سیر؛ مفید برای درمان بیماری‌های تنفسی :   سیر خلط آور است و در درمان بیماری‌های ...



 

نرمشهای مفید برای درمان گردن درد , گیاهان مفید برای درمان ریزش مو , میوه های مفید برای درمان اسهال



سیر خلط آور است و در درمان بیماری‌های تنفسی می‌تواند، موثر باشد.



مریم مراداف در گفتگو افزود: سیر از نظر طب قدیم ایران گرم و خشك است و حاوی ویتامین‌های A ،B ،C است و می‌تواند اشتها را افزایش دهد.

 


وی گفت: مصرف سیر محرك دستگاه ایمنی بدن است، ضد باكتری، قارچ و انگل‌های روده‌ای، ضدسرطان، خلط‌آور و ضد اسهال‌ است، باعث كاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی-‌عروقی می‌شود و از تجمع پلاكت‌ها در خون جلوگیری می‌كند. مصرف آن برای دیابتی‌ها مفید است.

 



این متخصص تغذیه اضافه كرد: سیر دارای تركیبات سولفور شامل آلیسین است كه یك آنتی‌اكسیدان قوی محسوب می‌شود.



بیمارانی كه از داروهای ضد انعقاد استفاده می‌‌كنند، باید در مصرف سیر احتیاط كنند و ‌از این رو افرادی كه جراحی می‌كنند، باید ۷ تا ۱۰ روز پیش از جراحی از خوردن سیر خودداری كنند، چرا كه سیر زمان خونریزی را ‌طولانی ‌تر می‌كند. ‌

 

 

مراداف افزود: مصرف سیر معده را ضدعفونی می‌كند، رسوبات خون را حل می‌كند و مصرف آن به كسانی كه درد مفاصل، نقرس و روماتیسم دارند، توصیه می‌شود.

 


وی گفت: مصرف سیر مصونیت بدن را در مقابل بیماری‌ها افزایش می‌دهد، سیر خون را رقیق می‌كند و اثر خوبی در درمان تنگی نفس دارد،‌ سیر ضد انعقاد و لخته شدن خون است، مصرف سیر برای كاهش چربی خون به خصوص كلسترول موثر است. پایین آورنده فشار خون بالا است و از بروز سرطان‌ها جلوگیری می‌كند.

 



این متخصص تغذیه اضافه كرد: اثر سمی نیكوتین حاصل از دود سیگار را برطرف می‌كند و افراد معتاد به سیگار كه به علت نیكوتین دچار ناراحتی‌های هاضمه و قلب شده باشند، با مصرف سیر احساس بهبود می‌كنند.

 

 

 


ویدیو : سیر؛ مفید برای درمان بیماری‌های تنفسی