حفاظ حوضچه پارك دزدیده شده است : گویا در تاریخ ٢٢ اردیبهشت، واحد HSE (ایمنی) ...



حفاظ , حفاظ روی دیوار , ردیابی گوشی دزدیده شده

گویا در تاریخ ٢٢ اردیبهشت، واحد HSE (ایمنی) شهرداری طی نامه‌ای در مورد نبود حفاظ به شهردار تذكر داده و به دنبال آن، شهرداری هم طی نامه‌ای به تاریخ دوم خرداد به پیمانكار مساله را گوشزد می‌كند و از وی می‌خواهد تا سریعا این حفاظ را كه گفته می‌شود چند روز قبل، توسط معتادان و كارتن‌خواب‌ها دزدیده شده بود، دوباره تهیه و نصب كند

پس از اخراج چند نفر از مدیران شهرداری منطقه ١٥ به دلیل كوتاهی در انجام وظایف‌شان كه در نهایت به فوت دختربچه‌ای پنج ساله در آبنمای پارك رضویه منجر شد، دیروز دادستان استان تهران هم خبر از تشكیل پرونده این حادثه در دادستانی و پیگیری آن از سوی مراجع قضایی داد. اسماعیلی تاكید كرد: دستگاه قضا با عاملان حادثه در هر رده‌ای كه باشند برخورد می‌كند تا هم قانون اجرا شود و هم از این پس شاهد چنین حوادثی نباشیم.

به گزارش اعتماد، در حادثه پارك رضویه، شهرداری تهران نسبت به پیمانكار مدعی شده و گزارشی را به مراجع قضایی ارسال كرده‌اند، ضمن اینكه دادستان تهران نیز به عنوان مدعی العموم در چنین حوادثی ورود می‌كند.

رحمت‌الله حافظی، رییس كمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهرتهران با اشاره به جلسه‌ای كه با شهردار منطقه ١٥ در این زمینه داشته است، گفت: به دلیل اهمیت این موضوع دیروز به اتفاق دكتر شاكری جلسه‌ای با شهردار منطقه داشتیم و گزارش و توضیحات آنها را شنیدیم و درپایان به اتفاق شهردار به پارك مزبور رفتیم و از محل حادثه بازدیدی داشتیم. وی در مورد ادعای شهرداری كه گفته به پیمانكار مزبور اخطار داده بوده كه حفاظ حوضچه این پارك دزدیده شده است، گفت: براساس اسناد و مداركی كه شهرداری در این جلسه به ما ارایه داد، گویا در تاریخ ٢٢ اردیبهشت، واحد HSE (ایمنی) شهرداری طی نامه‌ای در مورد نبود حفاظ به شهردار تذكر داده و به دنبال آن، شهرداری هم طی نامه‌ای به تاریخ دوم خرداد به پیمانكار مساله را گوشزد می‌كند و از وی می‌خواهد تا سریعا این حفاظ را كه گفته می‌شود چند روز قبل، توسط معتادان و كارتن‌خواب‌ها دزدیده شده بود، دوباره تهیه و نصب كند اما متاسفانه قبل از نصب مجدد حفاظ، این اتفاق دردناك رخ می‌دهد. گرچه این توجیه به نظر من اصلا توجیه قابل قبولی نیست.

وی همچنین با اشاره به مشاهدات خود از محل حادثه در تشریح آن می‌گوید: اولا استخرها و حوضچه‌هایی كه در محل‌های عمومی هستند حتما باید نرده داشته باشند تا كسی به داخل آنها سقوط نكند ولی متاسفانه این حوضچه فاقد چنین نرده‌هایی بود. مساله بعد هم همان مساله نداشتن حفاظ و سرپوش بود. ما برای اینكه بتوانیم مساله را بهتر تجزیه و تحلیل كنیم، درخواست كردیم آب حوضچه را خالی كنند. واقعیت این است كه به نظر می‌رسد دهانه لوله و قدرت پمپ در حدی بوده كه بتواند دختربچه پنج‌ساله‌ای را به درون خود بكشد و باعث مرگش شود.

حافظی با ذكر اینكه گزارشی از این جلسه آماده كرده تا به مقامات قضایی برای پیگیری ارایه دهد، در مورد دیدگاه شخصی خودش گفت: اجازه بدهید در این مورد فقط مراجع قضایی اظهارنظر كنند و پرونده روال عادی خودش را طی كند چرا كه هر گونه اظهارنظری از سوی ما ممكن است باعث تحریك افكار عمومی شود.  امروز هم در همین مورد گزارش كوتاهی را در صحن شورا مطرح خواهم كرد تا همكارانم در شورا نیز در جریان چند و چون واقعه و اقداماتی كه انجام شده است قرار گیرند. وی با رد قاطعانه فرضیه قتل فاطمه، تاكید كرد: در هر صورت تمام تلاش خود را خواهیم كرد تا حقی از خانواده این كودك فوت شده و بی‌گناه ضایع نشود.
 


ویدیو : حفاظ حوضچه پارك دزدیده شده است