حمله به وزیر اقتصاد فرانسه با تخم مرغ : کارگران معترض فرانسوی روز گذشته با ...


کارگران معترض فرانسوی روز گذشته با تخم مرغ از وزیر اقتصاد این کشور استقبال کردند. خبرگزاری مهر: کارگران معترض فرانسوی روز گذشته با تخم مرغ از وزیر اقتصاد این کشور استقبال کردند.

کارگران معترض به قانون جدید کار در فرانسه، در سالروز تاسیس دولت جبهه متحد مردمی در این کشور که حقوق نوین کارگران فرانسه را پایه گذاری کرد، نسبت به تصمیمات وی به شدت اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش، «مانوئل ماکرون»، وزیر اقتصاد فرانسه که به مناسبت هشتادمین سالگرد تاسیس جبهه مردمی این کشور و به منظور امضای تمبر یادبود این مناسبت در یکی از اداره های پست واقع در حومه مونترول حاضر شده بود، هدف پرتاب تخم مرغ از سوی کارگران معترض این کشور قرار گرفت.

گفته می شود «ماکرون» از طرفداران اصلی طرح اصلاح قانون کار در فرانسه است که حمله کارگران به وی نیز بر سر همین مساله بوده است.

وی در سخنان خود که پس از مورد هدف قرار گرفتن از سوی معترضین ایراد کرد گفت: این هم بخشی از برنامه است. اما هیچ تاثیری روی تصمیم من نخواهد داشت.

این درحالیست که علیرغم آرام تر شدن شرایط اعتراض ها در فرانسه، هنوز هم حدود ۸.۵ درصد از کارگران این کشور در حال اعتصاب به سر می برند.

«فرانسوا اولاند»، رئیس جمهوری فرانسه نیز روز گذشته در انتقاد از اعتصاب کارکنان معترض بخش حمل نقل این کشور گفته بود که ایجاد هرگونه اخلال در شبکه خط آهن و هوایی این کشور برای جا به جا کردن مسافران در طول یک ماه برگزاری مسابقات فوتبال در فرانسه قابل درک نیست.


ویدیو : حمله به وزیر اقتصاد فرانسه با تخم مرغ