نیاز به فضای عقلانیت و تحمل :       رفسنجانی: نیاز به فضای عقلانیت و تحمل ...



 

 

نیاز روز , فضای مجازی , آسیب های فضای مجازی

 

رفسنجانی: نیاز به فضای عقلانیت و تحمل در شرایط فعلی كاملا محسوس است

برای برون‌رفت از شرایط جدیدی كه با آن مواجه هستیم راهكارهای خود را مطرح كرده‌ام و به آنها معتقدم و در عین حال برای حل مسائل و مناسب شدن فضا از مجاری مناسب؛ تلاش خواهم كرد/همه باید در ایجاد آرامش در كشور تلاش كنیم.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاكید كرد: نیاز به فضای عقلانیت و تحمل در شرایط فعلی كاملا محسوس است.

به گزارش ایلنا،آیت‌الله اكبر هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای شورای عمومی و ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی تهران ایجاد فضای مطلوب در جامعه را در حفظ اعتدال داست و گفت: اعتدال توصیه دین اسلام است و با عمل به آن می‌توان فضای آرام و با طراوتی در جامعه ایجاد كرد.

وی با اشاره به شرایط كنونی جامعه افزود: نیاز به فضای عقلانیت و تحمل در شرایط فعلی كاملا محسوس است و رشد و توسعه كشور و رسیدن به اهداف انقلاب ضرورت ایجاد این فضا را دوچندان می‌كند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاكید كرد: اگر حاكمان، نخبگان و مردم منطقی و مدبرانه در مسیر حركت كنند با توجه به شرایط جغرافیایی، منابع طبیعی و نیروی انسانی مستعد شرایط بسیار مطلوبی در انتظار آینده ایران خواهد بود.

وی افزود:راه صحیح با تكیه بر اسلام و منابع غنی آن قابل شناسایی است و تعمق در آیات قرآن و هم‌چنین سیره پیامبر و ائمه نشان از جایگاه منطق و استدلال در دین اسلام دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه زنان در تحولات ایران تاكید كرد: جریانات طبیعی در جامعه برخلاف جریانات ساختگی، عمر بلندی دارند و تحولات علمی و فكری در زنان و تلاش آنان برای دستیابی به حقوق خود، در حال ایجاد شرایط جدیدی در جامعه است.

وی در پاسخ به برخی سئوالات دانشجویان حاضر تاكید كرد: با توجه به اینكه جمهوری اسلامی اكنون سخت مورد تهاجم دشمنان واقعی و كسانی‌كه به منابع آن طمع دارند، است، همه باید در ایجاد آرامش در كشور تلاش كنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش دیگری تاكید كرد: برای برون‌رفت از شرایط جدیدی كه با آن مواجه هستیم راهكارهای خود را مطرح كرده‌ام و به آنها معتقدم و در عین حال برای حل مسائل و مناسب شدن فضا از مجاری مناسب؛ تلاش خواهم كرد.

در ابتدای این دیدای آقایان صدرائی (دبیر)، محمدی و حجتی (از اعضای شورای عمومی و ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی تهران) هر كدام مطالبی را در خصوص شرایط فعلی جامعه و دانشگاه‌ها و هم‌چنین مطالبات دانشجویان و لزوم ایجاد فضای سازنده در نقد و نقدپذیری بیان كردند.


ویدیو : نیاز به فضای عقلانیت و تحمل