كالبدشكافی «دیسكاوری» پیش از نمایش در موزه : شاتل دیسكاوری پس از آخرین مامورت ...


شاتل دیسكاوری پس از آخرین مامورت خود در هفته گذشته به موزه اسمیتسونین منتقل خواهد شد اما پیش از آن قرار است مورد كالبدشكافی دانشمندان ناسا قرار بگیرد. شبکه نمایش , نمایش , موزه سینما شاتل دیسكاوری پس از آخرین مامورت خود در هفته گذشته به موزه اسمیتسونین منتقل خواهد شد اما پیش از آن قرار است مورد كالبدشكافی دانشمندان ناسا قرار بگیرد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شاتل دیسكاوری كه سومین مدارگرد ساخت ناسا و اولین عضو بازنشسته آنها است 365 روز را در فضا گذرانیده است.

آخرین ماموریت این شاتل انتقال یك اتاقك انبار و اولین روبات انسان‌نما به همراه دیگر تداركات به ایستگاه فضایی بین‌المللی بود كه 13 روز به طول انجامید.

اكنون دیسكاوری كه در آشیانه مركز پردازش مدارگرد-2 در مركز فضایی كندی در فلوریدا قرار دارد قرار است در ابتدا مانند سایر 38 پرواز قبلی خود به فضا تحت جریان پردازش پساپروازی قرار گیرد.

اكنون تكنسین‌هایی كه تا پیش از این دیسكاوری را برای پرواز بعدی خود آماده می‌كردند، آن را برای مطالعه بیشتر اعضای این شاتل پركار را برای ذخیره اطلاعات آن در برنامه‌های آینده و همچنین ایمن‌سازی آن برای نمایش به عموم كالبدشكافی می‌كنند.

به گفته مهندسان ناسا سیستم‌هایی كه از دیسكاوری خارج خواهد شد شامل موادی است كه ممكن است در آینده برای بازدیدكنندگان دیسكاوری در موزه خطر داشته باشد.
منبع : ایسنا


ویدیو : كالبدشكافی «دیسكاوری» پیش از نمایش در موزه