مقصودلو هم از جام جهانی شطرنج کنار رفت : پرهام مقصودلو با شکست مقابل نماینده ...


پرهام مقصودلو با شکست مقابل نماینده آمریکا از گردونه رقابت های جام جهانی شطرنج خارج شد. خبرگزاری ایسنا: در ادامه رقابتهای جام جهانی شطرنج مردان، پرهام مقصود لو با ریتینگ 2416 در برابر وسلی سو با ریتینگ 2779 متحمل شکست شد و وداع زودهنگامی با رقابتها داشت. مقصود لو پیش از این هم در دیدار اول خود مقابل این رقیب آمریکایی شکست خورده بود و با شکست دوم شانس رسیدن به جمع 64 نفر پایانی را از دست داد و حذف شد. مقصودلو با تنها 15 سال سن جوانترین شطرنج باز این دوره از رقابت ها لقب گرفته است.

امروز همچنین پویا ایدنی با ریتینگ 2569 مقابل ممدیاروف با ریتینگ 2763 از کشور میزبان شکست خورد و از گردونه رقابت ها خارج شد.

بدین ترتیب هر دو نماینده ایران بدون پیروزی به کار خود در جام جهانی شطرنج پایان دادند.

هشتمین دوره این رقابت ها با حضور 128 شرکت کننده و به صورت تک حذفی در حال برگزاری است. در هر مصاف ابتدا دو مسابقه استاندارد با تناوب رنگ برگزار می شود و در صورت تساوی، چهار بازی سریع و سپس دو بازی برق آسا شطرنج باز برتر را مشخص می کند. اگر دوباره دیدارها به تساوی برسد بازی موسوم به مرگ ناگهانی تعیین کننده پیروز است.

به شطرنجبازان حذف شده در مرحله نخست شش هزار دلار جایزه نقدی پرداخت می شود و شرکت کننده قهرمان صد و بیست هزار دلار جایزه می گیرد.


ویدیو : مقصودلو هم از جام جهانی شطرنج کنار رفت