واكنش غیر رسمی آمریكا:اسراییل به ایران حمله نمی كند :       تا زمانی كه هزینه ...



 

 

فرماندهان ارتش ترکیه حمله اسراییل به ایران یعنی آتش گرفتن خاورمیانه طی چند ساعت , ساعت رسمی ایران , ترامپ و حمله به ایران

 

تا زمانی كه هزینه های استراتژیك چنین حمله ای قابل ارزیابی و محاسبه نباشد گزینه حمله نظامی به ایران چشم انداز موفقیت آمیزی نخواهد داشت.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه آمریكا ادعاهای اخیر یك مامور سابق سازمان سیا درباره قریب الوقوع بودن حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران را رد كرد.

پی جی كراولی با رد سخنان رابرت بائر مامور سابق سازمان سیا درباره حمله احتمالی اسراییل تا در ماه سپتامبر به ایران در صفحه توییتر خود نوشت تا زمانی كه هزینه های استراتژیك چنین حمله ای قابل ارزیابی و محاسبه نباشد گزینه حمله نظامی به ایران چشم انداز موفقیت آمیزی نخواهد داشت.

كراولی افزود :‌" بهار عربی به اندازه كافی محاسبات استراتژیك اسراییل در منطقه را به هم زده كه تا میان مدت احتمالا مانع اقدام نظامی اسراییل علیه ایران می شود.

گفتنی است رابرت بائر افسر سابق سازمان سیا در مصاحبه اخیر خود مدعی شده بود كه دولت نتانیاهو احتمالا برای انحراف افكار جهانی از مطرح شدن موضوع به رسمیت شناختن كشور مستقل فلسطین در اجلاس ماه سپتامبر سازمان ملل ، به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد كرد.

این مامور سابق سیا با فاجعه آمیز دانستن این اقدام اسراییل ، حمله تل آویو به تاسیسات هسته ای ایران را آغاز گر یك جنگ بزرگ منطقه ای دانسته و تاكید كرده بود كه در نهایت آمریكا نیز ناگریز از وارد شدن به این جنگ خواهد بود.

بائر با ناكافی دانستن نیروهای آمریكایی برای جنگ با ایران گفته بود كه ایران می تواند تهدیداتی جدی علیه ناوگان دریایی آمریكا در منطقه ایجاد كند.

هنوز دولت آمریكا و نیز دولت تل آویو واكنشی رسمی به این اظهارات مامور سابق سیا كه بازتابی گسترده در سطح رسانه های جهان داشته است ، نشان نداده اند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : واكنش غیر رسمی آمریكا:اسراییل به ایران حمله نمی كند