چین امنیت اینترنت خود را می افزاید : وزارت دفاع چین از تصمیم پکن برای افزایش ...


وزارت دفاع چین از تصمیم پکن برای افزایش امنیت اینترنت دراین کشور با هدف جلوگیری از جاسوسی آمریکا خبر داد. خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارشهایی درباره جاسوسی آمریکا از شرکت هائووی (یکی از بزرگترین شرکتهای مخابراتی جهان) چین از تصمیم خود برای افزایش امنیت اینترنت در این کشور خبر داد.

جاسوسی آمریکا از شرکت هائویی در حالی است که در سال گذشته میلادی آمریکا این شرکت را به اتهام جاسوسی در ایالات متحده از این کشور اخراج کرده بود.

به نوشته رویترز، افزایش امنیت اینترنت در چین بر عهده وزارت دفاع این کشور خواهد بود. در همین رابطه وزارت دفاع چین با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد : تا کنون برخی از آمریکایی ها انتقادات زیادی را متوجه چین کرده و پکن را متهم به جاسوسی از واشنگتن می کردند، اما حقیقت چیز دیگری است و این آمریکاست که از چین جاسوسی می کند.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع چین در اطلاعیه خود اشاره ای به این نکته که از چه طریقی اقدام به افزایش ضریب امنیت اینترنت خواهد کرد نکرده است.

روز شنبه هفته جاری روزنامه نیویورک تایمز و اشپیگل گزارشهایی درباره جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از شرکت هائووی منتشر کرده بودند اما کاخ سفید در روزهای بعد این گزاشها را رد کرد.

به گزارش مهر، یکی از محورهای تنشهای موجود میان آمریکا و چین، موضوع جاسوسی است. آمریکا، چین را متهم می کند که در حجمی گسترده اقدام به جاسوسی و سرقت اطلاعات از صنایع مهم این کشور می کند اما گزارشهای منتشر شده در نیویورک تایمز و اشپیگل نشان می دهد که واشنگتن نیز اقدامات گسترده ای در زمینه سرقت اطلاعات از شرکتهای چینی انجام داده است.


ویدیو : چین امنیت اینترنت خود را می افزاید