سارکوزی قربانی بمب گوگلی شد! :       کاربران فرانسوی موتور جستجوی گوگل نیکولا ...



 

 

علیرضا قربانی , تبلیغات گوگلی , قربانی

 

کاربران فرانسوی موتور جستجوی گوگل نیکولا سارکوزی را مورد حملات "بمب گوگلی" قرار دادند

 

در این حمله "بمب گوگلی" با وارد کردن واژه نامناسب "مزخرف" صفحه سارکوزی در روی شبکه اجتماعی "فیس بوک" به عنوان اولین نتیجه جستجو ارائه می شود. این بدان مفهوم است که واژه "مزخرف" معادل واژه "نیکولا سارکوزی" است!

 

به این ترتیب در روزهای اخیر شخص اول فرانسه قربانی این شوخی سنگین کاربران کشور خود شد.

 

تکنیک "بمب گوگلی" برپایه ویژگیهای الگوریتم "پیج رنک" (رده بندی صفحه) این موتور جستجو قرار دارد که از طریق آن کاربر می تواند مهمترین صفحات مربوط به کلمات کلیدی را به عنوان نتیجه جستجو دریافت کند به طوری که نتیجه اول این جستجو کاملا مرتبط با کلمه کلیدی است که وارد شده است.

 

از آنجا که در "بمب گوگل" هیچ نوع نقض قوانینی وجود ندارد و در آن تنها از برخی ویژگیهای خاص موتور جستجو استفاده شده است بنابراین این اقدام نمی تواند مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

 

گوگل در این راستا پاسخ داد: "ما از این کار و اقدامات مشابه حمایت نمی کنیم اما این تکنیک، کیفیت کلی موتور جستجوی ما را بی ثبات نمی کند."

 

این اولین بار نیست که شخصیتهای سیاسی دنیا و به خصوص خود سارکوزی قربانی "بمب گوگلی" می شوند.

 

پیش از این در گوگل انگلیس با وارد کردن کلمه کلیدی "دروغگو" صفحه مربوط به "تونی بلر" نخست وزیر اسبق این کشور به عنوان نتیجه جستجو ارائه می شد.

 

همچنین عبارت "ورشکستگی بدبخت" معادل نام "جورج بوش" رئیس جمهور سابق آمریکا و کلمه کلیدی "ورشکستگی" معادل نام "سیلویو برلوسکونی" نخست وزیر ایتالیا بود.

 

از سویی دیگر، کاربران فرانسوی هنوز به یاد دارند که مدتی قبل، پس از جستجوی عبارت "پیروزیهای نظامی فرانسوی" صفحه ای با این نوشته ظاهر می شد: "گوگل نمی تواند هیچ موردی برای پیروزیهای نظامی فرانسوی پیدا کند.

 

آیا منظور شما شکستهای نظامی فرانسوی است؟"


ویدیو : سارکوزی قربانی بمب گوگلی شد!