میزان، حال فعلی کدام افراد است؟ :   میزان، حال فعلی کدام افراد است؟ سایت جماران ...



کدام گزینه تاثیرگذارترین عاملِ ایجاد خشونت در افراد است؟ , بیشترین میزان کشف نفت خام مربوط به کدام دهه است , افراد پر مشغله از کدام

 

میزان، حال فعلی کدام افراد است؟

سایت جماران نوشت:

رسول منتجب نیا با اشاره به دلایل صدور فرمان 8 ماده‌ای گفت: یکی از عوامل صدور این فرمان تاریخی همین تندروی‌ها بود؛ زیرا در آن زمان مواردی پیش می‌آمد که نیروهای نظامی و امنیتی وارد منازل افراد می‌شدند و تحت عنوان تعقیب گروهک‌های مخالف نظام، بدون مجوز با افراد برخورد کرده و اقدام به بازداشت می‌کردند.

مسئله دیگری که در صدور این فرمان موثر بود، تجسس نسبت به عیوب و اشکال افراد، شنود مکالمات تلفنی و نمونه‌هایی از این قبیل بود که بدون مجوز قانونی انجام می‌شد و حضرت امام نسبت به آنها خیلی نگران بودند و شدیدا با آنها برخورد می‌کردند.

منتجب‌نیا با بیان این‌که امام هنگام احساس وظیفه برای برخورد قاطع با رفتارهای غیرقانونی، در 24 آذر 1361 فرمان 8 ماده‌ای را صادر کردند، به موضوعات هر بند این فرمان اشاره و اظهار داشت: در یکی از بندهای این فرمان( بند دوم) امام جمله مهمی دارند که می‌گویند: میزان حال فعلی افراد است.

این جمله مربوط به کسانی بود که در رژیم سابق لغزش‌هایی داشتند و امام با بیان این جمله می‌خواستند بگویند که خطاهای آن‌ها قابل چشم پوشی است، نه این‌که برخی افراد این جمله را خطاب به کسانی به کار برند که سابقه درخشانی در نظام داشته‌اند و از یاران انقلاب و دوستداران نظام محسوب می‌شوند و با اتکا به همین جمله یا بروز یک خطای کوچک از چهره‌های درخشان و باسابقه، آنها را حذف کنند./تابناک

 


ویدیو : میزان، حال فعلی کدام افراد است؟