علاءالدین بروجردی: در صورت رفع تحریم‌ها، غنی‌سازی 20 درصد متوقف شود : علاءالدین ...



جوان سازی صورت , جوان سازی پوست صورت با داروهای گیاهی , جوان سازی پوست صورت

علاءالدین بروجردی: در صورت رفع تحریم‌ها، غنی‌سازی 20 درصد متوقف شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد، هر گونه تغییر در روند غنی‌سازی براساس منافع ملی کشور باید شکل گیرد که لازمه‌ی اعتماد به طرف مذاکره در این رابطه رفع تحریم‌هاست.

به گزارش ایسنا، علاءالدین بروجردی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه‌ی روسیه در مورد آمادگی ایران برای گفت‌وگو درباره‌ی توقف غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم در چارچوب مذاکرات با گروه 1+5 گفت: آنچه برای جمهوری اسلامی ضرورت دارد این است که غنی‌سازی به عنوان یک حق مسلم ملی هیچگاه متوقف نخواهد شد.

به گفته‌ی وی، حق غنی‌سازی حقی تصریح شده در عهدنامه‌ی ان.پی.تی است که ما عضو آن هستیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: در شرایطی که آژانس به وظایف و تعهداتش عمل نکرد، ایران ناگزیر شد برای تامین سوخت مورد نیاز رآکتور تهران غنی‌سازی اورنیوم 20 درصد را در تهران انجام داده و تولید کند که این جزو نیازهای ما بوده و منافاتی با عهدنامه‌ی ان.پی.تی ندارد چون این کار جزو حقوق قانونی ماست.

بروجردی ادامه داد: طبیعی است هر گونه تغییری در این روند باید براساس منافع ملی ما شکل گیرد، آمریکا و هم پیمانانش در گروه 1+5 باید به جد دنبال راهکار رفع تحریم‌های غیر قانونی تحمیل شده به ملت ایران باشند.

وی افزود:‌ طبیعتا هر گونه مذاکراتی با چنین مبانی می‌تواند توجیه ملی در سطح افکار عمومی داشته باشد و معتقدم نباید هیچ اقدامی به صورت یک جانبه صورت گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این پرسش که تضمین متقابل غرب برای توقف غنی‌سازی 20 درصد باید چه باشد؟ گفت: باید تحریم‌ها را بردارد، تحریم‌ها به صورت غیر قانونی و با فشار سیاسی آمریکا وضع شد از این رو لازمه‌ی اعتمادسازی رفع تحریم‌هاست.

بروجردی همچنین با بیان این که حق غنی‌سازی ایران از طریق عهد‌نامه‌ی ان.پی.تی به رسمیت شناخته شده است، گفت: به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی جمهوری اسلامی عملا از طریق عهد‌نامه‌ی ان.پی.تی محقق شده است، از این رو آنچه تا کنون غربی‌ها انجام داده‌اند غیر قانونی بوده است.

وی افزود: عهدنامه‌ی ان.پی.تی حق ملی غنی‌سازی ایران را نشان می‌دهد و بر این اساس غنی‌سازی در چارچوب ان.پی.تی حقی برای مابه شمار می‌آید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که هر گامی باید در این رابطه در مذاکرات شکل گیرد، گفت: در این رابطه مساله توافق دوجانبه است ولی برای ما برداشتن تحریم‌های غیرقانونی حائز اهمیت است.

بروجردی در پایان در خصوص تاثیر دیدار وزیر امور خارجه و رئیس سیاست خارجه‌ی اتحادیه‌ی اروپا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در مساله هسته‌یی ایران، گفت که پایه‌های مذاکرات آینده در همین دیدار شکل می‌گیرد./ایسنا

 

 


ویدیو : علاءالدین بروجردی: در صورت رفع تحریم‌ها، غنی‌سازی 20 درصد متوقف شود