سکوت درباره انفجار شی ناشناخته در اصفهان : انفجار یک شیء ناشناخته در پارک سپاهان‌ ...


انفجار یک شیء ناشناخته در پارک سپاهان‌ شهر اصفهان با وجود اینکه طی روزهای گذشته انگشت اتهام را به سمت نهادهای نظامی بلند کرد اما هنوز سکوت مسئولان در شفاف سازی این موضوع نشکسته است. خبرگزاری مهر: انفجار یک شیء ناشناخته در پارک سپاهان‌ شهر اصفهان با وجود اینکه طی روزهای گذشته انگشت اتهام را به سمت نهادهای نظامی بلند کرد اما هنوز سکوت مسئولان در شفاف سازی این موضوع نشکسته است.

صبح روز چهارشنبه هفته گذشته انفجار شیء ناشناخته در پارک بزرگ سپاهان شهر اصفهان موجب گمانه‌زنی‌های مختلف در ارتباط با نوع شیء منفجر شد و موجب شد تا شبکه های اجتماعی با اخبار ضد و نقیض این موضوع را به انهدام پهپاد و شلیک اشتباهی توپ و یا خمپاره در این میدان نسبت دهند.

همزمان با انفجار این شیء فرمانده انتظامی اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تایید خبر انفجار در سپاهانشهر اظهار داشت که کارشناسان در حال بررسی این شیء منفجر شده هستند و به زودی خبرهای تکمیلی در خصوص میزان و نوع مواد منفجره اعلام می شود.

هر چند که سردار آقاخانی این شفاف سازی را به ساعتی بعد موکول کرد اما هنوز با وجود گذشت 5 روز  از وقوع این حادثه اطلاع رسانی مناسبی صورت نگرفته است.

با انفجار این شیء و ادعای برخی رسانه های بیگانه در ارتباط با شلیک اشتباهی توپ توسط سپاه پاسداران اصفهان، این نهاد نظامی نیز طی اطلاعیه ای این مسئله را رد و اعلام داشت هیچ گونه برنامه رزمی یا آزمایشی توسط رده‌های سپاه مستقر در استان اصفهان اجرا نشده و شلیک گلوله تکذیب می‌شود.

بر همین اساس استانداری اصفهان نیز طی اطلاعیه ای از تشکیل تیمی برای بررسی موضوع اصابت گلوله توپ به پارکی در سپاهانشهر خبر داد و اعلام کرد: به دنبال اصابت یک فقره گلوله توپ در یكی از پاركهای سپاهان شهر استاندار اصفهان برای روشن شدن ابعاد این حادثه دستور اکید داده و بنا به دستور استاندار اصفهان جهت روشن شدن ابعاد این حادثه، دستور تشکیل تیمی متشكل از افراد خبره داده شده است و بر این اساس قرار بود نتیجه این بررسی و تحقیقات در اسرع وقت اطلاع رسانی شود.

شایان ذکر است با وجود گذشت چهار روز از این حادثه هنوز دلیل این حادثه برای مردم مشخص نشده است و تماس های مکرر خبرنگار مهر با مسئولان اصفهان از جمله معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان، روابط عمومی استانداری اصفهان، فرماندار اصفهان و نمایندگان مختلف استان اصفهان بی نتیجه مانده است.

سکوت مسئولان در حالی است که فضل الله کفیل، فرماندار اصفهان در مصاحبه هفته گذشته خود با اصحاب رسانه اعلام کرد تا روز شنبه علت این حادثه مشخص و اعلام می شود.

ضرورت شفاف‌سازی

در همین ارتباط نماینده نطنز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از نتیجه تحقیق در ارتباط با شیء منفجر شده در سپاهان شهر اطلاع ندارم و سپاه نیز در اطلاعیه ای اعلام داشته که در این زمان هیچ رزمایشی و برنامه ای نداشته است.

وی افزود: لازم است هرچه سریع تر موضوع برای مردم اصفهان و کشور شفاف سازی شود.

مسئولان باید پاسخگو باشند

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این ارتباط به مهر گفت: از سیستم های امنیتی و نظارتی استان این درخواست را دارم که به شکل موشکافانه موضوع را بررسی و با صراحت و شفافیت در ارتباط با حادثه سپاهان شهر برای مردم توضیح دهند.

محسن صرامی ادامه داد: خوشبختانه حادثه اخیر خسارت جانی در بر نداشته است اما باید با جدیت توسط مسئولان پیگیری شود و در اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم نیز تاخیری انجام نشود.


ویدیو : سکوت درباره انفجار شی ناشناخته در اصفهان