ذکر عظمت پروردگار : ذکر عظمت پروردگارعظمت پروردگار دنیا و آخرت، خدا را فرمانبردار ...



پروردگار , مناجات بسیار زیبا در وصف پروردگار , شعر اینی پروردگار

ذکر عظمت پروردگار
عظمت پروردگار
دنیا و آخرت، خدا را فرمانبردار است، و سررشته هر دو به دست او است، آسمانها و زمینها کلیدهای خویش را به او سپردند، و درختان شاداب و سرسبز، صبحگاهان و شامگاهان در برابر خدا سجده می‏کنند، و از شاخه‏های درختان نور سرخ رنگی شعله‏ورشده، به فرمان او میوه‏های رسیده را به انسانها تقدیم می‏دارند.
ویژگیهای قرآن.
کتاب خدا قرآن در میان شما سخنگویی است که هیچگاه زبانش از حق‏گویی کند و خسته نشده، و همواره گویاست، خانه‏ای است که ستونهای آن هرگز فرو نمی‏ریزد، و صاحب عزتی است که یارانش هرگز شکست ندارند.
ویژگیهای پیامبر (ص)
خدا پیامبر (ص) را پس از یک دوران طولانی که دیگر پیامبران نبودند، فرستاد، و زمانی که میان طرفدارن مذاهب گوناگون نزاع درگرفته و راه اختلاف می‏پیمودند، پس او را در پی پیامبران فرستاد، و وحی را با فرستادن پیامبر (ص) ختم فرمود، پس پیامبر (ص) با تمام مخالفانی که به حق پشت کردند، و از آن منحرف گشتند به مبارزه پرداخت.
روش برخورد با دنیا
و همانا دنیا نهایت دیدگاه کوردلان است، که آن سوی دنیا را نمی‏نگرند، اما انسان آگاه، نگاهش از دنیا عبور کرده از پس آن سرای جاویدان آخرت را می‏بیند، پس انسان آگاه به دنیا دل نمی‏بندد و انسان کوردل تمام توجه‏اش دنیاست، بینا از دنیا زاد و توشه برگیرد و نابینا برای دنیا توشه فراهم می‏کند.
اندرزهای جاودانه
آگاه باشید، در دنیا چیزی نیست مگر آنکه صاحبش به زودی از آن سیر و از داشتن آن دلگیر می‏شود، جز ادامه زندگی، زیرا در مرگ آسایشی نمی‏نگرند، حیات و زندگی چونان حکمت و دانش است که حیات دل مرده، و بینایی چشمهای نابیناست و مایه شنوایی برای گوشهای کر، آبی گوارا برای تشنگان می‏باشد که همه در آن سالم و بی‏نیازند.
ویژگیهای قرآن
این قرآن است که با آن می‏توانید راه حق را بنگرید، و با آن سخن گویید، و به وسیله آن بشنوید، بعضی از قرآن از بعضی دیگر سخن می‏گوید، و برخی بر برخی دیگر گواهی می‏دهد، در شناساندن خدا اختلافی نداشته، و کسی را که همراهش شد از خدا جدا نمی‏سازد.
علل سقوط مردم
مردم! گویا به خیانت و کینه‏ورزی اتفاق دارید، و در رفتار ریاکارانه، گیاهان روییده از سرگین را می‏مانید، در دوستی با آرزوها به وحدت رسیدید، و در جمع‏آوری ثروت به دشمنی پرداختید شیطان شما را در سرگردانی افکنده و غرور شما را به هلاکت می‏کشاند برای خود و شما از خدا یاری می‏طلبم.
احادیث عظمت خدا , پروردگار خواجه عبدالله انصاری , احادیث درباره عظمت عذای امام حسین
( وَ مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَیْهِ السَّلامُ: ) وَ انقادَتْ لَهُ الدُّنْیا وَ الاخِرَةُ بِأَزِمَّتِها، وَ قَذَفَتْ إِلَیْهِ السَّمواتُ وَ الْأَرَضُونَ ‏مَقالِیدَها، وَ سَجَدَتْ لَهُ بِالْغُدُوِّ وَ الاصالِ الْأَشْجارُ النّاضِرَةُ، وَ ‏قَدَحَتْ‏ لَهُ مِنْ قُضْبانِهَا النِّیرانُ الْمُضِیئَةُ، ‏وَ اتَتْ‏ ‏أُکُلَها ‏بِکَلِماتِهِ‏ الثِّمارُ الْیانِعَةُ.
مِنْها: وَ کِتابُ اللَّهِ بَیْنَ أَظْهُرِکُمْ ناطِقٌ لا یَعْیى لِسانُهُ، وَ بَیْتٌ لا تُهْدَمُ أَرْکانُهُ، وَ عِزٌّ ‏لا ‏تُهْزَمُ‏ ‏اَعْوانُهُ‏.
مِنْها: أَرْسَلَهُ عَلى حِینِ فَتْرَةٍ مِنَ الرُّسُلِ، وَ تَنازُعٍ مِنَ الْأَلْسُنِ، فَقَفّى بِهِ الرُّسُلَ، وَ خَتَمَ بِهِ الْوَحْىَ، فَجاهَدَ فِى اللَّهِ الْمُدْبِرِینَ عَنْهُ، وَ الْعادِلِینَ بِهِ.
مِنْها: وَ إِنَّمَا الدُّنْیا مُنتَهى بَصَرِ الْأَعْمى، لا یُبْصِرُ مِمَّا وَراءَها شَیْئاً، وَ الْبَصِیرُ یَنفُذُها بَصَرُهُ، وَ یَعْلَمُ أَنَّ الدّارَ وَراءَها فَالْبَصِیرُ مِنْها شاخِصٌ، وَ الْأَعْمى إِلَیْها شاخِصٌ، وَ الْبَصِیرُ مِنْها مُتَزَوِّدٌ، وَ الْأَعْمى لَها مُتَزَوِّدٌ.
مِنْها: وَ اعْلَمُوا أَنَّهُ لَیْسَ مِنْ شَىْ‏ءٍ إِلّا وَ یَکادُ ‏صاحِبُهُ‏ ‏یَشْبَعُ‏ ‏مِنْهُ‏ وَ یَمَلُّهُ إِلَّا الْحَیاةَ، فَإِنَّهُ لا یَجِدُ لَهُ فِى الْمَوْتِ راحَةً وَ إِنَّما ذلِکَ بِمَنزِلَةِ الْحِکْمَةِ الَّتِى هِىَ حَیاةٌ لِلْقَلْبِ الْمَیِّتِ، وَ بَصَرٌ لِلْعَیْنِ الْعَمْیاءِ، وَ سَمْعٌ لِلْأُذُنِ الصَّمّاءِ، وَرِىٌّ لِلظَّمْآنِ، وَ فِیهَا الْغِنى کُلُّهُ وَ السَّلامَةُ، کِتابُ اللَّهِ تُبْصِرُونَ بِهِ، وَ تَنطِقُونَ بِهِ، وَ تَسْمَعُونَ بِهِ، وَ یَنْطِقُ بَعْضُهُ بِبَعْضٍ، وَ یَشْهَدُ بَعْضُهُ عَلى بَعْضٍ، وَ لا یَخْتَلِفُ فِى اللَّهِ، وَ لا یُخالِفُ بِصاحِبِهِ عَنِ اللَّهِ.
قَدِ اصْطَلَحْتُمْ عَلَى ‏الْغِلّ‏ فِیما بَیْنَکُمْ، وَ ‏نَبَتَ‏ ‏الْمَرْعى ‏عَلى ‏دِمَنِکُمْ‏، وَ تَصافَیْتُمْ عَلى حُبِّ الْامالِ، وَ تَعادَیْتُمْ فِى کَسْبِ الْأَمْوالِ لَقَدِ ‏اسْتَهامَ‏ بِکُمُ الْخَبِیثُ، وَ تاهَ بِکُمُ الْغُرُورُ، وَ اللَّهُ الْمُسْتَعانُ عَلى نَفْسِى وَ أَنْفُسِکُمْ.


ویدیو : ذکر عظمت پروردگار