پوستر جشنواره موسیقی فجر منتشر شد :     در پوستر امسال ۲۵ شمسه به عنوان ...






جشنواره موسیقی جوان , پوستر جشنواره , جشنواره ملی موسیقی جوان

 

 

در پوستر امسال ۲۵ شمسه به عنوان نماد بیست و پنجمین دوره جشنواره موسیقی فجر دیده می شود.


منصور شیروانیان درتوضیح کم و کیف طرح این پوستر گفت : پوستر بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر فضایی ایرانی دارد و استفاده از نقش مایه ها، رنگ ها و قلم های ایرانی اسلامی به آن هویت داده است.


وی در پاسخ به این سئوال که چرا تصویری از یک ساز موسیقی ایرانی در طراحی پوستر استفاده نشده گفت : در این پوستر ۲۵ شمسه به عنوان نماد جشنواره بین المللی موسیقی فجر دیده می شود که علاوه برگوشزد کردن بیست و پنجمین سال برگزاری جشنواره در شکل کلی به صورت سازی درآمده که نشان از موسیقایی بودن جشنواره است.

 

شیروانیان در ادامه افزود : این ساز طراحی شده از یک فرم کلی تبعیت می کند و نمونه آن در اکثر فرهنگهای موسیقایی جهان وجود دارد و درعین حال نماد بین المللی بودن جشنواره نیز هست و سبب پیوند عناصر مختلف پوستر شده است و پیچکی که از دسته ساز بالا رفته نشان رشد و شکوفایی جشنواره در طول این بیست و پنج سال است.

 


طراح بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر درخصوص پنج خط حامل در زمینه پوستر گفت : این پنج خط در زمینه پوستر نماد دیگری از موسیقی است و تایپوگرافی کلمه (فجر) از جدا شدن و به اوج رفتن یکی از همین خطوط به وجود آمده و علاوه بر این در مجموع عبارت فجر و چهارخط دیگر خود تداعی گر یک ساز زهی ایرانیاست .

 

 

 

 

 



ویدیو : پوستر جشنواره موسیقی فجر منتشر شد