راه‌اندازی دانشكده‌های تك‌جنسیتی و دوره‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه فنی‌حرفه‌ای :



مشاور دانشگاه فنی‌وحرفه‏‌ای خبر داد:

راه‌اندازی دانشكده‌های تك‌جنسیتی و دوره‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه فنی‌حرفه‌ای

مشاور رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌‏ای کشور، گفت: سرانه دانشجویان دانشگاه‏‌های کشور یک میلیون و 700 هزار تومان است در حالیکه سرانه هر دانشجوی فنی و حرفه‏‌ای 700 هزار تومان است.

ایسنا: میر علی‏‌اکبر قادری در حاشیه اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری پسران دانشکده‎های فنی و حرفه‎ای کشور، افزود: همه ساله جشنواره‎های فرهنگی هنری در بین سراسر دانشجویان فنی و حرفه‎ای کشور با هدف تقویت باورهای دینی، توسعه بینش سیاسی، آشنایی با زندگانی ائمه اطهار(ع) برگزار می‏کنیم.

وی با بیان اینکه همه ساله این جشنواره به صورت تفکیک بین دختران و پسران برگزار می‌شود، اضافه کرد: امسال همچنین کنگره 1343 شهید دانشگاه فنی و حرفه‎ای در باغ موزه ملی تهران برگزار شد.

مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‎ای کشور گفت: امسال 7 هزار دانشجو از سراسر کشور در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق غرب و جنوب اعزام شدند.

وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان در بیستمین نمایشگاه بین‎المللی قرآن در تهران غرفه‎ای برای بخش دانشگاه در نظر گرفته شده است.

مشاور رییس دانشگاه فنی و حرفه‏‌ای کشور با بیان اینکه ماموریت ما تربیت تکنسین ماهر برای بخش صنعت و نیازهای کشور است، عنوان کرد: به دنبال راه‏‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه هستیم.

وی در این رابطه افزود: در کل کشور 170 دانشکده و 220 هزار دانشجو در 53 رشته کاردانی و 6 رشته کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

قادری از پذیرش 65 هزار دانشجو دختر و پسر در سال تحصیلی جدید خبر داد و یادآور شد: شعار ما این است که دانشگاه ما متفاوت از دانشگاه‏های دیگر باشد، بنابراین به راه‎اندازی دانشکده‎های تک جنسیتی اقدام کرده‏‌ایم.

مشاور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‎ای کشور گفت: دانشجویان این دانشگاه که در رشته‎های فنی از جمله تراشکاری، الکترونیک، الکتروتکنیک و ساختمان فارغ‎التحصیل می‎شوند هیچگاه بیکار نمی‏‌مانند و همگی جذب بازار کار می‎شوند، اما اکثر فارغ‏‌التحصیلان بیکار ما در رشته‏‌های عمومی هستند که برای اشتغال آنها نیز قراردادی با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی منعقد کردیم تا آنها با ارئه طرح‏‌هایی، تعاونی تشکیل و به کار مشغول شوند.

قادری اعتبارات دانشگاه فنی و حرفه‌‏ای پسران کشور را 300 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سرانه هر دانشجوی فنی و حرفه‏ای 700 هزار تومان است در حالیکه سرانه دانشجویان دیگر دانشگاه‏ها یک میلیون و 700 هزار تومان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دانشکده‎های فنی و حرفه‏ای کشور 1300 کارگاه آموزشی فعال است که این موضوع در خاورمیانه کم‌‏نظیر است./ایسنا


ویدیو : راه‌اندازی دانشكده‌های تك‌جنسیتی و دوره‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه فنی‌حرفه‌ای