نجات گروگان بدهکار از اسارتگاه : مردی که بدهکار خود را ربوده بود در کمتر از ...



مردی که بدهکار خود را ربوده بود در کمتر از چهار ساعت از سوی پلیس دستگیر شد.

ساعت 12 نیمه شب 13 بهمن ماه مأموران کلانتری 147 گلبرگ از طریق تماس گروهی با پلیس 110 تهران از وقوع یک آدم‌ربایی در تهرانپارس مطلع و بلافاصله تیم سرگشت کلانتری وارد عمل شدند.

 

با حضور مأموران مردی به نام «مهران» به آنان مراجعه کرد و گفت: امشب مردی به نام «عادل» در تماس با من گفت که برادرم به علت نپرداختن بدهی خود نزد آنها است و تا زمانی که بدهی‌اش را پرداخت نکنیم وی را آزاد نمی‌کنند.

 

با توجه به اینکه آدم‌ربایی صورت گرفته بود بلافاصله مأموران در قالب تیم ویژه‌ای دست به کار شدند و در ادامه پس از انجام یک رشته اقدامات پلیسی مخفیگاه آدم‌ربایان در اطراف هفت‌تیر و خیابان بهار شیراز را ردیابی کردند.

 

مأموران کلانتری روانه اسارتگاه مرد بدهکار شدند و مخفیگاه آنان که یک خانه بود تحت محاصره پلیس قرار گرفت و مأموران با حکم قضایی داخل خانه یورش برده و دو مرد به نام‌های «منصور» و «پرویز» 42 و 33 ساله را دستگیر کردند. این مردان در بازجویی‌ها ادعا کردند عامل اصلی آدم‌ربایی مردی به نام «عرفان» است که تقاضای پول کرده و در نظام‌آباد زندگی می‌کند و گروگان نیز نزد وی است. بلافاصله مأموران برای گروگان رهایی به خیابان سبلان رفتند و با ورود به خانه عرفان وی را دستگیر و «آرش»‌را آزاد کردند.

 

با پایان یافتن عملیات‌ تجسس‌ها نشان داد آرش از سه سال پیش به عرفان بدهکار بوده و این مرد برای گرفتن طلبش نقشه‌ آدم‌ربایی را طراحی کرده به طوری که به بهانه همکاری در ساخت و ساز، آرش را به دفتری در اطراف هفت‌تیر کشانده و سپس با زور و تهدید چاقو او را مجبور به دادن چک کرده و سپس برای وصول چک با برادرش تماس گرفته است.

 

سرهنگ «علی احمد نادری» سرکلانتر چهارم پلیس پایتخت گفت: انگیزه از این گروگانگیری بحث اختلاف مالی بین آنها بوده که متهمان با طرح نقشه قبلی در یک سناریویی شبیه به آدم‌ربایی سعی داشتند با توجه به گذشت زمان سه سال از اینکه بدهکار بدهی خود را به آنان نپرداخته بود پول خود را بگیرند.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 


ویدیو : نجات گروگان بدهکار از اسارتگاه