عدم حضور بان‌کی‌مون در اجلاس غیرمتعهدها :   عدم حضور بان‌کی‌مون در اجلاس غیرمتعهدها فارس: ...



دستگاه حضور و غیاب , حضور , امین حضور

 

عدم حضور بان‌کی‌مون در اجلاس غیرمتعهدها

فارس: رئیس قوه مقننه تاکید کرد: عدم حضور بان‌کی‌مون در اجلاس غیرمتعهدها باعث کوچک شدن سازمان ملل می‌شود.  به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از کمپ تیم‌های ملی اعزامی به مسابقات پارالمپیک لندن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انگیزه ما از بازدید کمپ تیم‌های ملی جانبازان و معلولین این بود که از ورزشکاران روحیه بگیریم.

وی افزود: اینکه جانبازان و معلولین ما با اشتیاق زیاد کارشان را انجام می‌دهند بسیار با ارزش، جذاب و تاثیرگذار است و من فکر می‌کنم رسانه‌های گروهی باید به ورزش جانبازان و معلولین توجه بیشتر کنند و آنرا پوشش دهند.

لاریجانی ادامه داد: ورزش جانبازان و معلولین علاوه بر اینکه افتخارآفرین است نشانه وجود اراده‌های قوی در کشور است و غالبا هم این اراده‌ها مدال‌آور هستند و این نشان می دهد که این افراد از قدرت زیادی برخوردارند و به راحتی بر معلولیت جسمی فائق می‌شوند و به همین دلیل می‌توانند در میادین سخت افتخار ایجاد کنند.

رئیس قوه مقننه گفت: کارهای قهرمانی در این سطح کار مشکلی است و تمرینات زیادی می‌خواهد و این مسائل برای معلولان بیشتر است.

وی اضافه کرد: در هر کشوری تعداد زیادی از افراد معلول وجود دارند و ما هم در کشورمان تعدادی افراد معلول داریم ولی تعداد کمی از این افراد به ورزش روی می‌آورند اما همین تعداد کم هم سرزنده و شاداب هستند؛ برهمین اساس توصیه می‌کنم معلولان کشور به ورزش روی بیاورند تا وضع زندگی‌شان تغییر کند و به یک عنصر فعال و زنده تبدیل شوند.

لاریجانی اظهار داشت: البته بعضی از دوستان هم پیشنهاداتی را برای حمایت از این بخش داشتند که مقرر شد این پیشنهادات را به مجلس بدهند تا مجلس با نگاه حمایتی این پیشنهاد‌ها را دنبال کند.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: کمک های مختلفی که از سوی مجلس لازم باشد در صورت نیاز انجام می‌دهیم و مشکلی در این رابطه وجود ندارد و برای مجلس افتخار‌آفرین است که از قهرمانان تجلیل کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که از وی در خصوص اخبار منتشر شده در مورد عدم حضور بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل برای حضور در اجلاس غیرمتعهدها پرسید گفت:‌ مسئله غیرمتعهدها سازو کاری دارد که برای خود سازمان ملل مفید است چرا که سهم کشورهای غیرمتعهد بسیار وسیع است.

لاریجانی با بیان اینکه عدم حضور بانکی‌مون خیلی مهم نیست افزود: سازمان ملل که می‌خواهد پوشش کلی جهانی داشته باشد ضرورت دارد که در این نهادهای جمعی گسترده حضور پیدا کند و هرچقدر که اینها کنار بکشند سازمان ملل را کوچک می‌کنند برهمین اساس امیدوارم که بانکی‌مون در این زمینه داهیانه عمل کند تا به ساختار سازمان ملل لطمه نزند.

رئیس قوه مقننه در مورد حضور مرسی رئیس جمهور مصر هم برای شرکت در اجلاس غیرمتعهدها در تهران گفت: حضور مرسی را در این اجلاس مفید می‌دانم؛ ایران و مصر دو کشور مهم در جهان اسلام هستند و قرابت هایی هم از لحاظ جمعیتی و نقش‌افرینی در تمدن اسلامی داشتند.

وی اضافه کرد: در زمان دیکتاتوری مبارک متاسفانه راه برای مراودات به کشور بسته شده بود و حالا با حضور مرسی امیدواریم که این روابط، روابط نزدیکی شود و این مسئله به نفع هر دو کشور است و فکر می‌کنم انتظار جامعه مصر بعد از انقلاب هم همین باشد./فارس

 


ویدیو : عدم حضور بان‌کی‌مون در اجلاس غیرمتعهدها