كارشناس مسكن:قیمت زمین از سبد مسكن حذف شود :         یك كارشناس مسكن گفت: بخش ...



 

 

قیمت زمین در روستای برگ جهان , پیش بینی قیمت زمین در سال 95 , قیمت زمین در شوش

 

 

یك كارشناس مسكن گفت: بخش های مختلف اقتصاد به هم مرتبط هستند؛ زمانی می توان نوسانات بخش مسكن را كاهش داد كه به ثباتی در كل اقتصاد رسیده باشیم.

تورج دانشور در گفت وگو با خبرنگار مسكن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان كرد: اگر مسوولان قیمت زمین را از سبد مسكن حذف می كردند، وضعیت این گونه نبود؛ در حال حاضر بخشی از قیمت مسكن به زمین اختصاص دارد و به همین دلیل نمی توانیم با قیمت ارزان خانه تولید كنیم.

وی افزود: مشكل دیگر را شهرداری ها ایجاد می كنند؛ اگر كسی یك زمین كلنگی در شهر تهران داشته باشد و روزگاری بخواهد آن را به یك ساختمان تبدیل كند، شهرداری حداقل ۲۰ ۱۰ میلیون تومان بابت گودبرداری از او می گیرد.

دانشور در ادامه به بانك ها و میزان بهره هایشان اشاره و خاطرنشان كرد: بهره های بانكی بالا نیز قیمت تمام شده مسكن را افزایش می دهد. باید سیاست گذاری هایی جهت پایین آوردن بهره های بانكی و رساندن آن به ۴ ۳ درصد انجام شود.

این كارشناس همچنین با بیان این كه تا فردی دست به كار تولیدی می زند، به جای تشویق و دادن تسهیلات، برایش مشكل ایجاد می كنند، خاطرنشان كرد: چنین اتفاقی نه فقط در بخش تولید ساختمان، بلكه در همه بخش ها می افتد و سرانجام تولیدكننده را به سمت دلالی می كشاند.

وی در ادامه اظهار كرد: مشكل ما عدم هماهنگی بین بخشی است. اگر به تك تك بخش ها نگاه كنیم متوجه می شویم كارهای زیادی انجام شده اما چون هماهنگی ای میان این بخش ها نبوده اشتغال ایجاد نشده است..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو : كارشناس مسكن:قیمت زمین از سبد مسكن حذف شود