خوش یمنی بارسلونا برای والنسیا : اغلب تقابل تیم های والنسیا و بارسلونا منجر ...


اغلب تقابل تیم های والنسیا و بارسلونا منجر به قهرمانی خفاش‌ها شده است. خبرگزاری ایسنا: به نقل از آس، مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری عصر جمعه قرعه کشی شد. نام بارسلونا به عنوان اولین تیم از گوی درآمد. سپس نام والنسیا از گوی دیگر خارج شد و هواداران آبی‌اناری‌ها از این قرعه خوشحال شدند چون شاگردان گری نویل را ضعیف‌ترین حریف می دانستند.

والنسیا در لالیگا مدت‌هاست طعم پیروزی را نچشیده است و آخرین برد آنها به نوامبر سال 2015 بازمی‌گردد. در مقابل، والنسیا با سخت‌ترین قرعه رو‌به‌رو شد. تاریخ اما چیز دیگری را نشان می دهد. آخرین باری که والنسیا در این مرحله برابر بارسلونا قرار گرفت و منجر به قهرمانی خفاش ها در همان سال شد، 2008 بود.

در آن سال والنسیا در لالیگا نیز نتایج ضعیفی گرفته بود و به جایی رسید که چهار هفته پایانی لیگ را برای بقا جنگید اما وضعیت آنها در کوپا، برخلاف لیگ بود. در مرحله یک چهارم نهایی، اتلتیکو مادرید را شکست دادند و بارسلونا را در نیمه نهایی حذف کردند. دیدار رفت در نوکمپ یک بر یک مساوی شد و در مستایا با نتیجه سه بر دو آبی‌اناری‌ها را شکست دادند.

مستایا نوعی سنگر برای والنسیا محسوب می شود. شاگردان نویل می توانند از آن برای صعود به فینال استفاده کنند؛ مخصوصا که بازی برگشت در این ورزشگاه برگزار خواهد شد. مستایا فضای خاصی دارد. می توان شکست‌ناپذیری والنسیا در این ورزشگاه را در سال 2015 و در بازی‌ها لیگ را مثال زد.

والنسیا که برای سی و دومین بار به نیمه نهایی کوپا دل ری صعود کرده 19 بار با بارسلونا رو‌به‌رو شده است. بارسا برای والنسیا بارسلونا رقیبی به شمار می‌رود که یادآور خاطرات خوشی است. در پنج قهرمانی از هفت قهرمانی این تیم، آبی‌اناری‌ها در یکی از مراحل کوپا حریفشان بودند. در سال های 1949، 1954، 1979، 1999 و 2008، والنسیا قهرمان شده است.

تقابل این دو تیم اما برای آبی‌اناری‌ها نیز خوش‌یمن بوده است. آخرین رویایی این دو تیم در فصل 12-2011 بود که بارسلونا با حذف والنسیا به فینال صعود کرد. بارسا تحت هدایت پپ گواردیولا در دیدار رفت در مستایا یک بر یک برابر شاگردان اونای امری مساوی شد. ژوناس اولیویرا و کارلس پویول گل‌های این دیدار را به ثمر رساندند. ژاوی هرناندس و سسک فابرگاس دروازه والنسیا را در نوکمپ باز کردند و کاتالان‌ها با شکست اتلتیکو مادرید در فینال، به عنوان قهرمانی دست یافتند.


ویدیو : خوش یمنی بارسلونا برای والنسیا