ناز کردن نمایندگان مجلس با استعفا : رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ...


رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در باره اعلام استعفا از سوی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای به کرسی نشاندن حرف خود در لایحه بودجه سال 93 گفت: این کار در واقع ناز کردن و قهر کردن است و بازتاب آن در بیرون خوشایند نیست. ایرنا: رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در باره اعلام استعفا از سوی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای به کرسی نشاندن حرف خود در لایحه بودجه سال 93 گفت: این کار در واقع ناز کردن و قهر کردن است و بازتاب آن در بیرون خوشایند نیست.

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی افزود: دولت یک وظیفه دارد و آن این است که بر اساس اطلاعاتی که در اختیار دارد و مصالح و منافع ملی، لایحه بودجه را آن گونه که تشخیص می دهد تنظیم و تقدیم مجلس شورای اسلامی می کند.

وی اظهار داشت: مجلس هم فرصت دارد لایحه بودجه را در کمیسیون های تخصصی یا تلفیق بررسی و آنچه را که خودش تشخیص می دهد و مفید می داند، اصلاح و ترمیم و یا بخشی از آن را حذف کند. این در حیطه اختیارات مجلس است.

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران افزود: منتها باید به این موضوع توجه شود که هر بخشی که ترمیم یا حذف می شود، حتما واقعی باشد. تنها یک ایده و آرزو نباشد. اگر قرار است ردیفی اضافه شود باید منبع درآمد آن مشخص باشد.

اکرمی که سابقه پنج دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارد و از نزدیکان قدیمی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری است، گفت که تجربه خوبی در این زمینه برای گنجاندن درآمدهای خیالی در بودجه نداریم.

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران تصریح کرد: نمایندگان می دانند که صرف تصویب، مشکلی را حل نمی کند، بلکه تصویب باید در کنار تخصیص دیده شود. این دو باید در کنار هم قرار گیرد تا مشکلات برطرف شود.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که اقدام نمایندگان برای استعفا واقعی یا تبلیغی است، گفت که قصد نیت خوانی ندارم، اما به نظرم می آید استفاده از حربه استعفا مناسب مجلس قانونگذاری نیست. زیرا راه معقول و معتدل وجود دارد.


ویدیو : ناز کردن نمایندگان مجلس با استعفا