شرط‌گذاری بارزانی برای مبارزه با تروریسم در عراق :   اخبار بین الملل - شرط‌گذاری ...



روز مبارزه با تروریسم , بهترین بانک برای سرمایه گذاری , ویزای عراق برای اربعین

 

اخبار بین الملل - شرط‌گذاری بارزانی برای مبارزه با تروریسم در عراق

رئیس منطقه کردستان عراق برای مبارزه با تروریسم و کمک به بغداد در این زمینه شرط گذاشت.

به گزارش فارس، «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق برای انجام عملیات نظامی نیروهای پیشمرگه برای آزادسازی شهرهای مختلف عراق در استان نینوا، برای بغداد شروط گذاشت.

به گزارش الجزیره، مقامات مسئول در دولت مرکزی به منظور جلوگیری از بروز اختلافات جدید با کُردها، ترجیح می‌دهند که به این اظهارات بارزانی واکنشی نشان ندهند زیرا بر اهمیت اتخاذ یک موضع واحد در مقابل تروریسم و همکاری با ائتلاف بین‌المللی به منظور تضمین ثبات و امنیت منطقه واقفند و اساسا انتظار ندارند که اربیل برای مبارزه با تروریسم شرط بگذارد.

بارزانی از یک سو برای مشارکت پیشمرگه در آزادسازی شهر موصل اعلام آمادگی می‌کند و از سوی دیگر برای آن شرط تعیین می‌کند.

گفته می‌شود که از شروط اعلامی بارزانی برای مشارکت در این امر، این است که عملیات آزادی موصل باید تحت نظارت بغداد و با مشارکت نیروهای امنیتی صورت گیرد و کردها به تنهایی آن را انجام نمی‌دهند زیرا موجب آغاز جنگ کردی – عربی خواهد شد.

پیش از این و چند ماه گذشته نیز قبل از تشکیل دولت در عراق، بارزانی مسئولیت مبارزه با داعش را بر عهده دولت عراق دانسته بود و با بیان اینکه کردستان عراق مسئولیتی در این خصوص ندارد، نهایتا با خطر داعش مواجه شد و سرانجام با کمک نیروهای ارتش عراق موفق شد مانع پیشروی داعش به سوی مناطق کردنشین شود.
اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو : شرط‌گذاری بارزانی برای مبارزه با تروریسم در عراق