ظریف: درصورت اراده سیاسی طرف مقابل موضوع هسته ای ایران به سرعت قابل حل است :



تست سرعت سایت از ایران , بالاترین سرعت اینترنت در ایران , تست سرعت سایت در ایران

ظریف: درصورت اراده سیاسی طرف مقابل موضوع هسته ای ایران به سرعت قابل حل است

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد در صورت اراده سیاسی طرف مقابل موضوع هسته ایران به سرعت قابل حل است و معتقدم در یك روند زمانی كمتر از سه تا شش ماه می توان به این موضوع خاتمه داد.

ظریف در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در نیویورك اظهار داشت: همان گونه كه مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی بارها تاكید كرده اند، ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست، آن را مفید نمی داند و تصور نمی كنیم این سلاح ها نه تنها برای كشور ما كه صلابت و قدرت مبتنی و متكی بر اراده مردم دارد، بلكه برای هیچ كشور دیگری هم منشا تولید قدرت باشد.


وزیر خارجه ایران افزود: معتقدیم این سلاح ها برای هیچ كس امنیت نمی آورد و امنیتی كه سلاح هسته ای ایجاد می كند، در ناامنی است.


جان كری وزیر امور خارجه آمریكا روز گذشته تاكید كرده بود كه توافق هسته ای با ایران می تواند زودتر از شش ماه صورت بگیرد.


ظریف در ادامه مصاحبه با ایرنا افزود: ایران برای این كه به دنیا نشان دهد در پی ساخت سلاح هسته ای نیست و هیچ برنامه ای در این راستا ندارد، پیشگام شده است و اكنون تنها نیاز به اراده سیاسی طرف مقابل وجود دارد كه به جای بهانه طلبی و بهانه جویی به دنبال راه حل باشد.


وی با یادآوری اظهارات روز گذشته جان كری وزیر امور خارجه آمریكا گفت: خوشحالیم كه بعد از بیانیه ها و اظهارنظرهای نامعقول دو روز گذشته برخی در آمریكا، كری تا حدی تلاش كرد كه آن حرف ها و بیانیه ها را جبران كند و به سمت یك فضای مناسب تر پیش رفت.


ظریف اظهار داشت: ما هم معتقدیم كه موضوع هسته ای ایران به سرعت قابل حل است، اما تاكید می كنیم كه در این مسیر با قدرت، صلابت، اطمینان و حفظ حقوق مردم پیش خواهیم رفت و در این راستا هیچ شتابی هم نداریم، اما تاخیر را به نفع كسی نمی دانیم و امكان این كه كارها را با سرعت جلو برد تا منجر به نتیجه شود، وجود دارد. /ایرنا

 

 


ویدیو : ظریف: درصورت اراده سیاسی طرف مقابل موضوع هسته ای ایران به سرعت قابل حل است