آغاز و در آن به نقش مهم ایران در ابعاد مختلف این جنگ و حمایت از نیروهای مقاومت اشاره شده است. وال استریت ژورنال می نویسد این جنگ نشانگر توانایی ایران در تأثیرگذاری بر دیگر موضوعات خارجی بود که در اولویت دستور کار اوباما قرار دارد. بر اساس این تحلیل، توان ایران برای اثرگذاری بر دستورکارهای اوباما در خاورمیانه و آسیا، چالش مهمی برای وی در چهار سال آینده به شمار می رود./تابناک

 


ویدیو : کشتی های جنگی ایرانی دوباره به سودان می روند