دلایل کذب بودن نظرات توئیتری داعش و رونالدو درباره ایران : اخبار ورزشی - دلایل ...



اخبار ورزشی - دلایل کذب بودن نظرات توئیتری داعش و رونالدو درباره ایران

جزو قوانین آدم‌خوارهای داعش ممنوعیت استفاده از واژه‌ی «داعش» است. طبق همین قوانین کسی را که از این واژه استفاده می‌کرد ۷۰ ضربه شلاق می‌زدند. بعد خودشان بیایند در توئیترشان بنویسند داعش؟

پس از بازی جنجالی ایران و آرژانتین دو پست و پیام توئیتری که با بررسی دقیق آن عدم “صحت” و “اصالت” شان  مشخص می‌شود، در چند روز گذشته حسابی در فضای رسمی و غیر رسمی رسانه‌های فارسی‌ زبان خبرساز شدند.

خبر اول این بود که ” توییتر منتسب به گروهک تروریستی داعش، پیام تبریکی خطاب به لیونل مسی منتشر کرد.”

 

داعش در ایران , درباره ایران , دستگیری داعش در ایران


در خبر دومی هم آمده بود ” رونالدو در توییتی کوتاه نوشت: تبریک به تیم ایران. بازی شما فوق العاده بود. شایسته برد بودید.”

 

شعر درباره ایران , حمله داعش به ایران , آخرین اخبار داعش در ایران

 
کوروش علیانی، نویسنده و پژوهشگر ادبی در یادداشتی که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده است به بررسی اصالت خبر اول پرداخته و این نکات را در رد صحت این خبر نوشته است:

«۱. جزو قوانین آدم‌خوارهای داعش ممنوعیت استفاده از واژه‌ی «داعش» است. طبق همین قوانین کسی را که از این واژه استفاده می‌کرد ۷۰ ضربه شلاق می‌زدند. بعد خودشان بیایند در توئیترشان بنویسند داعش؟

۲. در پرچم این توئیتر علاوه بر واژه‌ی داعش دو عبارت دیگر هم آمده: «غدر خیانة اجرام» و «دولة النفاق فی الشام و العراق». داعشی‌ها خودشان را این طور توصیف می‌کنند؟

۳. به پیام‌های این توئیتر و عکس‌ها و فیلم‌هایش که نگاه کنیم خیلی زود دست‌گیرمان می‌شود که گردانندگانش از اعضای گروه کُرد سلفی «انصار الاسلام» هستند و دشمنی شدید هم با داعش و هم با ایران و هم با شیعیان عراق دارند.

۴. «مهداف» به عربی یعنی مگسک تفنگ. «ابو» هم معناهای مختلفی داره، یکیش هم «دارنده» است. ابومهداف یعنی کسی که انگار با تفنگ (دقیق و موثر) شلیک می‌کند. طنزی است در مورد زاویه‌ی بسته‌ای که مسی ازش به ایران گل زد. (کاری ندارم که زاویه واقعا بسته بود یا رفقا دارند به خودشون حال می‌دهند تا به ایران کنایه بزنند، هدفم نشون دادن شوخی بودن لقب ابو مهداف اه).»

از سوی دیگر یکی از صفحات فیس‌بوکی که شایعات مختلف را بررسی می‌کند درباره خبر دوم و پیام تبریک رونالدو به تیم ایران اینطور توضیح داده‌ است:‌

«عکسی از یک توییت منسوب به کریستین رونالدو در فضای مجازی و خبرگزاری های رسمی منتشر شده است که در آن کریستین رونالدو به تیم ایران تبریک گفته و آنها را شگفت انگیز خوانده است. در انتها نیز آنها را سزاوار پیروزی دانسته است.

اکانت اصلی کریستین رونالدو در توییتر به این آدرس است: https://twitter.com/Cristiano

همانگونه که مشاهده می فرمایید در این اکانت چنین توییتی وجود ندارد.

اما این عکس نیز ساختگی نیست. در واقع این توییت متعلق به اکانت طرفدار کریستین رونالدو به نام CRonaldoNews است: https://twitter.com/CRonaldoNews/status/480408775934099456

اگرچه این اکانت توسط اکانت اصلی رونالدو فالو می شود اما ارتباطی به وی ندارد و مطالب آن نظرات رونالدو محسوب نمی شود. گردانندگان این حساب کاربری نیز چنین ادعایی ندارند و خودشان نیز از اینکه پس از نزدیک به دوسال از شروع فعالیت شان توسط حساب کاربری رونالدو فالو شده اند بسیار خوشحالند.»

اخبار ورزشی - پیام نو

 


ویدیو : دلایل کذب بودن نظرات توئیتری داعش و رونالدو درباره ایران