واکنش وزیر ارشاد به سخنان حاتمی کیا و توقیف آسمان :   اخبار فرهنگی - انتقاد ...



وزیر ارشاد , استعفای وزیر ارشاد , استعفا وزیر ارشاد

 

اخبار فرهنگی - انتقاد علی جنتی از اشکال تراشی ها

واکنش وزیر ارشاد به سخنان حاتمی کیا /عموم معاونت‌های ارشاد متخصص هستند

وزیر ارشاد درباره سخنان ابراهیم حاتمی‌کیا درباره سپردن کار فرهنگ به اهالی فرهنگ، گفت: ما هم از ابتدا اعتقادمان بر همین موضوع بوده است و کسانی که در معاونت‌های مختلف ارشاد، مشغول به کار هستند،عموما در کار خود متخصص هستند.

 به گزارش  مهر، مراسم افتتاحیه همایش سالانه روابط عمومی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه هتل ارم برگزار شد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی سنگ‌اندازی‌ها بر سر راه دولت گفت: دولت باید برنامه خود را با پشتکار دنبال کند.

 

بعضی از افراد صرفا سلیقه خودشان را ابراز می‌کنند اما عناصر دیگر، از دولت فعلی راضی نبوده و تلاش دارند با شایعه‌سازی و تحریف وقایع، مانع فعالیت‌ها و سیاست‌های دولت شوند. البته دولت نیز در مقابل سعه صدر دارد و یکی از شعارهای این دولت نیز، نقدپذیری است. همین نقدپذیری هم یکی از ابزارهای مدیریتی دولت تدبیر و امید است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر حاتمی‌کیا در دانشگاه تهران گفت: تا به حال رو در رو با آقای حاتمی‌کیا صحبتی نداشته‌ام اما شنیده‌ام که ایشان گفته که کار فرهنگ را باید به اهالی فرهنگ سپرد. ما هم از ابتدا اعتقادمان بر همین موضوع بوده است و کسانی که در معاونت‌های مختلف ارشاد، مشغول به کار هستند، عموما در کار خود متخصص هستند. طبعا آقای حاتمی‌کیا هم نظر و سلیقه خودش را ابراز کرده است.

جنتی در ادامه سخنانش گفت: کار و فعالیت برخی، اصولا اشکا‌ل‌تراشی است و با طرح بعضی از مسائل می‌‌خواهند دولت را از وظایف اصلی‌اش باز دارند. اما ما در دولت نباید به این مسائل توجهی داشته باشیم.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره چرایی توقیف روزنامه آسمان گفت:‌ این کار توسط قوه قضائیه انجام شده و این نهاد نیز، قوه‌ای مستقل است و طبق نظر خود عمل کرده است. بنابراین توصیه می‌کنم این سوال را از دوستان قوه قضائیه بپرسید.

جنتی درباره برنامه‌های پیش روی وزارت ارشاد گفت: عدالت فرهنگی یکی از مسائل و دغدغه‌های مهم ماست. توزیع امکانات فرهنگی در نقاط دور کشور هم از دیگر برنامه‌هایی است که داریم و سعی داریم تا همه امکانات را در اختیار همه اهالی فرهنگ کشور قرار دهیم.

 

بحث اقتصاد فرهنگ هم بحث دیگری است که در ارشاد داریم و هدف از مطرح کردنش این است که بتوانیم فرهنگ و هنر را به گونه‌ای سازماندهی کنیم تا همه اهالی فرهنگ کشور از این دو مقوله گسترده سهم ببرند.
اخبار فرهنگی - مهر

 


ویدیو : واکنش وزیر ارشاد به سخنان حاتمی کیا و توقیف آسمان