داعش در اطراف موصل خندق حفر می‌کند :    اخباربین الملل -  جذب اجباری مردان ...



عکسهای از جنازه داعش های اطراف موصل , فیلم داعش در موصل , داعش و زنان موصل

 

 اخباربین الملل -  جذب اجباری مردان موصل در داعش؛
داعش در اطراف موصل خندق حفر می‌کند

   یک مقام در حزب دموکرات کردستان عراق وابسته به مسعود بارزانی از آغاز حفر خندق توسط تروریست‌های داعش در اطراف موصل و منطقه بعشیقه خبر داد. در همین حال تروریست‌های داعش هر خانواده در موصل را که دو مرد داشته باشد، مجبور می‌کنند تا یکی از این مردها به داعش بپیوندند. منابع عراقی نیز از نزدیک بودن زمان آغاز درگیری‌ها برای آزادسازی نینوا خبر دادند.

به گزارش شبکه خبری سومریه‌نیوز عراق، سعید مموزینی، مسوول بخش اطلاع‌رسانی حزب دموکرات کردستان در موصل اعلام کرد: داعش حفاری خندق در اطراف شهر موصل و منطقه بعشیقه را آغاز کرده است که علت این اقدام مقاومت نیروهای مسوول آزادسازی نینوا است. وی با بیان اینکه این اقدام داعش مانع آزادسازی موصل نمی‌شود، تاکید کرد که این اقدام هیچ تاثیری ندارد.

رسیدن نیروهای نظامی به صلاح‌الدین برای آزادسازی مناطق
در همین حال، ارتش عراق با حمایت از افراد مسلح عشایر البونمر و الجغایقه حمله تروریست‌های داعش به ناحیه البغدادی در استان الانبار را ناکام گذاشت. درگیری‌های شدیدی نیز در غرب این استان در نزدیکی منطقه 160 که داعش آن را محاصره کرده است، به وقوع پیوست. همزمان نیروهای نظامی وارد استان صلاح‌الدین شدند تا مناطق جنوب این استان را آزاد کنند.

زمان آغاز عملیات آزادسازی نینوا نزدیک است
در همین حال، مردمان نینوا منتظر درگیری‌ها برای آزادسازی این استان هستند که به گفته منابع دولتی آگاه زمان آغاز این درگیری‌ها نزدیک است. کارشناسان نیز می‌گویند که نیروهای امنیتی مرحله دفاع را پشت‌ سر گذاشته و وارد مرحله مدیریت درگیری‌ها شده‌اند. کارشناسان خاطرنشان کردند که این درگیری‌ها پیامدهای جانبی منفی در پی نخواهد داشت، همان‌طور که در المعتصم، هیت و دیگر شهرها رخ داد.

داعش مردان موصل را مجبور به پیوستن به این گروه می‌کند
از سوی دیگر، سعید مموزینی خاطرنشان کرد: افراد مسلح داعش به شدت عرصه را بر غیرنظامیان تنگ کرده‌اند و این گروه هر خانواده‌ای را که در موصل دو مرد دارد، مجبور می‌کند تا یکی از مردانش به این گروه تروریستی بپیوندد. وی افزود: داعش کسانی را که به این گروه ملحق نشوند، مجبور می‌کند تا یک میلیون و نیم دینار عراقی بپردازند. مموزینی خاطرنشان کرد: داعش روز یکشنبه سه جوان را که نپذیرفتند به داعش بپیوندند، بازداشت کرد. این مقام کرد عنوان داشت: داعش یکشنبه شب نیز حدود 12 جسد از افراد مسلح خود را در منطقه الشدلات در موصل دفن کرد.

تجهیز نیروهای ارتش محور مذاکرات ستاد ارتش عراق با فرمانده نیروهای زمینی آمریکا
در همین حال وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: مرضی المحلاوی، رئیس ستاد ارتش عراق در دیدار با ژنرال فازک، فرمانده نیروهای زمینی آمریکا درخصوص نیازهای کنونی و آتی ارتش عراق برای آموزش، تجهیز و مسلح کردن ارتش عراق بحث و گفت‌وگو کردند. در این بیانیه آمده است که این دو مقام بر لزوم ادامه حمایت‌های لجستیکی از نیروهای عراقی و مجهز کردن آنها به جدیدترین سلاح‌های پیشرفته تاکید کردند.

تدابیر امنیتی بازدارنده برای جلوگیری از ربودن افراد
از سوی دیگر، پلیس عراق تدابیر شدید امنیتی را علیه خشونت‌ها در شرق این کشور اتخاذ کرده است. جمیل الشمری، رئیس پلیس دیالی تصریح کرد: نیروهای پلیس توانستند سه تن از افراد ربوده شده را آزاد کنند و شبکه‌هایی را که مسوول ربودن افراد بودند، منحل سازند. وی افزود: پس از چندین عملیات موفقیت‌آمیز که به منحل شدن این باندها انجامید، ربودن افراد اخیرا کاهش یافته است.

کنترل داعش بر چند روستا در المقدادیه
از سوی دیگر، منابع نظامی عراق در مصاحبه با بی‌بی‌سی اعلام کردند که تروریست‌های داعش پس از درگیری‌های شدید با نیروهای امنیتی و عشایر، روستاهایی را در ناحیه البغدادی و استان الانبار تحت تصرف خود درآوردند. ناحیه البغدادی در بخش غرب استان الانبار واقع در غرب عراق قرار دارد. منابع عنوان داشتند: ارتش عراق دو ماه قبل این روستاها را تحت کنترل خود درآورده بود.

داعش یکی از نامزدهای انتخابات پیشین عراق را در کرکوک به گلوله بست
از سوی دیگر، یک منبع امنیتی در کرکوک در مصاحبه با سومریه‌نیوز خاطرنشان کرد: داعش موید علی حسین البجاری از نامزدهای سابق انتخابات عراق از ائتلاف عرب‌های کرکوک را در شهرستان الحویجه (55 کیلومتری جنوب غرب کرکوک) به ضرب گلوله کشت. این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: داعش کشتار مخالفان خود که در زندان‌های داعش در جنوب غرب کرکوک اسیر هستند، آغاز کرده است.

اخبار بین الملل - ایسنا
 


ویدیو : داعش در اطراف موصل خندق حفر می‌کند