هدفمندی یارانه‌ها به نیمه هدفمندی یارانه‌ها تبدیل می شود :       این منبع ...



 

 

یارانه , یارانه آبان 95 , یارانه مهر 95

 

این منبع در خاتمه گفت:تغییرات به وجود آمده در طرح هدفمندی یارانه ها اجرای آن را ممكن و كم هزینه ترخواهد كرد و بر این اساس جزئیات افزایش قیمتها ظرف ده روز آینده توسط دكتر احمدی نژاد اعلام خواهد شد و پیش بینی شده است اجرای طرح از ابتدای دی ماه آغاز گردد

یك منبع آگاه در گفتگو با «آینده»، از تبدیل طرح هدفمندی یارانه‌ها به طرح نیمه هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

 

به گزارش آینده این منبع درباره تغییرات صورت گرفته در طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت:با توجه به اینكه اجرای این طرح در شرایط فعلی منجر به افزایش شدید قیمتها در حوزه عمومی خواهد شد، با نظر دكتر احمدی نژاد برای كنترل تورم ، یارانه‌ها كاملا هدفمند نشده و بخشی از یارانه های انرژی حفظ خواهد شد.

 

وی توضیح داد:در طرح اولیه هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده بود با اجرای طرح به جای پرداخت یارانه انرژی، یارانه به صورت نقدی پرداخت شود و بر این اساس مبالغ 40 هزار تومانی به حساب 61 میلیون نفر واریز شد، اما جرای این طرح به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی موجب افزایش شدید قیمتها و بالطبع افزایش تورم می شد و بنابراین با تغییر صورت گرفته، بخشی از یارانه‌های انرژی همچنان پرداخت خواهد شد.

 

این منبع طرح نیمه هدفمندی یارانه‌ها را حفظ همزمان انرژی یارانه‌ای در كنار پرداخت نقدی توصیف كرده و افزود: در طرح نیمه هدفمندی، قیمت یارانه‌های انرژی همزمان به صورت یارانه‌ای و غیریارانه‌ای ارائه می شود و اقشار مختلف بر حسب تشخیص دولت از انرژی یارانه‌ای یا آزاد استفاده می كنند.

 

وی تفاوت دیگر طرح نیمه هدفمندی یارانه‌ها و هدفمندی یارانه‌ها را در اتكا به منابع دریافت شده از مردم برای پرداخت نقدی عنوان كرد و افزود: در طرح هدفمندی دولت موظف بود پس از افزایش قیمت حامل های انرژی و دریافت وجه آن از مردم حداكثر تا 50 درصد مبلغ دریافت شده را به مردم پرداخت كند كه طبیعی بود این مبلغ تكافوی گرانی به وجود آمده بر اثر افزایش قیمتها را نمی كرد. اما در طرح نیمه هدفمندی سقف پرداختی به مردم بیش از 50 درصد وجوه حاصل از افزایش قیمتها خواهد بود و دولت از منابع دیگر نیز برای پرداختهای نقدی استفاده خواهد كرد.

 

این منبع در خاتمه گفت:تغییرات به وجود آمده در طرح هدفمندی یارانه ها اجرای آن را ممكن و كم هزینه تر خواهد كرد و بر این اساس جزئیات افزایش قیمتها ظرف ده روز آینده توسط دكتر احمدی نژاد اعلام خواهد شد و پیش بینی شده است اجرای طرح از ابتدای دی ماه آغاز گردد./عصرایران


ویدیو : هدفمندی یارانه‌ها به نیمه هدفمندی یارانه‌ها تبدیل می شود