مدودف : سیاست هسته ای ایران بی جهت سرسختانه است :         دمیتری مدودف رییس ...



 

 

 

عامل حمله سایبری به برنامه هسته‌ای ایران , اسلام ستیزی، ایران ستیزی و شیعه ستیزی سیاست آمریکا است , قانون خاتمه برنامه تسلیحات هسته ای ایران قبل از لغو تحریم ها

 

دمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه با انتقاد از سیاست هسته ای جمهوری اسلامی ایران ، سرسختی ایران در مواضع خود را ریشه اصلی مشكلات جامعه جهانی با این كشور و تحریم های بین المللی علیه آن دانست.

به گزارش عصر ایران مدودف در سخنانی در جمع دانشجویان هندی در شهر بمبئی با اشاره به برنامه هسته ای ایران گفت :‌"‌سیاست هسته ای ایران بی جهت سرسختانه است!

مدودف با درخواست از ایران برای باز كردن در تاسیسات هسته ای خود به روی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی ، افزود :‌" ایران باید اجازه ورود بازرسان به این كشور را بدهد و این امكان را به بازرسان بدهد تا فعالیت های هسته ای آن كشور را تحت نظارت و كنترل بگیرند".

رییس جمهوری روسیه  با اشاره به اینكه مواضع سرسختانه ایران در موضوع هسته ای دلیل اصلی مشكلات این كشور با جامعه جهانی است ، گفت :‌" این مساله دلیل اصلی مشكلات با ایران و اعمال تحریم ها علیه این كشور است".

مدودف در حالی این سخنان را در سفر دو روزه خود به هند بیان كرد كه در ماه جولای سال جاری میلادی نیز( مرداد 1389) طی سخنانی گفته بود كه ایران در حال نزدیك شدن به قابلیت ساخت سلاح های هسته ای است.

جمهوری اسلامی ایران با رد ادعاهای برخی كشورها مبنی بر تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای ، استفاده صلح آمیز از تكنولوژی هسته ای را حق مشروع و قانونی خود می داند و اعلام كرده است كه بر سر  این حق قانونی خود مسامحه نخواهد كرد.تهران همچنین بازرسی های متعارف و قانونی آژانس بین المللی انرژی هسته ای را پذیرفته است.

روابط ایران و روسیه در ماه های گذشته و همزمان با خلف وعده روس ها در تحویل سامانه دفاع ضد هوایی اس 300 به ایران ، به سردی گراییده است...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : مدودف : سیاست هسته ای ایران بی جهت سرسختانه است