خیز بلند زنان برای تصاحب مجالس :    اخبار انتخابات مجلس - از زمانی که صدای ...



تاثیر مصرف زیاد سبزی برای زنان بلند قد , مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان , خواص رازیانه برای زنان

 
  اخبار انتخابات مجلس - از زمانی که صدای شروع ثبت‌نام‌ها برای انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به گوش رسیده است، افراد بسیاری برای این دو مجلس یا یکی از آن‌ها ثبت‌نام کرده‌اند. در این میان نکته قابل توجه و مهم این است که زنان بسیاری برای این دو مجلس در وزارت کشور و فرمانداری‌ها حضور یافتند و کاندیداتوری خود را اعلام کرده‌اند. در روزهای گذشته، رئیس‌جمهوری از افراد و به خصوص زنان برای شرکت در انتخابات دعوت و حمایت خود را اعلام کرد. همچنین شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه منعی برای ورود زنان به مجلس خبرگان رهبری وجود ندارد، به بانوان واجد شرایط توصیه کرد، به میدان آمده و خود را در معرض این آزمون قرار دهند.

 

وی در ادامه افزود: از آنجا که هیچ منع قانونی و شرعی برای ثبت‌نام زنان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری وجود ندارد، لازم است بانوان داوطلبان حائز شرایط، مانند آقایان اقدام کرده و در صورت لزوم در آزمون علمی که به همین منظور توسط شورای نگهبان برگزار می‌شود، شرکت کنند. روز گذشته حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: 10 زن در انتخابات مجلس خبرگان و 410 زن نیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند. از این میان عصمت سوادی از حوزه انتخابیه تهران و 9 نفر دیگر از حوزه‌های مختلف کشور داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری شده‌اند و برای مجلس شورای اسلامی اشخاصی همچون؛ سیده فاطمه مقیمی، شهربانو امانی، الهه کولایی و... با حضور خود در وزارت کشور ثبت نام و داوطلبی خودشان را اعلام کرده‌اند.


‌هنوز به مطالبات دست نیافته ایم
این پرسش مطرح می‌شود که نقش و حضور زنان در انتخابات تا چه اندازه اهمیت دارد؟ آیا عملکرد زنان در مجلس شورای اسلامی رضایت‌بخش بوده است؟ شهربانو امانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و یکی از ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت حضور زنان در مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به «ابتکار» گفت: زنان ایرانی برای محقق کردن مطالبات دیرینه و تاریخی خودشان قرار بود بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی به آن خواسته‌ها دست یابند. وی با بیان اینکه با گذشت 9 دوره از مجلس شورای اسلامی و 4 دوره از مجلس خبرگان رهبری هنوز مطالبات زنان ایرانی محقق نشده است، تاکید کرد: همانطور که گفتم، متاسفانه بانوان ایرانی به خواسته‌ها و مطالبات خود دست نیافتند.بنابراین برای پاسخگویی به نیم پیکره جامعه، زنان ایرانی برای انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حاضر و ثبت نام کرده اند تا بتوانند جوابگوی خواسته‌های مورد نظر زنان و به خصوص نسل جوان باشند.

 

او در ادامه تصریح کرد: زنان اصلاح‌طلب به طور جد پیگیر مطالبات بانوان ایرانی هستند حتی اگر به صورت چراغ خاموش در حال حرکت باشند قطعا برای احراز کرسی‌های مجلس و خبرگان رهبری برای زنان تلاش می‌کنند. امانی از زنان ثبت نام کنده در دو انتخابات مجلس آینده تشکر کرد و گفت: من از زنانی که برای مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حاضر و ثبت نام کردند قدردانی می‌کنم. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که آیا حضور زنان از نظر تعداد مهم است یا عملکرد زنان در مجلس شورای اسلامی، افزود: برخی از افراد قصد قبول کردن مطالبات زنان را ندارند و متاسفانه تنها کاری که بلد هستند، این است تا بر کرسی‌های مجلس شورای اسلامی تکیه بزنند.

 

امانی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی قوانین ضد زن و حقوق شهروندی را امضا و به تصویب رساندند. بنابراین زنان ایرانی کمیت و کیفیت را باهم می‌خواهند نه فقط کیفیت یا کمیت را. نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به نمایندگان مرد در مجلس نهم اشاره کرد و گفت: اگر زنان در مجلس کم کاری کردند به همان اندازه مردان هم برای دفاع از حقوق شهروندی و حقوق زنان ایرانی کم کاری کرده اند و دیوار آقایان از دیوار زنان نماینده در مجلس بلندتر نیست. امانی در پایان تاکید کرد: همانطور که ملت عزیز ایران با عزم و اراده خودشان در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 تصمیمی تاریخی رقم زدند ان‌شاالله در انتخابات مجالس امسال هم همان اراده را تکرار خواهند کرد.


وظیفه رسالتی زنان
سیده فاطمه مقیمی، کارآفرین برتر جهان اسلام و یکی از ثبت نام کنندگان مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با «ابتکار» درباره اهمیت حضور زنان در مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به «ابتکار» گفت: در مجالس گذشته نقش و حضور زنان و حتی برای ثبت نام در انتخابات چشمگیر نبود البته این موضوع به دو علت اصلی مربوط می‌شود. وی در این باره اضافه کرد: یکی از دلایل؛ به عدم اعتماد به نفس و دیگری ذهنیت جامعه نسبت به زنان بر می‌گردد،

 

اما خوشبختانه حضور زنان برای ثبت نام در انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تغییر کرده است. مقیمی حضور زنان در مجلس شورای اسلامی را یک وظیفه رسالتی دانست و در ادامه تاکید کرد: به عقیده من، حضور بانوان ایرانی برای این قشر یک وظیفه ذاتی و رسالتی محسوب می‌شود. بنابراین خوشحالم که شرایط امسال نسبت به سال‌های گذشته دچار تغییر و تحول شده است. این کارآفرین برتر جهان اسلام به حضور زنان در صحنه‌های تصمیم گیری و مدیریتی کشور اشاره کرد و افزود: به نظر من، نقش و حضور زنان در عرصه‌های مختلف مدیریتی همچون مجلس شورای اسلامی می‌تواند تغییرات بزرگی در قوانین به خصوص مصوبات مربوط به زنان ایجاد کند.

 

مقیمی نقش زنان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی را بسیار مهم دانست و در این باره اظهار کرد: بانوان ایرانی برای انقلاب و اعتراض به شرایط قبل از انقلاب در کنار مردان به اعتراضات مردمی پیوستند تا انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شکل بگیرد. وی تصریح کرد: زنان با دو عامل بسیار مهم از جمله مانع فرهنگی و عدم اجازه برای ورود به عرصه‌های مختلف مدیریتی رو به رو هستند به دلیل اینکه هنوز برخی از افراد جامعه زنان را باور ندارند. در حالی‌که در هشت سال جنگ تحمیلی زنان هم در کنار مردان از کشور، دین و ملت دفاع کردند و در این راه شهیده شدند. مگر زنان شهیده، مادران و زنان داغ دیده که همسر و فرزندانشان در این راه شهید شده‌اند، نداریم؟ پس تاکنون در کشور زنان ایرانی به وظایف رسالتی خودشان عمل کرده اند.

 

مقیمی گفت: با وجود همه مسائلی که پیشتر گفتم، متاسفانه زنان در سمت‌های مدیریتی و... حضور ندارند آن هم به دلیل ندادن فرصت به آن‌ها. این کارآفرین برتر جهان اسلام با اشاره به اینکه شرایط کنونی با گذشته تغییر و تفاوت پیدا کرده است، افزود: خوشبختانه زنان با جسارت تمام برای مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند به این دلیل که رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری از این قشر یعنی زنان برای حضور در انتخابات حمایت‌های خوبی کردند. بنابراین این موضوع در حال تبدیل شدن به باور و ایمان در جامعه است که باید به زنان ایرانی برای به عهده گرفتن مسئولیت و پست‌های مدیریتی باور و اعتقاد راسخ داشت.

 

مقیمی اضافه کرد: من از رهبر معظم انقلاب و حجت‌الاسلام حسن روحانی بابت حمایت‌های بی‌دریغشان از زنان برای حضور و ثبت نام در انتخابات تشکر و قدردانی می‌کنم. او در ادامه افزود: با توجه به اینکه دوران پسابرجام یا پساتحریم را تجربه خواهیم کرد زنان ایرانی می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و... در این منظر نقش خوبی را ایفا کنند.


تفکرات نیاز به تغییر دارند
مقیمی با بیان اینکه 30 درصد سهم برای زنان در مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است، اما هنوز زنان زیادی برای ثبت نام حضور نیافتند، انتقاد کرد و در ادامه گفت: به عقیده من، زنان از فرصت باقی مانده برای ثبت نام استفاده کنند و مانند بقیه بانوان جرات و جسارت حضور داشته باشند و از 30 درصد تعیین شده بهره ببرند در این قضیه جناحی یعنی اصلاح‌طلبی و اصولگرایی رفتار کردن مشکلی را حل نمی‌کند پس بهتر است همه زنان با هر جناحی برای انتخابات ثبت‌نام کنند.

 

مقیمی به عملکرد زنان در دو دوره گذشته اشاره کرد و افزود: به عقیده من، عملکرد زنان در این دو دوره رضایت بخش نیست. متاسفانه نمایندگان زن نه تنها باعث تقویت بانوان در جامعه نشدند بلکه این قشر از جامعه را تضعیف کردند. کارآفرین برتر جهان اسلام در ادامه تاکید کرد: به نظر من، از زنان فعلی مجلس شورای اسلامی حداکثر دو نفر به مجلس دهم راه پیدا می‌کنند به این دلیل که تفکرات نیاز به تغییر دارند و از زنانی که تاکنون ثبت نام کرده‌اند حداقل 15 نفر به مجلس آینده راه می‌یابند.

 

مقیمی با بیان اینکه جوانان را فقط زنان تشکیل نمی‌دهند بلکه مردان هم جزیی از نسل جوان هستند، اظهار کرد: جامعه و به خصوص جوانان تشنه تغییر هستند ما باید به این موضوع واقف شویم که جامعه نیاز به تغییر، تغییر و تغییر دارد چراکه جامعه و نسل جوان دچار تحول شده است. او در پاسخ به این پرسش که آیا زن یا زنانی به مجلس خبرگان رهبری راه خواهند یافت یا خیر، گفت: همینکه این عزیزان جسارت داشتند و برای این مجلس ثبت نام انجام داده اند، قابل تقدیر است. ان‌شاءالله که نتیجه و خبرهای خوبی در آینده بشنویم.

 

 اخبار انتخابات مجلس  -  ابتکار


ویدیو : خیز بلند زنان برای تصاحب مجالس