روحانیون برای پیشگیری از بروز خشونت در مدارس اقدام کنند :    اخباراجتماعی  ...



میوه هایی برای پیشگیری از سرطان سینه , درمان خانگی برای پیشگیری و درمان تبخال , پیشگیری از بروز ایدز در کودکان

 

 اخباراجتماعی  - دبیرستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش  :
روحانیون برای پیشگیری از بروز خشونت در مدارس اقدام کنند

مشکلات موجود در جامعه مانند؛ طلاق، فقر اقتصادی، اعتیاد و بازخوردهای نامناسب برخی رفتارها می‌تواند بر رفتار نوجوانان و جوانان تاثیرگذار باشد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش درباره بروز خشونت در برخی مدارس گفت: روحانیون باید در جهت درمان این ناهنجاری‌ها اقدام کرده و بخش اصلی کار که درمان اسلامی است را در یک برنامه تعریف شده آموزشی و تربیتی در اختیار آموزش و پرورش بگذارند.

حجت السلام مجتبی ملکی در گفت‌وگو با  ایلنا اظهار کرد: امروزه شاهد هستیم که با وجود وسایل ارتباط جمعی و فناوری‌های نوین مرزهای جغرافیایی درنوردیده شده و ناهنجاری‌های موجود در جهان به سرعت درمیان نوجوانان و جوانان منتشر می‌شود.

به گفته وی؛ مشکلات موجود در جامعه مانند؛ طلاق، فقر اقتصادی، اعتیاد و بازخوردهای نامناسب برخی رفتارها می‌تواند بر رفتار نوجوانان و جوانان تاثیرگذار باشد.

ملکی خاطرنشان کرد: آسیب‌پذیرترین قشر دربرابر حملات و آسیب‌ها دانش‌آموزان هستند و برای این گروه باید حرکتی منسجم، هماهنگ و جامع را طراحی و اجرا کنیم و معتقدیم در این راه آموزه‌های مکاتب غیرالهی و غیراسلامی جوابگوی نیاز دانش‌‎آموزان ما نیست.

وی با اشاره به فجایعی که هرروزه در غرب اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: در جوامع غربی بروز ناهنجاری‌ها نهادینه شده است و این موضوع نشانگر آن است که ما باید به دنبال آموزه‌های حیات‌بخش، فردپرور، جامعه‌ساز و تعالی‌گرا باشیم و برای ترویج حیات واقعی، تربیت فرد و ساخت جامعه باید به آموزه‌های قرآن و سنت روی آوریم.

ملکی با بیان اینکه تاکید کرد: روحانیون باید در جهت درمان این ناهنجاری‌ها اقدام کرده و بخش اصلی کار را که درمان اسلامی است، در یک برنامه تعریف شده آموزشی و تربیتی در اختیار آموزش و پرورش بگذارند.

وی با اشاره به نقش مخرب رفتارهای ناهنجار در جامعه اشاره کرد و افزود: برای غلبه براین ناهنجاری‌ها نیاز به دانش و مهارتی داریم که درمبانی، اهداف و راهکارها برگرفته از آیات قرآن و احادیث معصومین باشد که این کار نیز برعهده حوزه‌های علمیه است تا بتوانیم نسخه‌هایی شفابخش برای فرزندان خود بپیچیم که درمانگر باشد و چنین مشکلاتی را به صورت بنیادین برطرف کند.

ملکی با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: بهترین راه برای پیشگیری در این زمینه؛ استفاده از آموزه‌های اسلامی است، چراکه دین سعی می‌کند به زبان فطرت و با دل انسان سخن بگوید که این موضوع در پیشگیری ازناهنجاری‌ها بسیار موثر است.

وی در پایان تاکید کرد: اگر از دوران پیش از دبستان آموزه‌های دینی را در کودکانمان نهادینه کنیم، آنان در آینده تبدیل به درخت تنومندی می‌شوند که دیگران نیز از وجودشان بهره خواهند برد.


 اخباراجتماعی   -  ایلنا


ویدیو : روحانیون برای پیشگیری از بروز خشونت در مدارس اقدام کنند