واکنش کی روش به توهین به مسی :    اخبار ورزشی - کی‌روش: صعود ایران ماموریت ...



رییس جمهوری واکنش منتقدین توهین , واکنش هنرمندان به توهین به , واکنش توهین آمیز کاربران به ماجرای عمل رزیتا غفاری

 

 اخبار ورزشی - کی‌روش: صعود ایران ماموریت غیرممکن است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که در حال تدوین برنامه‌هایش برای حضور این تیم در بیستمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی است با تاکید بر اینکه در این رویداد بزرگ دو دیدگاه برای ایران وجود دارد گفت: این اتفاق برای فوتبال ایران یک هدیه و پاداش بزرگ است و باید از دیدار با تیم‌های بزرگ دنیا لذت ببریم.

کارلوس کی روش که پس از انجام مراسم قرعه کشی رقابت های جام جهانی در برزیل به ایران برگشته است، در نخستین نشست خبری خود پس از این مراسم به تشریح برنامه ها و اردوهای تیم ملی پرداخت. این نشست پیش از ظهر امروز یکشنبه در محل آکادمی فوتبال با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی آغاز شده است.

یک پاداش بزرگ برای ایران
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ابتدای این نشست گفت: حضور در رویداد بزرگی چون جام جهانی یک هدیه و پاداش بزرگ برای فوتبال ایران است و باید از دیدار با تیم های بزرگ در این مسابقات لذت ببریم.

دو دیدگاه برای فوتبال ایران
کارلوس کی روش با تاکید بر اینکه برای حضور در جام جهانی دو دیدگاه برای تیم ملی فوتبال ایران وجود دارد خاطرنشان کرد: یک دیدگاه این است که جام جهانی برای ما دراماتیک رقم بخورد. دیدگاه دوم این است که ما با تیم های مطرح و بزرگ دنیا بازی کنیم و از دیدار با این تیم ها لذت ببریم.

تحلیل همگروهی با آرژانتین، بوسنی و نیجریه
وی در پاسخ به این پرسش که تحلیل شما از همگروهی با آرژانتین، نیجریه و بوسنی چیست؟ گفت: جواب را همه می دانند که در چه گروهی هستیم. ما سه سبک متفاوت فوتبال از آمریکای لاتین، آفریقا و اروپای شرقی را پیش رو داریم که در واقع می توان گفت سه مدرسه متفاوت فوتبال جلوی ایران قرار گرفته است.

صعود از گروه ماموریت غیرممکن است
کی روش افزود: البته اگر بخواهیم از نظر فنی بحث کنیم باید پذیرفت که در یک گروه سخت قرار داریم. هدف این است که از گروه خودمان صعود کنیم. این مثل یک فیلم است که می توان از آن به عنوان ماموریت غیرممکن یاد کرد. اگر به گروه های دیگر هم نگاه کنیم می بینیم که شرایط مشابهی وجود دارد و همه گروه ها سخت هستند.

بازی های دشواری در پیش داریم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه خاطرنشان کرد: ما در جام جهانی حضور داریم و باید پذیرفت که همه بازی ها دشوار هستند. پس باید از دو راه به این موضوع نگاه کنیم. یک نگاه دراماتیک داشته باشیم که به موفقیت فکر کنیم. راه دوم این است که خودم به آن نگاه می کنم.

حالا وقت لذت بردن است
کی روش همگروهی با آرژانتین، نیجریه و بوسنی را یک پاداش دانست و افزود: هدف اصلی ما حضور در میان بهترین های دنیا بود که به آن رسیدیم و حالا وقت لذت بردن از بودن در جام جهانی است. در حال حاضر مهمترین موضوع بازی کردن مقابل بوسنی و آرژانتین نیست. ما باید به خودمان فکر کنیم و بازی در جام جهانی.

مشکل ما نقاط ضعف خودمان است
کارلوس کی روش تاکید کرد: بازی کردن با قدرت مقابل آرژانتین و نیجریه آن چیزی نیست که دنبالش بودیم. مشکل ما این است که چطور باید نقاط ضعف مان را برطرف کنیم. من خودم آمادگی دارم بازی بسیار خوبی را برابر این تیم ها ارائه دهیم ولی مهمترین چیزی که می‌خواهیم به آن برسیم ایران است.

11 بازیکنی که در تاریخ می مانند
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه این نشست خبری بیان کرد: در این دو سال که به سختی کار کردیم و به خصوص در هفت ماه آخر مشکلات زیادی وجود داشت که درباره آن صحبت کرده ایم. ما در جام جهانی یازده بازیکن در زمین داریم و این بازیکنان در تاریخ فوتبال ایران قرار می گیرند. در چنین شرایطی پدر ، مادر و همسر بازیکنان مطرح نیستند و چیزی که مهم است اینکه آیا ما برای جام جهانی آماده هستیم.

قرعه ما یک هدیه و پاداش بود
کی روش ادامه داد: یازده بازیکن اصلی و هفت یار ذخیره باید شایستگی های خود را نشان دهند. چون کشور و هواداران می خواهند از آنها راضی باشند. قرعه ما یک هدیه و پاداش بود که از آن باید لذت ببریم و از فرصت بازی مقابل بهترین های دنیا استفاده کنیم.

باید خانواده فوتبال را دور هم جمع کنیم
سرمربی تیم ملی در خصوص برنامه پیش روی این تیم گفت: از ماه ژوئن تا حالا را از دست دادیم و حالا نیز در حال از دست دادن فرصت ها هستیم. ما شش ماه دیگر پیش رو داریم و باید در این مدت باهوش باشیم و به سختی کار کنیم تا زمان از دست رفته را جبران کنیم. برای رسیدن به این هدف یک راه داریم و آن این است که خانواده فوتبال را دور هم جمع کنیم چرا که بدون حمایت این خانواده نمی توانیم کاری انجام دهیم.

30 سال است روی یک خط ثابت هستید
کی روش در بخش دیگری از صحبت هایش عنوان کرد: زمانی که در مراسم قرعه کشی جام جهانی حضور داشتیم فیفا یک برگه به ما داد که در آن 32 کشور در یک کشور حضور داشتند و می خواهم بگویم فیفا در این برگه درباره ایران چه نوشته است. فیفا نوشته بود ایران چهارمین حضورش را در جام جهانی تجربه می کند.

 

وقتی این آمار را مطالعه کردم درک من ساده بود. 30 سال بوده که در یک خط ثابت حرکت کردید و پیشرفتی نداشتید. این آمار فیفاست در مورد ایران. سه بار ایران به جام جهانی رفته و هر سه بار از مرحله گروهی برگشته است. الان چهارمین حضور ما در جام جهانی است و سوال من این است که آیا می خواهیم برویم در آنجا ارتقا داشته باشیم یا در همان سطح باقی بمانیم.

آماده سازی را از دست داده ایم
وی افزود: گروه ایران گروه سختی است اما در جام جهانی همه گروه ها شرایط اینچنینی دارند. به عنوان یک مربی باید بگویم همیشه شانس در موفقیت ها دخیل بوده است ولی در فوتبال شانس را فقط زمانی داریم که خیلی، خیلی، خیلی، خیلی، خیلی آماده باشید. ما به جام جهانی رفتیم و به جام ملت ها هم صعود کردیم.

 

در حال حاضر تیم اول آسیا نیز هستیم. کاری که برای آمادگی تیم ایران و هتل محل اقامت انجام دادیم به بهترین نحو صورت گرفته است اما آنچه از دست داده ایم آماده سازی برای حضور در جام جهانی است و این خیلی نگران کننده است.

باید خوب تمرین و بازی کنیم!
کی روش در پاسخ به این پرسش که این شش ماه را چطور جبران می کنید گفت: جواب ساده است. میاز به بازی و تمرین داریم اما اگر تمرین کنیم اما بازی تدارکاتی نداشته باشیم اشتباه کرده ایم. و اگر بازی کنیم و تمرین کافی نداشته باشیم بازهم شرایط خوب نخواهد شد. چیزی که نیاز داریم خوب تمرین کردن و خوب بازی کردن است.

 

یک مقدار سوئ تفاهم در رسانه ها ایجاد شده بود که در این خصوص من 10 ماه پیش برنامه آماده سازی را به سازمان لیگ دادم. بعد از صعود به جام جهانی نیز به طور کامل برنامه ها را ارائه کردم. ما دو برنامه مجزا داشتیم که یکی صعود به جام جهانی و دیگری عدم صعود به جام جهانی بود. بعد از صعود به برزیل شش ماه پیش برنامه قبلی را اعلام کرده بودم.

دو نوع برنامه داریم
وی افزود: ما دو نوع برنامه داشتیم که آماده سازی نرمال و طبیعی براساس قوانین فیفا بود و دومین برنامه آماده سازی ویژه که فداکاری و حمایت بیشتر از سوی خانواده فوتبال را می طلبد. من همیشه به عنوان سرمربی دو نوع برنامه را در دستور کار خود قرار دادم. مسئله این است که ما باید برنامه ریزی ویژه ای داشته باشیم که این مهم با حمایت خانواده فوتبال میسیر است.

بازیکنان ایران باید هفت روز یکبار بازی کنند
سرمربی تیم ملی فوتبال در خصوص اینکه تا زمان جام جهانی لیگ برنامه ریزی نرمالی داشته باشد عنوان کرد: این چیزی نیست که نظر شخصی من باشد. برخی گفتند کی روش می خواهد لیگ را زودتر تمام کند اما نظر من این است که بازیکنان در طی شش یا هفت روز یک روز بازی کنند. بازیکنان ایران نیاز دارند استراحت کنند و پس از آن تمرین و بازی انجام دهند و مجددا این روند را ادامه دهند.

با این شرایط بازیکنان مصدوم می شوند
کی روش ادامه داد: اگر بازی های لیگ را سه یا چهار روز در میان برگزار کنیم بازیکنان مصدوم می شوند و در آخر فصل نیز بازیکنان مصدوم زیادی خواهیم داشت. در واقعا در چنین شرایطی آنها نه استراحت خواهند داشت و نه می توانند تمرین کنند.

 

لیگ باید هر شش یا هفت روز برگزار شود. حتی اگر پنج یا شش روز در میان انجام شود، تمرین مناسبی صورت نمی گیرد. همین حالا از نظر من این یک کنفرانس مطبوعاتی نیست و مثل یک آکادمی هست درست زمانی که شما درس خبرنگاری می خوانید. ما نیاز داریم که شما خبرنگاران با این مسایل آشنا شوید. من این نشست را اطلاع رسانی نمی دانم بلکه یک کلاس است چرا که به کمک شما خبرنگاران نیاز دارم.

اولین اردو برای توسعه بازیکنان
وی بیان کرد: مهمترین نکته این است که لیگ تا روز نهم آوریل(20 فروردین) ادامه داشته باشد چرا که در این روز ما نیاز داریم اولین اردوی آماده سازی را تشکیل دهیم. این را اردوی توسعه بازیکنان تیم ملی می دانم.متاسفانه مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا مشکلاتی را برای ما و باشگاه ها ایجاد کرده است که این تقصیر مربی و باشگاه ها نیست چرا که کنفدراسیون فوتبال آسیا این مشکلات را ایجاد کرده است.

حریف ایران باید مناسب باشد
کی روش در پاسخ به این سوال که آیا با تیم هایی که به جام جهانی رفته اند بازی می کنید گفت: برای من مهم نیست که تیمی به جام جهانی صعود کرده یا نه. من فقط نگران این هستم که آن تیم مناسب باشد. اگر داروی ویژه نداشته باشم، داروی کلیه را برای سردرد استفاده نمی کنم ولی اگر داروی ویژه ای داشته باشم از همان ها استفاده می کنم. اسپانیا 70 تا 80 سال طول کشید تا به قهرمانی در جام جهانی رسید اما ما فقط سه هفته وقت داریم که با این برنامه چه چیزی می توانیم انجام دهیم.

باید تجربه بازی را داشته باشیم تا ببریم
وی در خصوص دیدارهای تدارکاتی تصریرح کرد: اگر دو بازی داشته باشیم باید به گزینه اول فکر کنیم و اگر به این گزینه نرسیم به سراغ گزینه دوم خواهیم رفت. در یک بازی تنها در صورتی پیروز می شویم که تجربه آن را داشته باشیم. اگر در باره روسیه صحبت می کنیم به صورت کلی دنبال بالا بردن تجربه تیم هستیم. در هر صورت ما کمپ روز نهم آوریل را برگزار کنیم تا دوره های آماده سازی را پشت سربگذاریم.

با یک تیم باشگاهی آفریقا بازی می کنیم
کی روش با اشاره به بازی برابر نیجریه گفت: با توجه به اینکه مقابل یک تیم آفریقایی به میدان می رویم استراتژی من این نیست که اولین کمپ در اروپا باشد بلکه باید اولین اردو را در آفریقا برگزار کنیم. بازیکنان ما منتخبی از بازیکنان لیگ هستند که به این اردو می رویم و لژیونرها را در اختیار نداریم. ما در این اردو بازی با باشگاه آفریقایی را در دستور کار داریم سپس به ایران بازمی گردیم تا بازیکنان استراحت کنند و بعد از آن عازم کمپ اروپایی خواهیم شد.

با سه تیم اروپایی و یک تیم آفریقایی بازی می کنیم
وی در ادامه توضیح داد: این کمپ در ماه می برگزار می شود و سه بازی تدارکاتی در آن برگزار خواهیم کرد. پس از آن در بازگشت به تهران یک بازی را با تیمی از آفریقا قبل از سفر به برزیل خواهیم داشت که این در واقع بازی خداحافظی ما در ایران است و سپس عازم برزیل خواهیم شد که این آخرین کمپ ما قبل از جام جهانی است. ما زمانی همه این برنامه را می توانیم انجام دهیم که حمایت جامعه فوتبال پشت ما باشد. من مطمئن هستم از ریاست فدراسیون تا تمامی دوستان و مردم به دنبال حمایت از تیم ملی هستند.

نظرات مردم با مربی یکی است
کی روش در بخش دیگری از حرف هایش گفت: من همیشه به نظرات مردم احترام می گذارم. در جام جهانی آلمان نظرات مردم با نظرات مربی یکی بود و مهدی مهدوی کیا و علی کریمی در رده ملی حضور داشتند. اینها بازیکنانی بودند که بسیار بهتر از دیگران بودند و من هم با نظرات مردم موافقم. حضور این بازیکنان حقانیت لیگ را به اثبات می رساند.

مشکلات را کنفدراسیون آسیا ایجاد کرده است
سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: در جام جهانی قبل این بازیکنان حضور داشتند اما خیلی زود به خانه برگشتیم. ما باید خیلی آماده باشیم. من با مردم موافقم و آقای پروین نیز در اظهار نظری که داشتند برای آماده سازی تیم ملی با من هم عقیده بودند. من مجددا تاکید می کنم که مشکلات پیش رو را کنفدراسیون آسیا ایجاد کرده و ما در آن نقشی نداشتیم. البته سعی می کنیم در ماه مارس از روز فیفا استفاده کنیم.

 

با کویت نیز توافق شد تا این بازی روز دوم ماه مارس برگزار شود و بازی آخر روز پنج مارس که فیفا دی است انجام گیرد. این اولین بازی دوستانه ما با یک تیم آفریقایی است.

با سه تیم از سه سبک بازی می کنیم
کی روش در خصوص اینکه تیم ملی با چه تیم هایی بازی برگزار می کند یادآور شد: در اروپا سعی می کنیم سه بازی برگزار کنیم که سه دیدار آن با تیم های اروپایی باشد. هدف ما این است که یک تیم به سبک آمریکای لاتین و اروپای شرقی و با یک تیم از آفریقا رودررو شویم. ما سعی می کنیم روند اماده سازی را به خوبی پیش ببریم.

 

وقتی ایران در اولین بازی با نیجریه بازی می کند چرا باید مقابل روسیه بازی تدارکاتی داشته باشیم. هدف ما این است که مقابل یک تیم آفریقایی بازی کنیم چرا که باید در راه آماده سازی تصمیمات خودمان را بگیریم. اگر شکم ما درد نمی کند چه دلیلی دارد از قرص آرامبخش استفاده کنیم. اگر هم شکم ما درد می کند چرا باید قرص سردرد بخوریم.

اولویت اول من بازی با گینه است
سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه با چه تیم هایی بازی خواهیم کرد گفت: ما الان پیشنهادهای مختلفی داریم ولی تلاش ما این است که در روز پنجم مارس احتمالا با گینه یا کنگو بازی کنیم. نظر من این است که با تیم گینه بازی کنیم چون آنها 12 بازیکن در سطح اول اروپا دارند.

بخواهیم به مصدومیت فکر کنیم نباید از خانه خارج شویم
کی روش در خصوص اینکه آیا نگران مصدومیت بازیکنان تیم ملی ایران در بازی مقابل گینه به خاطر سبک بازی خشن آنها که حتی صدای دل بوسکه سرمربی اسپانیا را هم درآورد گفت: من نگران این موضوع نیستم چون اگر بخواهیم به مصدومیت فکر کنیم نباید از خانه خارج شویم. چون ممکن است در ترافیک به مشکلی بخوریم. این ما هستیم که در جام جهانی حضور داریم و به همین خاطر باید در بازی تدارکاتی سفت و سخت بازی کنیم.

باید 23 هنرمند بزرگ داشته باشیم
وی با بیان اینکه جام جهانی سخت ترین و مهمترین بازی های فوتبال دنیاست یادآور شد: ما باید 23 هنرمند بزرگ داشته باشیم. به نیجریه نگاه کنید. شما همه بازیکنان نیجریه را می شناسید. آنها پنج بار در جام جهانی بودند و 14 مسابقه انجام داده اند. با این حال آنها فقط در چهار مسابقه پیروز شده اند و 10 نتیجه منفی و بدون برد در کارنامه دارند. این تیمی است که کیفیت زیادی از نظر فیزیکی و تکنیکی دارد. ولی با این حال وقتی ماقابل تیم های درجه یک بازی می کند هیچ شانسی ندارند.

بازی در سپاهان و فولاد با چلسی و دورتموند متفاوت است
سرمربی تیم ملی ادامه داد: الان نیجریه 23 بازیکن در سطح اول دنیا دارد . من تکرار می کنم آنها 23 بازیکن در سطح اول دنیا دارند که در اروپا بازی می کنند. تیم هایی مثل میلان، چلسی، سلتیک و غیره.. فکر می کنم بازی در این تیم ها با بازی در فولاد و سپاهان متفاوت است. فکر نمی کنم قبول کنید بازی در سپاهان مثل بازی در دورتموند باشد.

ایوویچ شش ماه زمان خواست من سه هفته می خواهم
سرمربی تیم ملی ادامه داد: در پروسه آماده سازی جام جهانی 1998 که ایران حضور داشت ایوویچ شش ماه زمان خواست و من می خواهم این کار را در سه هفته انجام دهم. برخی ها انتقاد می کنند ولی راه دیگری هم نداریم.

یک جمله خطاب به وزیر و مدیران باشگاه‌ها
کی روش با اشاره به اینکه در راه آماده سازی جام جهانی به حمایت همه جانبه نیاز دارد گفت: جمله من به وزیر ورزش و مدیر باشگاه ها این است که به حمایت شما نیاز داریم. یازده بازیکنی که جام جهانی را شروع می کنند به حمایت شما نیاز دارند. ما به این تصمیم قاطع و راسخ در فوتبال نیاز داریم و متاسفانه راه دیگری هم نداریم.

مسابقات به خاطر استقلال تعطیل شد
کی روش ادامه داد: اتفاقات چند ماه پیش را به یاد بیاوردید. زمانی که خانواده فوتبال ایران دست در دست هم داد تا به استقلال در لیگ قهرمانان آسیا کمک کند. و ما چهار هفته مسابقات را متوقف کردیم تا به این تیم کمک شده باشد. وقتی زمان حمایت رسید همه فوتبال ایران و باشگاه های دیگر فداکاری کردند. همچنین در باره سپاهان هم با ایجاد وقفه در بازی ها از این تیم حمایت شد. آیا این صحیح است یا اشتباه؟

استقلال اولین تیمی است که از ما حمایت می کند
وی با تکرار این سوال که آیا حمایت از باشگاه های ایران صحیح بوده است یا اشتباه گفت: چرا باشگاه ها الان فداکاری نمی کنند؟ البته من روی این مسئله شکی ندارم که استقلال اولین تیمی است که از ما همه جوره از ما حمایت می کند. چون وقتی نیازمند این بودیم که فوتبال ایران خودش را فدای استقلال کند همه این کار را کردند.

اردوی اول بدون لژیونرها هم مفید است
کی روش در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری اردوی فروردین ماه بدون حضور لژیونرها می تواند مفید باشد تاکید کرد: شکی ندارم که حتی بدون لژیونرها هم کاملا مفید است . البته اگر همه بازیکنان را کنار هم داشته باشیم بهتر است ولی کمپ اول مخصوص و ویژه بازیکنانی است که داخل ایران هستند. در واقع این یک کمپ توسعه ایی و اولیه است.

وی ادامه داد: در جام جهانی بازیکنانی بازی می کنند که 70 تا 80 درصد آنها در لیگ های معتبر اروپایی بازی می کنند. به همین خاطر نیاز داریم که در همین کمپ اولیه کیفیت بازیکنان لیگ را ارتقا بدهیم تا به سطح برتر دنیا برسند. جالب اینکه 70 تا 80 درصد بازیکنان حاضر در جام جهانی در لیگ قهرمانان اروپا هم بازی می کنند.

می توانم به دل بوسکه و کاپلو بگویم همسطح ایران بازی کنید!
کی روش تاکید کرد: چه انتظاری از تیم ملی ایران دارید؟ ما قرار است در جام جهانی بازی کنیم و باید سطح خودمان را به تیم های دیگر برسانیم. البته یک راه دیگر هم هست و آن اینکه به دل بوسکه و کاپلو بگویم همسطح ایران بازی کنند. می بینید که هیچ راه دیگری نداریم و تنها گزینه ما این است که به بازیکنان کمک کنیم تا به سطح تیم های دیگر نزدیک شوند.

کی روش اجباری روی هیچ مسئله ای ندارد
سرمربی تیم ملی ایران در ادامه صحبت هایش از مترجمش خواست که این بخش های صحبت هایش را با دقت ترجمه کند. وی گفت: چیزی که می خواهم به صورت شفاف در مورد آن حرف بزنم این است که کارلوس کی روش اجباری روی هیچ مسئله ای ندارد و اینگونه نیست که بگویم حتما این کار را انجام بدهید اما ندهید.

 

چون مسئولیت من این نیست. مسئولیت من این است که بگویم این برنامه آماده سازی تیم ملی است و باید این آماده سازی را داشته باشیم. این دیگر تصمیم من نیست و فوتبال ایران، وزیر ورزش و رئیس فدراسیون تصمیم می گیرند آن را عملی کنند یا خبر. من هیچ الزامی نداشتم و نگفتم این کار را انجام بدهید یا نه چون تصمیم نهایی با فدراسیون سازمان لیگ است نه من.

نمی خواهم حرفم را به کرسی بنشانم
کی روش در بخش دیگری از صحبت هایش تاکید کرد: من در جدال نبودم که بخواهم حرفم را به کرسی بنشانم. من اینجا هستم که وظیفه ام را انجام بدهم. نه تنها من بلکه علی دایی، علی کریمی، کریم باقری و سایرین هم این نظر را داشتند.

اگر در جام جهانی آماده نباشیم مایه تاسف است
وی ادامه داد: ما می خواهیم وقتی در جام جهانی هستیم با غرور و اشتیاق بازی کنیم و این آماده سازی هم برای همین است. در واقع اگر در این مسابقات آماده نباشیم برای ایران و مردم ایران مایه تاسف است.

آنچه در رسانه ها مطرح شد صادقانه نبود
کی روش در باره اینکه گفته می شود تاکید دارد لیگ زودتر تمام شود و ملی پوشان را به نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا ندهد گفت: ما در روزهای گذشته در رسانه ها شاهد این صحبت ها بودیم اما این صحبت ها صادقانه نیست. من نمی خواهم و دوست ندارم این کار را انجام بدهم. متاسفانه راه دیگری هم نداریم. اگر بخواهیم برای جام جهانی تدارک ویژه داشته باشیم فقط همین راه پیش روی ماست. واقعا اگر فوتبال ایران با این راه موافق نیست آن را شفاف بگوید.

کی روش در ادامه این نشست خبری با نشان دادن یک اسلاید تاریخ برگزاری مرحله یک شانزدهم لیگ قهرمانان آسیا را به خبرنگاران نشان داد. وی در این خصوص گفت: آنچه می خواهم متوجه شوید ساده و شفاف است.

 

ما می توانیم اردوی تیم ملی را بعد از پانزدهم می (بعد از مرحله یک شانزدهم لیگ قهرمانان) آغاز کنیم ولی این کافی نیست چون می توانیم آماده سازی را قبل از آن هم شروع کنیم. در واقع مسئله این است اگر آماده سازی تیم ملی زودتر شروع شود باشگاه ها متضرر می شوند و اگر تیم ملی برنامه های آماده سازی را بعد از مرحله یک شانزدهم لیگ قهرمانان شروع کند یک آسیب بزرگ خواهیم خورد.

 

-------------------------------------------

 

 واکنش کی روش به توهین به مسی

سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه از فدراسیون ایران پیشنهادی برای تمدید قرارداد ندارد اما چند کشور خارجی به او پیشنهاداتی را مطرح کرده‌اند، به توهین‌های صورت گرفته از سوی برخی ایرانی‌ها در فیسبوک به لیونل مسی واکنش نشان داد.

کارلوس کی‌روش در پایان نشست خبری خود با خبرنگاران که ظهر امروز یکشنبه در آکادمی تیم‎‌های ملی برگزار شد، در خصوص توهین برخی از کابران ایرانی به لیونل مسی در فیسبوک، ضمن بیان مطلب فوق گفت: من عضو فیسبوک نیستم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. البته این رفتارها خوب نیست و نباید چنین اتفاقی در فیسبوک رخ می‌داد.

مسابقات جام ملت‌های 2013 آفریقا از 29 د‌ی‌ماه تا 21 بهمن‌ماه برگزار می‌شود و آیا شما برای تماشای دیدارهای نیجریه در این جام به آفریقای جنوبی می‌روید؟ وی به این سوال اینگونه واکنش نشان داد: شخصا برای تماشای دو دیدار تیم ملی نیجریه در جام ملت‌های آفریقا به آفریقای جنوبی می‌روم تا از وضعیت این تیم مطلع شوم.

سرمربی تیم ملی ایران در مورد اینکه آیا برای تمدید قراردادتان، پیشنهادی از سوی فدراسیون فوتبال ایران داشته‌اید؟، تاکید کرد: هیچی پیشنهادی از فدراسیون ایران نداشتم اما چند کشور خارجی به من پیشنهاداتی را ارائه کرده‌اند.

کی‌روش در مورد وضعیت لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 2016 برزیل هم گفت: این مساله در حیطه وظایف من نیست و بهتر است آن را در از مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال بپرسید.

اخبار ورزشی -فرارو - مهر

 


ویدیو : واکنش کی روش به توهین به مسی