عکاس ایرانی در پنجمین فستیوال عکاسی انگلستان :     پنجمین فستیوال بین المللی ...



 

عکاس ایرانی , عکاسی از مدل ایرانی , سایت های برتر عکاسی ایرانی

 

پنجمین فستیوال بین المللی عکاسی انگلستان به نام "فورمت" این روزها در انگلستان پذیرای ده ها عکاس از سراسر جهان شده است. از ایران؛ مهرانه آتشی در این جشنواره حضور دارد.

 

در فستیوال عکاسی انگلستان از میان عکاسان ایرانی مهرانه آتشی حضور دارد.

این فستیوال که تا سوم آوریل ۲۰۱۱ (۱۴ فروردین ۱۳۹۰) با شعار " همینجا و همین حالا: نماهایی از فضاهای همگانی" در شهر دربی انگلستان برپاست. این شعار نوعی از عکاسی را درمعرض دید قرار می دهد که تحت عنوان عکاسی خیابان شناخته می شود.

مسئولان فستیوال برآنند که جایگاه هنر معاصر عکاسی را در سطح بین المللی مورد تاکید قرار دهند و گفته اند این فستیوال فرصتی است برای دیدن عکس هایی از سراسر جهان، از بهترین عکاسان.

برنامه فستیوال متشکل از چندین نمایشگاه بررسی آثار کارگاه عکاسی، سخنرانی، نمایش آثار و ... نمایشگاه به دو بخش تقسیم می شود.

بخش نخست تحت عنوان "تمرکز" که روی بازشناسی آثار عکاسان تاکید دارد. بخش دوم نمایشگاه به ارائه آثاری از ۵۰ عکاس از سراسر جهان اختصاص یافته است.

یکی از بخش های نمایشی این فستیوال ارائه آثار مهرانه آتشی و پل هیل است. در بخش نمایش آثار آتشی مضمون زندگی یک شهر در کشاکش تغییرات سریع به تصویر کشیده شده است و طی آن نمایشگاهی از مجموعه "تصویری از شهر تهران" برپا شده است.

یکی از بخش های مهم این فستیوال عکاسی خیابان است که طی آن خیابان و آمد و شدهای آن به عنوان یک سوژه از دریچه لنز عکاسان به تصویر کشیده می شود. در این بخش ۴۰ اثر از عکاسان به نام انتخاب شده است که از بین آنها می توان به ارائه آثار عکاس مطرح هندی "راگو رای" اشاره کرد.

فستیوال عکس فورمت انگلستان، در سال ۲۰۰۴ آغاز به کار کرده و یکی از مهمترین فستیوال های عکاسی در جهان به حساب می آید که تمرکز ویژه ای روی عکاسی معاصر دارد.... / خبرگزارى ایلنا


ویدیو : عکاس ایرانی در پنجمین فستیوال عکاسی انگلستان