رد شایعات درباره افزایش مدت خدمت سربازی :       به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، ...



 

 

افزایش خدمت سربازی , خدمت سربازی , خرید خدمت سربازی

 

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، سردار 'موسی كمالی' افزود: در شرایط فعلی خدمت دوران سربازی 18 ماه است و این مدت در سال 1391 هم به قوت خودش باقی می ماند. اگر تصمیمی در خصوص مدت خدمت دوران سربازی گرفته شود برای مدت 24 ماه از ابتدای سال 1392 خواهد بود.

دایره شمول معافیت ها گسترش می یابد

جانشین اداره منابع انسانی ستاد كل نیروهای مسلح در ادامه گفت: برابر قانون جدید هم پیش بینی ما این است كه معافیت ها نه تنها كاهش نیافته بلكه افزایش هم پیدا كرده است.

سردار كمالی گفت: بعضا این شایعه شنیده می شود كه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با كمبود سرباز روبرو است و یا احتمال جنگی وجود دارد و از این رو شمار سربازان را زیاد می كنند؛ در حالی كه طبق قانون فعلی كه جدیدا هم تصویب شده ، دایره شمول معافیت ها گسترش می یابد.

این مقام ستاد كل نیروهای مسلح یادآور شد: البته افزایش موارد معافیت ها براساس یك روند منطقی و عقلایی صورت گرفته است.

سردار كمالی توضیح داد: این سوال همیشه وجود داشت كه چرا كسی كه وارد سن 60 سالگی می شود و یك فرزند ذكور دارد ، فرزند وی معاف شود اما فردی كه 59 سال و 11 ماه سن دارد نتواند از این معافیت استفاده كند.

وی اضافه كرد: بر این اساس آمده اند در قانون جدیدی اعلام كرده اند كه سن را ملاك قرار ندهید بلكه 'نیازمندی به مراقبت' مورد نظر قرار گیرد و لذا فردی كه ممكن است 40 و یا 50 سال سن داشته و نیازمند به مراقبت باشد، فرزند ذكور وی معاف می شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد كل نیروهای مسلح درباره قانونی كه در خصوص خدمت نظام وظیفه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است گفت: بر اساس مصوبه مجلس، دوران خدمت سربازی بر اساس قانون مصوب سال 1363 همچنان 24 ماه است ولی نیروهای مسلح با توجه به تعداد مشمولین اعزامی و نیازی كه دارند مدت خدمت را تعیین می كنند كه این مدت در زمان حاضر 18 ماه تعیین شده است. بر اساس این مصوبه، از دوره خدمت نظام وظیفه در مناطق عملیاتی و محروم به ترتیب 2 و یك ماه كاسته می شود.

مدت خدمت سربازی در حال بررسی

سردار كمالی خاطرنشان كرد: ستادكل نیروهای مسلح هم اینك در حال بررسی قانون تصویبی از سوی مجلس شورای اسلامی است تا مدت خدمت سربازی را تعیین كند و لذا موضوع هنوز در حال بررسی بوده و هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است. اگر خدمت دوران سربازی اضافه هم شود 24 ماه نخواهد بود و فقط ممكن است یكی دو ماه اضافه شود كه آن هم فعلا اجرایی نمی شود چون كسانی كه در حال حاضر در حال خدمت هستند با توجه به قانون قبلی وارد خدمت شده اند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد كل نیروهای مسلح گفت: ممكن است كسانی كه در آینده وارد خدمت نظام وظیفه شوند مدت خدمت آنها بر اساس آن ضابطه ای كه از سوی این ستاد كل تعیین می شود تغییر كند و از طرفی ممكن است همان مدت 18 ماه حفظ شود و افراد به مانند شرایط حال دوره خدمت نظام وظیفه را طی كنند. سردار كمالی بار دیگر تاكید كرد كه اگر در مورد خدمت سربازی تصمیمی گرفته شود در شرایط فعلی لازم الاجرا نخواهد بود بلكه از سال 1392 اجرایی خواهد شد.../مشرق


ویدیو : رد شایعات درباره افزایش مدت خدمت سربازی