وقفه سه ماهه در توزیع ایران‌چك/آغاز توزیع ایران‌چك در آینده‌ نزدیك :   در حالی ...



پیشگویی آینده ایران با احتمالات ریاضی , آینده اقتصاد ایران , پیشگویی آینده ایران

 

در حالی كه مراجعه به شعب بانكی حاكی از كمبود ایران‌چك و پول‌های درشت است دبیر كل بانك مركزی تصریح كرد كه كمبودی نیست و در آینده نزدیك توزیع ایران‌چك شروع می‌شود. در عین حال وی گفت: در مدت سه ماهه امسال بعد از نامه رییس مجلس ایران مبنی بر غیرقانونی بون ایران‌چك، ایران‌چكی توزیع نكردیم كه از نظر قانونی تكلیف ما مشخص شود.

محمود احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در مورد مسئله كمبود ایران‌چك و پول‌های درشت در شعب بانكی كه چند روزی است مشتریان بانكی را با مشكلاتی مواجه كرده است، گفت: براساس مصوبه مجلس در حال هماهنگی هستیم كه توزیع و انتشار ایران‌چك با نظر هیات نظارت اندوخته انجام شود و این مشكل به زودی مرتفع خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا قرار است ایران‌چك‌های جدیدی وارد بازار شود؟ عنوان كرد: ایران‌چك‌ها همان ایران‌چك‌های قبلی است. چون مصوبه مجلس به ما اعلام كرده كه طبق روال فعلی عمل شود. یعنی شیوه گذشته ادامه پیدا می‌كند.

وی در مورد علت كمبود ایران‌چك‌ در بانك‌ها تصریح كرد: ‌این موضوع دلیل خاصی ندارد و به هیچ وجه كمبودی نداریم.

احمدی با رد جمع‌آوری ایران‌چك‌‌‌های موجود، بیان كرد: در ضمن قرار است ما نشر و توزیع را نیز آغاز كنیم. یك مدتی كار توزیع انجام نشده بود تا از نظر قانونی تكلیف خودمان را بدانیم و در مدت سه ماهه امسال بعد از نامه رییس مجلس مبنی بر غیرقانونی بودن توزیع و انتشار ایران‌چك، ایران‌چكی توزیع نكردیم تا از نظر قانونی تكلیف ما مشخص شود. حال كه دیگر مجلس تصویب كرده این كار مشكل قانونی ندارد ما هم توزیع را آغاز خواهیم كرد.

وی در پایان اعلام كرد: ‌توزیع ایران‌چك‌‌ها را به محض این كه نظر هیات نظارت اندوخته جلب شود شروع می‌كنیم..... / خبرگزاری ایسنا


ویدیو : وقفه سه ماهه در توزیع ایران‌چك/آغاز توزیع ایران‌چك در آینده‌ نزدیك