وزیر خارجه روسیه: ایران سانتریفیوژ نسازد ،‌ ما هم تحریم جدید اعمال نمی کنیم :



 

 

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران , تحریم های جدید ایران آذر 95 , واشنگتن هنوز می‌توانیم ایران را تحریم کنیم

 

 

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در برنامه گفتگوی " جی . پی اس شو " شبكه سی ان ان و در گفتگو با فرید زكریا ، گفت كه اگر ایران دستگاه های جدید سانتریفیوژ تولید نكند روسیه از تحریم های جدید علیه این كشور در شورای امنیت و یا تحریم های یكجانبه غرب علیه این كشور حمایت نخواهد كرد.

لاوروف در این برنامه تلویزیونی در راستای طرح " گام به گام " روسیه برای حل و فصل بحران هسته ای ایران گفت :‌" ایران باید قدم اول را بردارد ، برای مثال تولید دستگاه های جدید سانتریفیوژ را متوقف كند و در این صورت ما می توانیم تحریم های جدید علیه این كشور را از دستور كار خارج كنیم ."

لاوروف افزود :‌ "‌ ما این شانس را داریم كه با ایران وارد گفتگوهای جدی شویم و برای این منظور مقامات تهران باید بدانند كه هدف ما صرفا برنامه هسته ای است نه براندازی رژیم این كشور."

گفتنی است روسیه اخیرا طرحی را برای حل و فصل مساله هسته ای ایران ارایه داده كه در محافل دیپلماتیك از این طرح به عنوان طرح " گام به گام " یاد می شود.

بر اساس این طرح اعضای گروه 5+1 و آژانس بین المللی انرژی هسته ای ، نخست موارد ابهامی خود از برنامه های هسته ای ایران را مطرح می كنند و ایران نیز به این ابهامات پاسخ می دهد و همزمان تحریم های اعمال شده علیه ایران به موازات رفع ابهام ها و همكاری ایران در شفاف سازی فعالیت های هسته ای اش ، به صورت گام به گام و مرحله به مرحله برداشته می شود.

روسیه اعلام كرده كه امیدوار است با ارایه این طرح قضیه هسته ای ایران از راه های دیپلماتیك و گفتگو حل و فصل شود و نیازی به برخورد های تنبیهی و یا حتی نظامی با ایران نباشد.../تحلیل:عصرایران


ویدیو : وزیر خارجه روسیه: ایران سانتریفیوژ نسازد ،‌ ما هم تحریم جدید اعمال نمی کنیم