پس از هدفمندشدن یارانه‌ها به تغییر نرخ ارز پرداخته می‌شود :         وزیر بازرگانی ...



 

 

 

تغییر سرپرست خانوار جهت دریافت یارانه , روش تغییر یارانه , یارانه تغییر سرپرست خانوار

 

وزیر بازرگانی در گفت‌وگو با ایسنا:
پس از هدفمندشدن یارانه‌ها به تغییر نرخ ارز پرداخته می‌شود    

وزیر بازرگانی با ارائه توضیحاتی در مورد زمان بررسی نرخ ارز عنوان كرد كه پس از اینكه مراحل اولیه هدفمندشدن یارانه‌ها اجرا شود، به این موضوع و بقیه پروژه‌های دیگر طرح تحول پرداخته خواهد شد.

 هرچند اكثر فعالان اقتصادی كشور خواستار تغییر در نرخ ارز و واقعی كردن آن هستند اما از سوی دیگر مقامات دولتی حداقل در بخش بازرگانی كشور اعتقاد دارند كه این بررسی و تغییر نرخ ارز باید بعد از هدفمندسازی یارانه‌ها باشد. از جمله كسانی كه تاكنون این نظر را ابراز كرده‌اند قائم مقام وزیر بازرگانی و معاون توسعه خارجی وزیر بازرگانی بوده‌اند كه هر دوی آن‌ها بررسی در مورد نرخ ارز را در روزهایی كه هدفمندكردن یارانه‌ها اجرا می‌شود، نامناسب ارزیابی كرده‌اند.

در كنار این‌ها، هرچند وزیر بازرگانی نیز تاكنون در این مورد صراحتا اعلام نظر نكرده اما طبق پیش‌بینی او هم چنین اعتقادی دارد.

این عضو كابینه دولت در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا كه چه زمانی بررسی و تغییر نرخ ارز را در دولت خواهیم داشت؟ می‌گوید: یكی از پروژه‌های هفت‌گانه تحول اقتصادی ارزش‌گذاری پول ملی بوده است كه رییس جمهوری هم خیلی قبل اعلام كرده بود بعد از هدفمندسازی یارانه‌ها كه یكی از این هفت پروژه است،‌ آن شش پروژه دیگر دنبال خواهد شد.

مهدی غضنفری ادامه می‌دهد: ارزش‌گذاری پول ملی هم یكی از آن هفت پروژه است كه بعد از هدفمندسازی در دستور كار دولت قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال كه چه زمانی برآورد می‌شود بررسی و تغییر نرخ ارز صورت بگیرد؟ اظهار می‌كند: ‌بعد از این‌كه مراحل اولیه هدفمند شدن یارانه‌ها اجرا شود.

وزیر بازرگانی یادآور می‌شود: تاكنون كه بحث قانون آن در مجلس بوده و این قانون در امسال وارد فضای اجرا شد.

وی در پایان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا مبنی براین‌كه آیا سال بعد ممكن است بحث بررسی و تغییر نرخ ارز شروع شود؟ متذكر می‌شود: مطمئنا ما باید شش پروژه دیگر را دنبال كنیم كه هم گمرك و هم وزارت بازرگانی و هم سیستم نظام توزیع و هم ارزش‌گذاری پول ملی و چند مورد دیگر دنبال خواهد شد..../تحلیل:ایسنا


ویدیو : پس از هدفمندشدن یارانه‌ها به تغییر نرخ ارز پرداخته می‌شود