مسلمان هافبکی تکنیکی که تکل هم می‌زند : محسن مسلمان. او را می‌توان نماد تلاش ...


محسن مسلمان. او را می‌توان نماد تلاش و پشتکار در این فصل از لیگ برتر دانست. ایران ورزشی: محسن مسلمان. او را می‌توان نماد تلاش و پشتکار در این فصل از لیگ برتر دانست. یکی که درباره‌اش می‌گفتند فوتبالش تمام شده و دیگر آن هافبک خلاق سابق نیست. عده‌ای از خریدش ابراز نارضایتی کردند و برانکو نیز تحت تاثیر این جو، مسلمان را روی نیمکت نشاند و کمتر بازی‌اش داد.

آن هم در روزهایی که محمد نوری جدا شده و به قطر رفته بود تا برای مسیمیر بازی کند. برانکو که انگار پای خود را در یک کفش کرده بود که از مسلمان استفاده نکند، در هفت هفته نخست لیگ فقط 10 دقیقه فرصت عرض اندام به مسلمان داد. بازی با پدیده در هفته اول و از دقیقه 80!

پس از این 10 دقیقه، دیگر مسلمان را در زمین ندیدیم. او شش هفته بعدی را یا روی نیمکت نشست و یا سکو! او تلاش کرد، جنگید و لحظه‌ای پا پس نکشید تا در نهایت هفته هشتم به ترکیب اصلی رسید. آن هم از روی اجبار و با توجه به محرومیت و مصدومیت چند بازیکن پرسپولیس. مسلمان آمد و بازی را گرفت. جای خود را در ترکیب اصلی باز کرد و خودش را به برانکو تحمیل. او دیگر از ترکیب اصلی بیرون نیامد که نیامد. آنقدر خلاقانه و خوشفکر خط هافبک پرسپولیس را اداره کرد تا دیگر همه اظهارنظرهای ابتدای فصل شان را فراموش کنند و برای او کف بزنند.

حضور مسلمان البته همراه شد با تغییر نتایج پرسپولیس. با او و از وقتی که وارد ترکیب اصلی شد، پرسپولیس اوج گرفت و از انتهای جدول جدا شد و در قامت یک مدعی قهرمانی خود را به لیگ تحمیل کرد. مسلمان هم از هفته هشتم تا امروز، همیشه فیکس بوده و نقش بازیساز و طراح را بر عهده گرفته. طوری که پرسپولیس دیگر خلأ یکی مثل محمد نوری را حس نکرده است.

مسلمان البته از نظر سبک فوتبال نیز تغییر کرده. او بیشتر تکل می‌زند و در جنگ‌های مرکز زمین اغلب برنده است تا یک شکست خورده. همین موفقیت‌ها باعث شده تا برانکو اعتقاد ویژه‌ای به مسلمان داشته باشد. تا جایی که همین چند روز قبل، سرمربی پرسپولیس او را بهترین بازیکن تیمش خطاب و عنوان کرد که مسلمان را با هیچ بازیکن دیگری عوض نمی‌کند.

مسلمان این فصل درس بزرگی به بازیکنان لیگ داد. در بدترین شرایط نه به تصمیم مربی اعتراض کرد و نه جو تیم را بر هم زد. فقط با تلاش و انگیزه نشان داد که می‌توان از سکو به زمین رسید و برانکو را متقاعد کرد تا دست به ترکیب اصلی‌اش بزند. مسلمان این را ثابت کرد و مزدش را هم گرفت. او حالا یک بازیکن کلیدی برای پرسپولیس است. بازیکنی که حالا سر خواستنش دعواست و نه نخواستنش!


ویدیو : مسلمان هافبکی تکنیکی که تکل هم می‌زند