حقیقت‌پور: غرب به ما دارو بدهد، غنی سازی 20 درصد را تعلیق می‌کنیم/ اولین قدم اعتمادساز آمریکا لغو همه تحریم‌ها است :



دارو سازی , اولین رییس جمهور آمریکا , تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

حقیقت‌پور: غرب به ما دارو بدهد، غنی سازی 20 درصد را تعلیق می‌کنیم/ اولین قدم اعتمادساز آمریکا لغو همه تحریم‌ها است

نائب رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اعتماد سازی میان ایران و غرب را ارتباطی دو سویه دانست و تاکید کرد غرب باید ظرف چند ماه آینده همه تحریم ها را از روی ایران بردارد.

منصور حقیقت‌پور، در خصوص اظهارات ظریف وزیر امورخارجه با سایت المانیتور در ارتباط با برنامه هسته ای ایران، گفت: در بحث مذاکرات هسته‌ای بحث اصلی و اساسی که از آن عبور نخواهیم کرد آن است که روند غنی سازی اورانیوم همچنان ادامه داشته باشد و با اورانیومی که خودمان تولید کردیم چرخه سوخت را راه بندازیم و برق پاک تولید کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: غرب نخست باید قدم های اعتماد سازانه را بردارد و اصل غنی سازی حق ایران برای بهره مندی از حقوق هسته ای را به رسمیت بشناسد و ایران بتواند برای تامین نیاز واحد های نیروگاهی و تحقیقاتی‌اش غنی‌سازی کند؛ ما غنی سازی را برای منظورهای دیگر هم می‌خواهیم اما فعلا منظور و هدف ثانوی ما تولید دارو است، به ما دارو بدهند ما غنی سازی 20 درصد را تعلیق می‌کنیم.

حقیقت پور در ادامه افزود: غرب باید بداند که ایران اکنون توان و علم فناوری هسته ای را پیدا کرده است و باید این را در نظر داشته باشند که غنی سازی بر پایه توان بومی در اختیار ما قرار گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غرب باید قدم اول را در جهت اعتماد سازی بردارد و طی ماه‌های آینده همه تحریم‌ها از روی ایران برداشته شود.

حقیقت پور در ارتباط با سخنانی که وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با سایت المانیتور مطرح کرده بود، افزود: معتقدم سخنان و مواضع مطرح شده از سوی ایشان با اصول و منافع ما هماهنگ است با این حال ایشان برای توضیحات بیشتر و ارزیابی مواضع مطرح شده به کمیسیون امنیت ملی در مجلس خواهند آمد.

گفتنی است وزیر خارجه ایران در مصاحبه با سایت المانیتور درباره پرونده هسته‌ای ایران گفته بود«اگر اراده لازم وجود داشته باشد ما به دنبال گام‌های نهایی برای حل و فصل آن در طول یک سال یا شاید کمتر، همانطور که جان کری در برنامه 60 دقیقه گفت، هستیم. ظریف در این زمینه گفت: نیاز است که به سرعت گام‌هایی برای اعتماد سازی در روند مذاکرات برداشته شود. برای مثال ایران می تواند آماده پذیرفتن محدودیت های موقت و نظارت بر برنامه غنی سازی در مقابل لغو فوری برخی از تحریم ها باشد.»/نامه

 


ویدیو : حقیقت‌پور: غرب به ما دارو بدهد، غنی سازی 20 درصد را تعلیق می‌کنیم/ اولین قدم اعتمادساز آمریکا لغو همه تحریم‌ها است