چرا «زندگی با چشمان بسته» سانسور شد؟ : رسول صدرعاملی با اشاره به مضامین فیلم‌های ...


رسول صدرعاملی با اشاره به مضامین فیلم‌های سه گانه‌اش «من ترانه 15 سال دارم»، «دختری با كفش‌های كتانی» و «دیشب بابات دیدم آیدا» ادامه داد:‌ «زندگی با چشمان بسته» نیز در راستای همین سه فیلم قرار می‌گیرد كه مضمون آن در اصل به موضوع تعصب و نگاه عوام به اتفاقات است كه با پیش داوری خشك و بدون تامل همراه است.  نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «زندگی با چشمان بسته» به كارگردانی رسول صدرعاملی در پردیس سینمایی فرهنگسرای «رازی» برگزار شد.

این نشست عصر روز چهارشنبه - 16 شهریور ماه - با حضور رسول صدرعاملی، فرج حیدری (مدیر فیلمبرداری) و جواد طوسی (منتقد) پس از نمایش فیلم آغاز شد.

رسول صدرعاملی در پاسخ به سوالی درباره‌ی موضوع فیلم با بیان اینكه، فیلم را برای مخاطب خاص ساخته است‌،ادامه داد: ‌در «زندگی با چشمان بسته» می‌خواستم تحقیر شدگی نسل جوان را با نشان دادن روابط عاطفی و كدهای رفتاری كه این نسل به همراه خود دارد‌، نشان بدهم.

وی معتقد است: پایان بندی فیلم كه شاید از دید برخی‌ها تلخ به نظر برسد‌، در واقع گذار منطقی از سنت به مدنیت است و یك نوع واقع بینی نسبت به جامعه‌ای است كه ما با آن روبه رو هستیم.

صدرعاملی همچنین با اشاره به مضامین فیلم‌های سه گانه‌اش «من ترانه 15 سال دارم»، «دختری با كفش‌های كتانی» و «دیشب بابات دیدم آیدا» ادامه داد:‌ «زندگی با چشمان بسته» نیز در راستای همین سه فیلم قرار می‌گیرد كه مضمون آن در اصل به موضوع تعصب و نگاه عوام به اتفاقات است كه با پیش داوری خشك و بدون تامل همراه است.



ویدیو : چرا «زندگی با چشمان بسته» سانسور شد؟