قاتلی که ۷۷ نفر را کشت، دانشجوی علوم سیاسی شد! : تروریست نروژی که در 2011، ...



علوم سیاسی , رشته علوم سیاسی , معرفی رشته علوم سیاسی

تروریست نروژی که در 2011، 77 تن از شهروندان این کشور را به قتل رساند، از جانب دانشگاه اسلو برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته علوم سیاسی پذیرفته شده است اما به دلیل اینکه باید از داخل زندان تحصیلات خود را بگذراند، نمی‌تواند مدرکی کسب کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، اوله پیتر اوترسن، رییس دانشگاه اسلو گفت: آندرس بریویک 36 ساله را با توجه به شرایط و ضوابط برای تحصیل در این دانشگاه پذیرفته‌ایم.

روزنامه محلی VG چاپ نروژ نوشت، بریویک باید در زندان بماند و نمی‌تواند در کلاس‌های درس دانشگاه شرکت کند و با دانشجویان و کارکنان در دانشگاه در ارتباط باشد. بنابراین، نمی‌تواند در سمینارهای دانشجویی حضور داشته باشد و از اساتید راهنمایی بگیرد.

شبکه ان.کی.آر نروژ نیز گزارش داد، به دلیل اینکه دوره کارشناسی علوم سیاسی در دانشگاه اسلو دارای 9 دوره اجباری است که پنج مورد آن نیازمند ارائه سمینارهای فردی یا راهنمایی گرفتن از اساتید است، بعید به نظر می‌رسد که وی بتواند مدرک خود را دریافت کند.

بریویک در سال 2013 درخواست خود را برای این دانشگاه ارائه کرده بود اما در آن زمان دیپلم دبیرستان نداشت و درخواستش رد شد. پس از اتمام دوره دبیرستان، وی در سال 2014 یکبار دیگر برای دانشگاه درخواست خود را ارسال کرد و این بار هم چون سطح نمراتش بالا نبود،‌ دانشگاه اسلو از پذیرش وی امتناع کرد.

بریویک 36 ساله سال گذشته میلادی بار دیگر پس از حضور مجدد در امتحانات دبیرستان نمرات خود را بالا برد تا بتواند در رشته علوم سیاسی در سال جاری میلادی در دانشگاه اسلو پذیرفته شود.

بریویک که در 2011 دست به کشتار 77 تن از شهروندان نروژی زد، پس از دستگیری در زندانی فوق امنیتی به سر می‌برد و اجازه ملاقات وی بسیار محدود است و نمی‌تواند با هیچ یک از زندانیان هم ارتباط داشته باشد. وی به 21 سال حبس محکوم شده اما پس از پایان این مدت، اگر دادگاه تشخیص دهد که وی همچنان برای جامعه نروژ خطرناک است، بر مدت محکومیتش اضافه می‌شود. 

 

اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو : قاتلی که ۷۷ نفر را کشت، دانشجوی علوم سیاسی شد!