قتل با الهام از فیلم‌های ماهواره‌ای : قتل با الهام از فیلم‌های ماهواره‌ای مرد ...



قتل با الهام از فیلم‌های ماهواره‌ای

مرد معتادی كه تحت‌تاثیر خشونت ناشی از تماشای فیلم‌های ماهواره‌ای، پسر یازده ساله برادر زن خود را كشته و جسدش را در گودالی در حومه شهر دولت آباد برخوار اصفهان دفن كرده بود، دستگیر شد.

عامل جنایت وانمود كرده بود پسر خردسال به انگیزه اخاذی از خانواده‌اش ربوده شده؛ اما دستنوشته‌ای كه برای گرفتن پول و رهایی گروگان به خانه مادربزرگ كودك فرستاده بود، راز او را فاش كرد.

 

تاثیر فیلم‌های ماهواره‌ای , فیلم قدیمی الهام چرخنده , فیلم الهام حمیدی در دورهمی

 

به گزارش جام‌جم، اوایل شهریور امسال مردی با حضور در پلیس آگاهی شهر دولت‌آباد برخوار از گم شدن، پسر یازده ساله‌اش خبرداد و برای یافتن وی كمك خواست.

پدر كودك به پلیس گفت: من و همسرم پس از 11 سال زندگی مشترك صاحب فرزند شدیم. روز حادثه فرزندمان برای خرید از خانه بیرون رفت و بازنگشت. در پی غیبت طولانی‌اش، به جستجوی او پرداختیم اما موفق به یافتن فرزندمان نشدیم.

در پی این شكایت، ماموران با اطلاعاتی كه از پدر كودك به‌دست آوردند، جستجو برای یافتن وی را آغاز كردند و تصاویر او را در اختیار گشت‌های انتظامی قرار دادند.

در خواست 50 میلیون تومانی برای آزادی كودك

تحقیقات در این ارتباط ادامه داشت تا این كه چند روز بعد مرد شاكی دوباره با حضور در پلیس آگاهی، اطلاعات جدیدی را در اختیار پلیس قرار داد و گفت مردی غریبه‌ در تماس با خانواده‌ام اعلام كرده فرزندمان را ربوده و باید برای آزادی وی 50 میلیون تومان پرداخت كنم، در غیر این صورت فرزندم را خواهد كشت.

با اطلاعات به‌دست آمده از خانواده شاكی، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و مامـــــوران با آموزش به اعضای خانواده از آنها خواستند در محل ملاقات با مرد آدم ربا حضور یابند تا پلیس متهم را دستگیر كند.

در حالی كه تحقیقات نامحسوس پلیس برای دستگیری مرد آدم ربا و نجات كودك آغاز شده بود، مرد آدم ربا چند مرتبه دیگر با خانواده كودك تماس تلفنی گرفت و هر بار محل قرار را تغییر می‌داد و می‌خواست خانواده كودك پول را به آنجا بیاورند؛ اما خودش در محل‌های قرار حاضر نمی‌شد.

دستنوشته، پلیس را به متهم رساند

جستجو‌ها ادامه داشت تا این‌كه هفته گذشته خانواده شاكی دستنوشته‌ای را در اختیار پلیس آگاهی قرار دادند و گفتند كه آن را در حیاط خانه مادربزرگ كودك پیدا كرده‌اند. طبق آن دستنوشته از آنها خواسته شده بود، ساعت 10صبح به جاده منتهی به امامزاده شهر بروند و كیسه پول را در آنجا بگذارند و كودك را تحویل بگیرند.

كارآگاهان جنایی با اطلاع از این موضوع، پس از آموزش به خانواده شاكی همراه آنها در محل ملاقات حضور یافتند و محل را تحت‌نظر قرار دادند اما این بار هم از مرد آدم‌ربا خبری نشد.

كارآگاهان با بررسی دستنوشته احتمال دادند، فردی كه آن را نوشته، آشنایی كامل با خانواده شاكی دارد و از سرنوشت پسر خردسال مطلع است.

ردپای یك آشنا در ناپدید شدن كودك

ماموران با بررسی دستخط‌ اعضای خانواده و تعدادی از اقوام نزدیك فرد ربوده‌ شده، متوجه شدند دستنوشته شباهت بسیاری به دستخط شوهرعمه كودك ربوده شده دارد بنابراین، این مرد را به عنوان مظنون پرونده تحت نظر گرفتند و معلوم شد، وی معتاد بوده و آرامش را از اعضای خانواده‌اش گرفته است.

روز گذشته سرهنگ حسین زاده رییس پلیس آگاهی استان اصفهان در ارتباط با این پرونده به خبرنگار ما گفت: كار آگاهان جنایی با ظنین شدن به شوهرعمه پسر ربوده شده رفت و آمد‌های وی را زیر نظر گرفتند تا این كه معلوم شد، وی آخرین فردی بوده كه پسر خردسال را دیده است بنابراین پس از هماهنگی قضایی، شوهرعمه معتاد از سوی پلیس دستگیر و برای تحقیقات به پلیس آگاهی شهر دولت‌آباد برخوار منتقل شد.

وی افزود: متهم در بازجویی مقدماتی ادعا كرد از سرنوشت پسر ربوده شده اطلاعی نداشته و دستنوشته متعلق به وی نیست؛ اما در ادامه تحقیقات پلیس اعتراف و راز یك جنایت هولناك را فاش كرد.

اعتراف متهم به جنایت

متهم به قتل درباره انگیزه‌اش به پلیس گفت: علاوه بر مصرف مواد مخدر، فیلم‌های ماهواره‌ای نگاه می‌كردم و تحت‌تاثیر این فیلم‌ها اخلاق و رفتارم تغییر كرده بود. روز حادثه نیز پس از تماشای یك فیلم و تحت تاثیر خشونت ناشی از آن، با دیدن پسر 11 ساله برادرزنم، با وی درگیر شدم و او را بشدت كتك زدم.

در ادامه تحقیق مشخص شد، متهم پس از آن‌كه كودك را به قتل می‌رساند، از ترس دستگیری جسد وی را درون گودالی دفن می‌كند و با اجرای یك سناریوی ساختگی طوری وانمود می‌كند كه كودك به انگیزه اخاذی ربوده شده است.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان یادآور شد: در پی اعتراف تكان‌دهنده متهم، كارآگاهان جنایی به محل دفن كودك اعزام شدند و با كشف جسد، آن را به پزشكی قانونی منتقل كردند.

بنابراین گزارش، متهم به قتل با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تكمیلی در این زمینه ادامه دارد./جام جم آنلاین

 


ویدیو : قتل با الهام از فیلم‌های ماهواره‌ای