مجلس به پیشنهادمراعاگذاشتن ماده22 رای نداد :       مجلس به پیشنهاد مراعا گذاشتن ...



 

 

مجلس , مرکز پژوهش های مجلس , مجلس دهم

 

مجلس به پیشنهاد مراعا گذاشتن ماده 22 لایحه حمایت خانواده رای نداد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد مراعا گذاشتن ماده 22 لایحه حمایت خانواده (موضوع نكاح موقت) مخالفت كردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، 30 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی روز یكشنبه پیشنهاد دادند ماده 22 لایحه حمایت خانواده كه در خصوص نكاح موقت است، برای بررسی بیشتر در كمیسیون حقوق قضایی به مراعا گذاشته شود و پس از بررسی بیشتر در این كمیسیون، بار دیگر در صحن علنی بررسی شود.

این پیشنهاد را موسی قربانی عضو كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مطرح كرد كه تذكرها و اخطارهای پیاپی نمایندگان را به دنبال داشت.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز این پیشنهاد را وارد دانست و تاكید كرد این پیشنهاد مراعا گذاشتن ماده 22 مطابق اصل 10 و 22 قانون اساسی است و ارجاع به این كمیسیون بسیار مفید است.

پس از سخنان مخالفان و موافقان، با تذكرهای نمایندگان و اظهارات علی لاریجانی، این پیشنهاد 97 رای موافق، 81 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر را كسب كرد و تنها به دلیل اختلاف یك رای به تصویب نمایندگان نرسید.

بر اساس ماده 22 لایحه حمایت خانواده، ثبت نكاح موقت یا انقضاء مدت و یا بذل آن در صورت باردار شدن زوجه الزامی است و انقضاء مدت یا بذل آن مانع ثبت نكاح منتفی شده نیست.

در سایر موارد ثبت نكاح موقت با توافق زوجین انجام می‌گیرد.

در صورت توافق زوجین، برای ثبت ازدواج موقت، مراتب در اسناد سه جلدی آنان ثبت نمی‌شود، مگر اینكه طرفین نسبت به ثبت آن در اسناد مذكور نیز توافق كنند..../تحلیل:ایرنا

مجلس به پیشنهاد مراعا گذاشتن ماده 22 لایحه حمایت خانواده رای نداد


ویدیو : مجلس به پیشنهادمراعاگذاشتن ماده22 رای نداد