ماجرای اسیدپاشی نهاوند چه بود؟ / خبر خوش نیروی انتظامی به رانندگان متخلف / جزئیات تعطیلی 14 کنسرت :



نیروی انتظامی , استخدام نیروی انتظامی , هفته نیروی انتظامی

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: رانندگان خودرو و موتورسوارانی که صرفاً به دلیل ارتکاب تخلفات راهنمایی رانندگی به پارکینگ ارجاع داده شده‌اند می‌توانند در هفته نیروی انتظامی خودروی خود را ترخیص کنند.

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی و معاون اجتماعی ناجا در نشست خبری که صبح امروز (سه شنبه)به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی که از شنبه یازدهم مهر ماه تا جمعه هفدهم مهر ماه برگزار می‌شود، فرصتی است برای ارائه خدمات مضاعف به مردم و در واقع ارائه کارنامه یک ساله پلیس برای مردم به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های ناجا در هفته نیروی انتظامی  گفت: یکی از برنامه‌های بارز ناجا در هفته نیروی انتظامی فرصتی است که برای رانندگان خودرو و موتورسوارانی که صرفاً به سبب ارتکاب تخلفات راهنمایی و رانندگی به پارکینگ ارجاع داده شده‌اند ،است که در این راستا رانندگان و موتورسواران با در دست داشتن قبض پارکینگ و برگه عدم خلافی، می‌توانند خودروهای خود را ترخیص کنند و این طرح شامل متخلفانی که دارای دستور قضایی هستند، نمی‌شود و در واقع بخشش جرایم صورت نمی‌گیرد.

سخنگوی نیروی انتظامی بیان کرد: شعار هفته نیروی انتظامی اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش است که هر یک از این مقوله‌ها به تنهایی یک مأموریت مهم برای پلیس به شمار می‌رود و در این زمینه چنان چه پلیس مقتدر باشد و همدلی و همسویی مردم را در پی داشته باشد، خروجی آن امنیت و آرامش است.

سردار منتظرالمهدی در ادامه با اشاره به ارائه خدمات نیروی انتظامی در یک سال گذشته تصریح کرد: در طی یک سال گذشته 538 تن انواع مواد مخدر کشف شده و در این زمینه 2 هزار و 575 باند قاچاق منهدم شده و همچنین حدود 13 میلیون تلفن و گزارش از طریق سامانه 110 پلیس انجام شده که 66.4 درصد رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در بیش از 600 کلانتری دارای مشاوره و مددکاری وجود دارد، افزود: در یک سال اخیر بالغ بر 398 هزار مورد پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری ارجاع شده که از این تعداد پرونده بیش از 70 درصد منتج به صلح شده و از چرخه قضایی و انتظامی خارج شده است.

معاون اجتماعی ناجا در ادامه با ارائه گزارشی از قرارگاه مقابله با سرقت گفت: با تشکیل قرارگاه مقابله با سرقت در پایان سال 92 روند رو به رشد جمعیت مهار و کنترل شده و همچنین در شش ماه نخست سال 94 به میزان 7.9 درصد از  جرم سرقت کاهش یافته است.

سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص کاهش تلفات جانی در صحنه بیان کرد: در شش ماه نخست سال جاری 8.5 درصد کاهش تلفات جاده‌ای در صحنه داشتیم که این میزان در شهریور ماه به 10.9 درصد رسید.

سردار منتظر المهدی با اشاره به اینکه در شش ماه گذشته 410 کنسرت درخواست اجرا داشتند، افزود: از تعداد 410 کنسرتی که درخواست اجرا داشتند فقط 14 مورد آن قطعی شد که سه مورد آن به گروه نرسیدند و سه مورد دیگر توسط وزارت ارشاد ممانعت شد، 2 مورد مشمول حکم قضایی بوده و تنها شش مورد توسط اماکن نیروی انتظامی جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته چهارصدو هفتاد هزار تبعه خارجی از کشور طرد شده‌اند که شاهد افزایش 76 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بودیم.

*کاهش تلفات موتورسواران
معاون اجتماعی ناجا با اشاره به کاهش 60 درصدی تلفات موتورسواران در پنج سال گذشته  افزود: در یک سال اخیر بیش از 277 نوع موتور پلاک شده، بیش از یک میلیون موتور سیکلت در پارکینگ‌ها موجود بوده، ده میلیون و پانصد هزار موتور سیکلت شماره گذاری شده و همچنین شانزده میلیون موتور سیکلت اعمال قانون شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه  موتورسواران دغدغه بسیاری از افراد جامعه محسوب می‌شود ،گفت: بخش اعظمی از موتورسواران زندگی خود را از طریق موتور می‌گذرانند و نمی‌توان همه‌ی آنها را به یک چشم نگاه کرد بلکه باید با در نظر داشتن بار اجتماعی، طرح تشدید برخورد با موتور سواران متخلف را اجرا کرد.

*طرح LEZ به کجا رسیده است؟
سردار منتظرالمهدی در خصوص اجرای طرح LEZ بیان کرد: لازمه اجرای این طرح ایجاد بسترها و زیر ساخت‌های لازم است که در نهایت مردم بتوانند در کمتر از ده دقیقه به وسایل نقلیه عمومی دسترسی داشته باشند.

*لزوم همکاری شرکای اجتماعی در جمع آوری معتادان
وی در ادامه با اشاره به مقابله با فروش مواد مخدر مقابل مدارس گفت: با دستور فرمانده نیروی انتظامی قرارگاه مقابله با مواد مخدر با اولویت برخورد با خرده فروشان در نیروی انتظامی تشکیل شد که فروش مواد مخدر مقابل مدارس شامل این طرح می‌شود.

سخنگوی نیروی انتظامی افزود: جمع آوری معتادان توسط نیروی انتظامی در کمتر از ده روز قابل اجرا است اما این امر  همکاری و همیاری شرکای اجتماعی در سطح جامعه را می‌طلبد که  امید است با ایجاد اماکن و کمپ‌ها، چهره شهر تطهیر شود.

*برخورد با صرافی‌های غیر مجاز
وی در خصوص برخورد با صرافی‌های غیر مجاز بیان کرد: فعالیت صرافی‌ها مستلزم اخذ مجوز از بانک مرکزی بوده و در این زمینه  با صرافی‌هایی که مجوز خود را از مرجع دیگری اخذ می‌کنند برخورد می‌شود.

سردار منتظر المهدی افزود: در صورتی که شواهد دال بر معامله ارزی در اماکن غیر مجاز باشد،در ابتدا به صرافی‌های غیر مجاز تذکر داده شده و ده روز به آنها فرصت داده می‌شود و در غیر این صورت فعالیت آنها متوقف خواهد شد که برای رفع آن باید به مراجع قضایی مراجعه کنند.

* پلیس فتا صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ندارد
وی با بیان اینکه نقش پلیس فتا در فضای مجازی به عنوان مرزبان جمهوری اسلامی است ، افزود: اخیرا صفحاتی از طرف پلیس فتا در شبکه ‌های اجتماعی ایجاد شده که به مردم هشدار می‌دهد در صورت تخلف با آنها برخورد خواهد شد.

سخنگو نیروی انتظامی در ادامه گفت: خیلی از صفحات مجازی، کلاهبرداری بوده و در واقع پلیس فتا هیچ صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ندارد  و اگر قرار برمقابله با فردی باشد، حتما احضاریه‌ای به صورت مکتوب به درب منازل این اشخاص ابلاغ می‌شود و هیچ گونه پیامکی از طریق پلیس فتا ارسال نمی‌شود.

سردار منتظر المهدی بیان کرد: مردم باید در صفحات اینستاگرام مراقب باشند چرا که سرورهای آن‌ها در ایران نیست.

*ماجرای سپهر کوچولو به کجا رسید
وی در خصوص ماجرای قتلی که دهم شهریور در خیابان وحدت به وقوع پیوست، گفت: شخصی که مظنون به قتل بود در کسری از روز شناسایی شد و در حال حاضر شواهد نشان از این است که قاتل همین شخص بوده  اما هنوز متقن نشده است.

سردار منتظر المهدی در خصوص ماجرای اسید پاشی شهرستان نهاوند تصریح کرد:فرد متهم به اسید پاشی در حال حاضر متواری بوده  و دستگیر نشده  که پدر متهم نیز نسبت به فرزندش شاکی است.

معاون اجتماعی ناجا در خصوص تمهیدات امنیتی برای قربانیان منا تصریح کرد: کارگروهی اعم از پلیس فرودگاه و عوامل راهور  تسهیلات لازم را برای تشییع قربانیان منا در نظر دارند.

* روح امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود
سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه 26 دستگاه مسئولیت برخورد با مقوله حجاب و عفاف را برعهده دارند، افزود: مأموریت اصلی نیروی انتظامی در حوزه عفاف و حجاب سلبی بوده و در واقع برخورد با بی‌حجابی و مواردی از این قبیل باید لسانی، احسانی، اسلامی و انسانی باشد.

وی در خصوص لزوم حضور گشت‌های ارشاد در سطح جامعه بیان کرد: اصلی‌ترین ریشه در بی‌حجابی کاهش اعتماد به نفس جوانان بوده و طبق بررسی‌های انجام شده توسط نیروی انتظامی، مشخص شد بیش از 50 درصد از مردم تأکید داشتند گشت‌های ارشاد کماکان به قوت خود باقی باشد.

سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: امنیت و آرامش گمشده‌ای است که تمام افراد جامعه به دنبال آن هستند و در این زمینه تمام تلاش پلیس این است که جلب مشارکت و سرمایه‌های اجتماعی را با استفاده از روش‌های ایجابی و اقناعی فراهم آورد.

اخبار اجتماعی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو : ماجرای اسیدپاشی نهاوند چه بود؟ / خبر خوش نیروی انتظامی به رانندگان متخلف / جزئیات تعطیلی 14 کنسرت