سپرده های بانکی ایرانیان در ترکیه روز به روز افزایش می یابد :         روزنامه ...



 

 

 

نحوه محاسبه سود سپرده بانکی , ایرانیان ترکیه , بهترین سپرده بانکی

 

روزنامه های ترکیه:

سپرده های بانکی ایرانیان در ترکیه روز به روز افزایش می یابد

جدیدترین گزارش ها نشان می دهد سپرده های ایرانیان، 22 درصد کل سپرده های خارجی بانک های ترکیه را تشکیل می دهد.

به نقل از روزنامه القبس چاپ کویت، موسسه نظارت و کنترل بانک های ترکیه اعلام کرد سپرده های بانکی ایرانی ها در بانک های ترکیه به رقم 4 میلیارد و 300 هزار میلیون لیره ترکیه معادل 2 میلیون و 967 هزار دلار برابر با 3 میلیارد و 100 میلیون و 515 هزار تومان رسید.

ارزش هر لیره ترکیه معادل 6880 ریال ایران است.

بر اساس این آمارها، ارزش کل سپرده های بانکی در ترکیه تا پایان سپتامبر گذشته به رقم 573 میلیارد لیره ترکیه رسید. همچنین ارزش سپرده های وارد شده از خارج از ترکیه به بانک های این کشور 19 میلیارد و 800 میلیون لیره بود که اکثر آن مربوط به شهروندان ترکیه است که در خارج از این کشور کار می کنند.

بنابراین آمارها ارزش سپرده های ایرانیان نسبت به کل سپرده های خارجی بانک های ترکیه ، حدود 22 درصد است.

در این گزارش همچنین آمده است: سپرده های ایرانیان در بانک های ترکیه خود به تنهایی به رقم 4.3 میلیارد لیره رسیده است که روز به روز در حال افزایش است. دلیل این موضوع این است که ترکیه در زمینه های متعددی در کنار ایران ایستاده است.

روزنامه ملیت ترکیه نیز گزارش داد: بعد از اینکه ترکیه با تحریم های یک جانبه و خارج از شورای امنیت علیه ایران مخالفت کرد و علیه هدف گیری ایران در سپر موشکی ناتو موضع گیری کرد، تهران اعتماد و اطمینان خود را نسبت به ترکیه در مسایل پولی- مالی نشان داده است.

این در حالی است که در همین مقطع زمانی، ارزش سپرده های بانکی ترک های قبرس در بانک های ترکیه به رقم 2 میلیارد لیره است.

ترکیه کانال مالی - بازرگانی ایران

پیش از این نیز گزارش هایی منتشر شده بود که پس از همراهی کامل امارات با تحریم های پولی و بازرگانی علیه ایران، تهران بخش اعظم مبادلات پولی و بازرگانی خود را از حوزه خلیج فارس به ترکیه منتقل می کند.

همچنین پیش از این سفیر ایران در ترکیه نیز با سفر به بنادر این کشور و بازدید از تاسیسات و امکانات بندری، از انتقال کالاهای مورد نیاز ایران از طریق ترکیه خبر داد.

منابع آگاه نیز می گویند در زمینه مبادلات بین المللی مالی نیز هم اکنون ایران از طریق بانک های ترکیه ، ریال ایران را با لیره ترکیه و پس از آن لیره ترکیه را با یورو مبادله می کند تا نیازهای ارزی کشور تامین شود.

ترکیه بارها پایبندی کامل خود را به تحریم های  شورای امنیت علیه ایران اعلام کرد اما از آن سو از هماهنگی با ایران برای چند برابر کردن حجم تجارت میان دو طرف خبر می دهد.

آنکارا پیش از این تاکید کرده بود که به اجرای تحریم های یکجانبه آمریکا تعهدی دارد ولی با این حال شرکت های پالایش نفت ترکیه در تحریم بنزینی ایران با آمریکا نیز همراه شدند و روند صادارات بنزین به ایران را متوقف کردند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : سپرده های بانکی ایرانیان در ترکیه روز به روز افزایش می یابد