مایکروسافت: ویندوز 9 در راه بازار / گوگل: تبلت سه بعدی در اختیار توسعه دهندگان :



دانلود کیت توسعه دهندگان ویندوز فون 8 , تبلت ویندوز , دانلود ویندوز 10 از سایت مایکروسافت

اخبار علمی - ویندوز 9 هم از راه می‌رسد

مایکروسافت نسخه پیش‌نمایش ویندوز ۹ را سال آینده میلادی عرضه خواهد کرد.

 به نوشته جهان صنعت، براساس اسنادی که به تازگی از سوی منابع نزدیک به مایکروسافت در چین به بیرون درز کرده، ویندوز 9 و ویندوز فون ۹ در سه ماهه دوم یا سوم سال آینده میلادی عرضه خواهد شد.این سند به ویندوز ۳۶۵ هم اشاره می‌کند که فعلا در مرحله آلفاست، ممکن است این محصول ویندوزی باشد که ویژگی‌های اصلی آن برای همه در دسترس هستند اما برای داشتن ویژگی‌های دیگر آن کاربران باید ثبت‌نام کنند و هزینه پرداخت کنند.

 

انتظار می‌رود مایکروسافت در ویندوز ۹، مشکلات ویندوز ۸ از جمله نداشتن پیش‌فرض دکمه استارت و دردسرهای تطابق با کاربران را برطرف کند.

 

---------------------------------------

 

 اخبار علمی - تبلت‌های سه بعدی گوگل در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت

این سنسورها توسط پردازنده اصلی دستگاه کنترل می‌شوند تا هر حرکتی از ابزار را دنبال کنند و یک نقشه سه بعدی از اطراف کاربر ایجاد کند.

گوگل ۴۰۰۰ تبلت مجهز به فناوری مشابه پروژه تانگو را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است.

 

به گزارش فارس به نقل از ورج وال‌استریت‌ژورنال به نقل از محققان پروژه تانگو نوشته که گوگل ۴۰۰۰ تبلت مجهز به فناوری مشابه این پروژه یعنی مجهز به سنسورهای عمق سنج و ذخیره سازی سه بعدی را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است.

 

دوربین استاندارد ۴ مگاپیکسلی در پشت دستگاه، لنز با زاویه دید ۱۸۰ درجه عریض، دوربین عمق سنج با قابلیت ضبط تصویر ۳۲۰ در ۱۸۰ پیکسل و ۵ هرتز و دوربین جلو با زاویه دید ۱۲۰ درجه از قابلیت‌های این تبلت‌ها است.

 

این سنسورها توسط پردازنده اصلی دستگاه کنترل می‌شوند تا هر حرکتی از ابزار را دنبال کنند و یک نقشه سه بعدی از اطراف کاربر ایجاد کند.

 

پروژه تانگو ابتدا قرار بود در قالب یک تلفن ارایه شود، اما وال‌استریت‌ژورنال اعلا کرده که  از فناوری مشابه در یک تبلت نیز استفاده شده است.

اخبار علمی -  جهان صنعت,فارس

 


ویدیو : مایکروسافت: ویندوز 9 در راه بازار / گوگل: تبلت سه بعدی در اختیار توسعه دهندگان