عدم استقبال از از قانون فرزندخواندگی : رئیس سازمان بهزیستی کشور از استقبال ...


رئیس سازمان بهزیستی کشور از استقبال نکردن خانواده‌ها از قانون جدید فرزندخواندگی کودکان بدسرپرست خبر داد. خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بهزیستی کشور از استقبال نکردن خانواده‌ها از قانون جدید فرزندخواندگی کودکان بدسرپرست خبر داد.

انوشیروان محسنی در حاشیه دومین اجلاس علمی و کاربردی مدیران ارشد سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: اجرای پایلوت طرح ساماندهی مجتمع‌های روستایی غیردولتی جزو برنامه‌هاست که در قالب کارگروه در دومین اجلاس مدیران ارشاد سازمان بهزیستی نیز بررسی شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به چرایی عدم اقبال از طرح جدید فرزندخواندگی اظهار داشت: بیشتر خانواده‌ها تقاضای فرزندخواندگی دائمی رادارند ازاین‌رو زیاد طرح جدید فرزندخواندگی کودکان بدسرپرست موردپذیرش واقع نشده است ولی در قانون جدید فرزندخواندگی موقت و همچنین واگذاری کودکان بدسرپرست نیز دیده شده است

وی یادآور شد: همچنین چگونگی تجمیع دفاتر با فعالیت‌های مرتبط و نحوه ادامه فعالیت دفاتر فاقد پشتوانه تشکیلاتی و مصوب از دیگر کارگروه‌هایی است که در دومین اجلاس مدنظر قرار گرفت.

وی بازبینی شرایط فعالیت مراکز درمان و کاهش اعتیاد، چگونگی تعیین شرکت‌های سازنده برتر تجهیزات توان‌بخشی و توان پزشکی و نحوه تأمین تجهیزات توان‌بخشی و توان پزشکی از دیگر کارگروه‌های این نشست بوده است.

چگونگی ارتقای کیفیت عملکرد مهدهای کودک

محسنی بندپی ادامه داد: چگونگی ارتقاء کیفیت عملکرد مهدهای کودک، برنامه‌ها و مسئولیت‌های سازمان در قبال کودکان کار و خیابان، چگونگی توانمندسازی فرزندان سازمان، بازبینی دستورالعمل مرتبط با مراکز غیردولتی و نحوه گسترش جلب مشارکت‌های مردمی از دیگر برنامه‌هاست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، یادآور شد: در این اجلاس که با حضور مدیران ستادی و سازمانی در حال برگزاری است، بازبینی و اصلاح مراکزی که تحت عنوان ترک اعتیاد فعالیت می‌کنند و نحوه صدور مجوز، نحوه ارائه خدمات بازتوانی و توانمندی موردبررسی قرارگرفته است.

محسنی بندپی ادامه داد: بحث لوازم توان‌بخشی معلولان از دیگر موضوعاتی است که در این نشست موردبررسی قرار گرفت و اینکه این تجهیزات چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و خدمات پس از فروش آنچه گونه باشد و در این راستا باید نیازمندی‌های معلولان سراسر کشور احصا شود و با توجه به تأکید رئیس‌جمهور نسبت به تأمین نیازمندی‌ها اقدام کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: تشکیلات و ساختار سازمان بهزیستی کشور از دیگر مباحث است و بر اساس قانون و تکالیف و تعهداتی که نسبت به انجام خدمات توان‌بخشی، اجتماعی و پیشگیری داریم باید ساختار را ارزیابی مجدد کنیم تا از شرح وظایف به ساختار برسیم.

لزوم گسترش جلب مشارکتهای مردمی

انوشیروان محسنی، گسترش جلب مشارکت‌های مردمی را ازجمله برنامه‌ها برشمرد و گفت: گسترش خیر جمعی از ظرفیت‌های ارزشمندی جامعه است زیرا خیر جمعی داروی بی‌بدیلی برای حل مشکلات است و باید از این ظرفیت‌ها بهره بریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به صدور ۳۰۰ هزار فقره کارت بین‌المللی معلولیت اشاره کرد: این کارت دارای یکسری مزایایی است که دارندگان کارت از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: طبق برنامه در سال ۹۵ باید تمامی مشمولان و افراد معلول تحت پوشش از این کارت بهره‌مند شوند.

دومین اجلاس دو روزه علمی کاربردی مدیران ارشد بهزیستی کشور از روز چهارشنبه در ساری آغاز شد.


ویدیو : عدم استقبال از از قانون فرزندخواندگی