ساکاشویلی: گرجستان خواستار اقتدار ایران در منطقه است :       وزیرامورخارجه ...



 

 

اختلاف ساعت گرجستان با ایران , منطقه ییلاقی لیلاکوه بهشتی در شمال ایران , هزینه ترانزیت از ایران به گرجستان

 

وزیرامورخارجه کشورمان با تاکید بر تمایل مسئولان عالیرتبه دو کشور ایران و گرجستان در جهت افزایش همکاری ها گفت: هیئت اقتصادی ایرانی برنامه های تعریف شده در روابط اقتصادی دو کشور را دنبال می کند.

به گزارش مهر از گرجستان، منوچهر متکی بعدازظهرروز پنجشنبه با میخاییل ساکاشویلی رئیس جمهور گرجستان در شهر بندری باتومی ملاقات کرد.

در این دیدار وزیرامورخارجه ضمن اعلام سلام های گرم دکترمحمود احمدی نژاد رئیس جمهور بر ظرفیت های قابل توجه اقتصادی و تمایل مسئولان عالیرتبه دو کشور بر افزایش همکاری های دوجانبه تاکید کرد و اقدامات انجام شده در این سفر بویژه امضای موافقتنامه ، لغو روادید بین ایران و گرجستان و همچنین افتتاح سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر بندری باتومی را در تحقق این ایده را بسیار مهم و موثر خواند.

وی یادآور شد در این سفر هیئت اقتصادی متشکل از شرکت های معتبر خصوصی و دولتی از ایران حضور دارند و برنامه های تعریف شده در روابط اقتصادی دو کشور را دنبال می کند.

در ادامه ساکاشویلی نیز ضمن ابراز محبت به رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ایران برای ما فقط یک کشور قانونی و همسایه نیست بلکه کشوری بسیار مهم و تاثیر گذار است.

وی گفت: ایران بخشی از غرور ملی ما و فرهنگ امروز ما است و ما نسبت به همه موضوعات مربوط به ایران حساس هستیم

رئیس جمهور گرجستان از اقدامات به عمل آمده در خصوص تسهیل رفت و آمد اتباع دو کشور استقبال کرد وافزود: باید تلاش کنیم این همکاری ها افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری نمی تواند حق ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را رد کند ، گفت: ما دوست داریم ایران را با جوانان مستعد و نخبگان در منطقه قدرتمند، بانفوذ و تاثیرگذار ببینیم.

ساکاشویلی دربخش بخش پایانی سخنانش به اهمیت جایگاه زبان فارسی وعلاقمندی مردم گرجستان به آن اشاره کرد و درخواست کرد ایران با اعزام اساتید زبان فارسی از تدریس آن در دانشگاههای گرجستان حمایت کند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : ساکاشویلی: گرجستان خواستار اقتدار ایران در منطقه است