سازمان ملل: شرایط یمن فاجعه آمیز است : نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل به شورای ...


نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت این سازمان شرایط زیستی مردم یمن را دراثر مسدودماندن بنادر ورودی و فرودگاههای این کشور ازسوی نیروهای رژیم سعودی فاجعه آمیز و نقض آشکار قوانین جنگی توصیف کرد. خبرگزاری ایرنا: نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت این سازمان شرایط زیستی مردم یمن را دراثر مسدودماندن بنادر ورودی و فرودگاههای این کشور ازسوی نیروهای رژیم سعودی فاجعه آمیز و نقض آشکار قوانین جنگی توصیف کرد.

اسماعیل شیخ احمد نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل روزجمعه در نشست شورای امنیت سازمان ملل با اعلام این خبر که در تدارک مذاکرات رودرروی نمایندگان طرفین درگیر دراین کشور است شرایط جاری دراین کشور را فاجعه آمیز و نشانه آشکار نقض قوانین جنگی دانست.

به گفته وی تاکنون 5 هزاروچهارصد نفر ازمردم این کشور جان خودرا دراثر درگیری ها و بویژه بمباران های نیروهای ائتلاف به رهبری رژیم سعودی از دست داده اند.

نماینده بان کی مون افزود علاوه بر فجایعی که این حملات تاکنون ببار آورده اند بسته شدن بنادر و فرودگاه های این کشور از سوی نیروهای سعودی مردم این کشور را که برای تامین 95 درصد از مایحتاج روزانه خود به کالاهای وارداتی نیازمندند غیرقابل تحمل کرده است.

اسماعیل شیخ احمد در این نشست همچنین با اعلام این خبر که منصورهادی رییس جمهور مخلوع عدن در گفتگو با او موافقت کرده است که هیئتی را برای شرکت در گفتگو های صلح با حضورنمایندگان انصارالله اعزام کند گفت که او درنظر دارد بلافاصله این گفتگو ها را با نمایندگان همه طرفین و بازیگران ذینفع منطقه آغاز کند و ابراز امیدواری کرد که این گفتگو های رو در رو بتواند به خاتمه درگیری ها و آغاز گفتگو های سیاسی منجر شود.


ویدیو : سازمان ملل: شرایط یمن فاجعه آمیز است